12 مرداد, 1402

مهاجرت پرستاران به استرالیا

مهاجرت پرستاران به استرالیا در چند سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته و نشان از نیاز روزافزون این کشور به پرستاران خبره و با دانش از سراسر جهان دارد.

 

مهاجرت پرستاران به استرالیا


در این مقاله از درآمد پرستاران در استرالیا همچنین نحوه استخدام آنها در این کشور و شرایط کاری این شغل خواهیم گفت. با ما در این مقاله همراه باشید تا همه چیز درباره شرایط، مراحل و مدارک مهاجرت پرستاران را بررسی کنیم.


انواع رشته‌های شغلی پرستاری


به غیر از پرستار دامپزشکی، حداقل 19 مورد کد شغلی برای مشاغل متنوع پرستاری در کشور استرالیا تعریف شده است. بنابراین در زمان انتخاب کد شغلی و درخواست ویزا در سابکلاس‌های مختلف، دقت کنید، این مورد به درستی انتخاب شود.
به عنوان مثال شغل پرستار تحت عنوان Enrolled Nurse با آنزسکو کد 411411 در فهرست مشاغل کوتاه مدت استرالیا STSOL قرار دارد. دو ویزای کاری سابکلاس 190 و 491 برای آن باز است و مانند همه مشاغل مربوط به پرستاری از سوی سازمان ANMAC مورد ارزیابی مدارک و سوابق کاری قرار می‌گیرد.

در همین راستا پرستار متخصص Nurse Practitioner با آنزسکو کد 254411 در فهرست مشاغل بلند مدت MLTSSL قرار دارد و ویزاهای سابکلاس 189، 190 و انواع 491 (ایالتی، فمیلی) برای آن باز و در دسترس است.
پرستار نگهداری از سالمندان، پرستار کودک و بهداشت خانواده، پرستار مراقبت ویژه و اورژانس، پرستار سلامت روان و پرستار اتاق عمل از دیگر مثال‌های رشته شغلی متنوع و گسترده پرستاری در اداره مهاجرت استرالیا محسوب می‌شوند.


استرلیا، بهشت پرستاری


مهاجرت پرستاران به استرالیا در یک دهه گذشته همیشه رو به افزایش بوده است. استرالیا دارای 10 مؤسسه از 50 مؤسسه برتر ارائه دهنده بهترین برنامه های پرستاری در جهان است که توسط رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2021 رتبه بندی شده است.

 

مهاجرت پرستاران به استرالیا


البته کشورهای دیگر در این مدت بیکار نبوده و در این رقابت سازنده، پیشرفت کرده‌اند. آلمان یکی از این کشورها است که توانسته با افتتاح دستکم 40 بیمارستان بزرگ و بین المللی تازه، استخدام بیشتر و خدمات بهتری در این عرصه ارائه بدهد. کانادا و آمریکا نیز همواره از کشورهایی بوده‌اند که آغوش بازی برای استخدام پرستاران دارای سابقه کاری مفید و ارزشمند داشته و دارند.


سازمان ارزیابی کننده شغل پرستاری


سازمان ارزیابی در این حوزه ANMAC است. این سازمان مسئولیت بررسی و تایید صلاحیت متقاضیان را به عنوان پرستار بر اساس مدارکی که در ادامه گفته خواهد شد، مانند مدارک هویتی، تحصیلی، سوابق کاری و .... بر عهده دارد.
سازمان ANMAC استرالیا با توجه به پنج فاکتور مهم و تعیین کننده، تخصص و مهارت شما را ارزیابی می‌کند:
1.    هویت: متقاضی باید ثابت کند همان فردی است که قرار است به عنوان یک پرستار مهاجرت کند.
2.    زبان انگلیسی: شما باید حداقل آیلتس 7 (در هر چهار مهارت ) را کسب و ثبت کنید.
3.    مدارک تحصیلی: مدرک تحصیلی شما باید با دوره‌های کارشناسی یا کارشناسی ارشد همخوانی داشته باشد.
4.    سابقه کاری: شما باید اسناد و مدارکی برای 5 سال گذشته کاری خود ارائه کنید.
5.    سلامت: شما باید از لحاظ جسمی در شرایط مناسب باشید.


پرستاری در استرالیا


به طور کلی در کشور استرالیا دو سطح و دو نوع تعریف شغلی از پرستاران واجد شرایط برای تمرین و کار وجود دارد:
1.    پرستاران رجیستر شده RNs  
2.     پرستاران ثبت نامی و دارای عضویت ENs
پرستاران رجیستر شده مدرک لیسانس سه ساله دانشگاهی را برای واجد شرایط بودن و پرستاران ثبت نامی و دارای عضویت برنامه آموزشی حرفه‌ای یک ساله را برای واجد شرایط بودن تکمیل می‌کنند.
برای تبدیل شدن به یک RN باید مدرک لیسانس پرستاری را در دانشگاه تکمیل کرده و به دست بیاورید.
مدارک پرستاری ترکیبی از واحدهای تئوری، کار آزمایشگاهی توام با شبیه‌سازی و تجربه امور بالینی در محیط‌های مختلف است. ثبت نام برای تمرین و کارآموزی به عنوان RN از طریق درخواست در هیئت پرستاری و مامایی استرالیا صورت می‌گیرد.
شغل پرستاری در استرالیا انعطاف پذیری بالایی دارد. روزها، عصرها، شب‌ها، آخر هفته‌ها، تمام وقت یا پاره وقت، ساعات کاری شما قابل انطباق و مذاکره است و می‌تواند از 4 تا 12 ساعت متغیر باشد.
نیاز به پرستار در استرالیا افزایش روزافزون دارد. جمعیت سالمندان نیز بیش از هر زمان دیگری در استرالیا رو به افزایش است. رفاه اجتماعی و افزایش ضریب امید به زندگی تاثیر زیادی در افزایش میانگین سنی در جامعه داشته است. برای بهبود رضایت بیماران، ارتقای کیفیت زندگی و ارائه استانداردهای بالاتر، مراقبت به ویژه در مناطق روستایی و دورافتاده افزایش می‌یابد.


سن فقط یک عدد است


در کشور استرالیا هیچ وقت برای پرستار شدن دیر نیست. این می تواند شغل دوم شما باشد و بسیاری از کارفرمایان از تجربه کاری پرستارانی که تازه وارد این شغل شده‌اند استقبال می‌کنند. دوره های سریع و کوتاه مدت بسیاری وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا به عنوان یک پرستار ثبت نام شده به نیروی کار اضافه شوید و به روند درمان و ارائه خدمات بهداشتی سرعت ببخشید.


درآمد پرستاران در استرالیا


انواع ویزا برای پرستاران در استرالیا را می‌توان در دو شاخه ویزای موقت و ویزای دائم بررسی کرد. در فرایند ویزای دائم پرستاری در استرالیا با سابکلاس‌های 189، 190 و 186 رو‌به‌رو خواهید بود.
در کل می‎توان نتیجه گرفت که ویزای پرستاران رجیستری registered nurse، جزو محبوب ترین و پرتقاضاترین ویزاها برای مهاجرت پرستاران به استرالیا است.
میانگین حقوق و دستمزد پرستاران در استرالیا از ۶۵۰۰۰ دلار تا ۱۱۷۰۰۰ دلار به صورت سالانه است اما این عدد با توجه به میزان ساعت کاری، تخصص و کار خلاقانه پرستاران متغیر است.
از دید اداره مهاجرت استرالیا این رقم کمی متغیر و متفاوت است. متوسط حقوق پرستار در استرالیا از نگاه این منبع دولتی 87444 دلار در سال یا 44.84 دلار در ساعت است.


استخدام پرستاران در استرالیا


نباید یک موضوع بسیار مهم را از نظر دور داشت. دولت استرالیا نیروی کار ماهر را تشویق می‌کند تا به بخش‌های «منطقه‌ای» مهاجرت کرده و شکاف کمبود مهارت را پر کنند. به چند دلیل، تحصیل در یک بخش رجینال و منطقه‌ای برای پرستاران سودمند است:
•    در سیستم مبتنی بر امتیاز، با تحصیل در این مناطق از 5 امتیاز اضافی بهره مند خواهید شد
•    ویزاهای منطقه ای دارای اولویت پردازش هستند
•    اگر در یک بخش رجینال مشخص شده تحت عنوان سابکلاس DAMA کار کنید، از اجبار در دریافت حداقل حقوق مورد نیاز (53900 دلار) در ویزای جدید 494 و 491 معاف خواهید شد.

 

مهاجرت پرستاران به استرالیا

 


دانشگاه‌های معتبر استرالیا برای پرستاری


کشور استرالیا دانشگاه‌های معتبر و بین المللی فراوانی در رده بندی جهانی دارد. در رشته پرستاری نیز فارغ التحصیلان این دانشگاه‌ها به راحتی در کشورهای مختلف جهان به اعتبار مدرک خود کار مناسب با درآمد خوب پیدا می‌کنند.


دانشگاه صنعتی سیدنی


دوره لیسانس پرستاری در دانشگاه صنعتی سیدنی 3 سال است. موضوعات تحت پوشش عبارتند از علوم رفتاری، علوم فیزیکی، اخلاق و موضوعات مرتبط با عملکرد پرستاری مدرن.


دانشگاه سیدنی


لیسانس پرستاری (مطالعات پیشرفته) درک جامعی از عملکرد حرفه ای پرستاری ایجاد می کند. مطالعات پیشرفته زیربنای همه عناصر این برنامه، پرورش قدرت و توان رهبری و افزایش درک شما از چشم انداز مراقبت‌های بهداشتی بین المللی است.


دانشگاه موناش


فارغ التحصیلان پرستاری موناش به دلیل کیفیت تدریس مبتنی بر شواهد و تجربه عملی بالینی که دریافت می‌کنند در سراسر جهان مورد توجه هستند. لیسانس پرستاری دانش و مهارت‌های بالینی را برای ارائه مراقبت‌های پرستاری با کیفیت بالا به دانشجویان ارائه می دهد.


دانشگاه کوئینزلند


لیسانس پرستاری UQ یک برنامه معتبر و نوآورانه است که از طریق مشاوره با متخصصان مراقبت‌های بهداشتی توسعه یافته است. این دوره یک رویکرد فرایندی و مبتنی بر تحقیق برای یادگیری دارد و مطالعه مبتنی بر سخنرانی را با فعالیت‌های بالینی در بیمارستان‌های بزرگ ادغام می‌کند.


دانشگاه دیکین


لیسانس پرستاری Deakin به شما دانش، مهارت و درک اخلاقی برای تبدیل شدن به یک پرستار شایسته و موفق را لازم دارید، می‌دهد. این دوره شما را برای ارائه مراقبت‌های با کیفیت بالا، ایمن و بیمار محور در طیف وسیعی از تنظیمات، با آموزش خدمات مدرن بالینی از سال اول آماده می‌کند.


دانشگاه گریفیث


وقتی در گریفیث پرستاری می‌خوانید، تجربه گسترده‌ای را با مهارت‌های کلیدی مورد نیاز برای ارائه مراقبت‌های پرستاری عالی ترکیب می‌کنید. شما این مهارت‌ها را از طریق آموزش فعالیت بالینی با فرصت های خارق العاده برای انجام کار در مناطق روستایی، دورافتاده و خارج از کشور توسعه خواهید داد.


شرایط، مراحل و مدارک مهاجرت پرستاران به استرالیا


داشتن شغل پرستاری و رسیدن به نقطه استخدام در این کشور طبیعتا از طریق اقدام و درخواست برای ویزای کار پرستاری استرالیا صورت می‌گیرد.
بسیاری از کارشناسان در حوزه مهاجرت بر این باورند که مهاجرت پرستاران به استرالیا ساده تر از همین پدیده در حوزه کانادا است. البته این به پرونده شخص، سابقه کاری و دوره اعلام نیاز شغلی هر کدام از این کشورها بستگی دارد.


مدارک لازم برای مهاجرت پرستاران به استرالیا به صورت کلی به شرح زیر است:


•    مدرک پرستاری معادل سازی شده در استرالیا
•    گذرنامه معتبر
•    عکس پرسنلی استاندارد
•    ترجمه رسمی شناسنامه متقاضی و اعضاء خانواده
•    ترجمه رسمی سند ازدواج
•    گواهی سابقه کار
•    تمکن مالی
•    گواهی عدم سوءپیشینه
•    مدیکال چک
•    بیومتریک
•    تکمیل فرم‌های مربوط به ویزای انتخابی


باید پذیرفت که مهاجرت پرستاران بدون مدرک زبان به استرالیا امکان پذیر نیست. اصولا یکی از شروط شرکت در امتحان RN پرستاری استرالیا، داشتن مدرک آیلتس است.


سخن پایانی


برای داشتن اطلاعات کامل درباره مهاجرت پرستاران به استرالیا با گروه مهاجرتی شادا در تماس باشید. درخواست درست و به موقع ویزای کاری استرالیا، شناخت درست از رشته شغلی و انتخاب ایالت مناسب برای این کار از طریق مشاوران دلسوز و مجرب شادا شما را به هدف می‌رساند.
آدرس شادا در شبکه های اجتماعی: @shadavisa

 

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر