ملبورن، پایتخت ورزشی استرالیا
13 شهریور, 1402

ملبورن، پایتخت ورزشی استرالیا

ملبورن استرالیا نماد شهر ورزشی این کشور بزرگ است. شهری که اگر اپرای سیدنی را ندارد در عوض یک استادیوم المپیک معروف دارد.

 

ملبورن پایتخت ورزشی استرالیا-موسسه بین المللی شادا


بسیاری از متقاضیان مهاجرت به استرالیا، شهر ملبورن را به عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب می‌کنند.
در این مقاله از محله‌های معروف ملبورن، دانشگاه‌ها، جاذبه‌های گردشگری آن و محله‌های ایرانی نشین خواهیم گفت. با ما در این مقاله همراه باشید تا همه چیز را درباره پایتخت ورزشی استرالیا مرور کنیم.


شهر ملبورن


پایتخت ایالت ویکتوریا، دومین شهر پرجمعیت استرالیا با وسعت 9993 کیلومترمربع شامل 31 محله رسمی شهری است. بیش از 5 میلیون نفر در این شهر زندگی می‌کنند. ملبورن در سال ۱۸۳۵، یعنی چهل و هفت سال پس از ورود اولین اروپائیان، به وسیله مهاجرینی از بریتانیا و هلند بنیان نهاده شد.
نزدیک به
19 درصد از جمعیت کشور استرالیا در این شهر حضور دارند. ملبورن، امروز تحت عنوان قطب مهم آموزش عالی و تحقیقات، هنر، فرهنگ و مد، ورزش، تفریح، جهانگردی و نیز فعالیت‌های تجاری و صنعتی استرالیا شناخته می‌شود.


شهر باغستان و پارک


شهر ملبورن آنقدر پارک و بوستان و باغ دارد که مردم استرالیا نام آن را شهر باغستان گذاشته‌اند. از سوی مجله اکونومیست و مرکز آماری mercer شهر ملبورن در چند سال گذشته بارها به عنوان بهترین شهر دنیا برای زندگی انتخاب شده است.


شهر ورزشی استرالیا


ملبورن نه فقط به خاطر المپیک ملبورن بلکه به خاطر مردم ورزش دوست و ده‌ها باشگاه ورزشی نماد شهر ورزشی استرالیا است و این شهر را به مقصد خوبی برای مهاجرت ورزشکاران به استرالیا تبدیل کرده است. فوتبال به روش استرالیایی نیز در ملبورن ابداع شده است.
رقابت‌های فرمول یک ملبورن یکی از مشهورترین رقابت‌های فدراسیون جهانی اتومبیلرانی است. قهرمانان بزرگ فرمول یک و موتو
GP به خاطر حضور قدرتمند در ملبورن گاهی از شرکت در برخی رقابت‌ها منصرف می‌شوند.
جام اسب سواری معروف ملبورن کاپ از دیگر رقابت‌های مهم ورزشی در شهر زیبا و ورزشی ملبورن است. تنیس اوپن ملبورن نیز معمولا بزرگترین قهرمانان تنیس جهان را به استرالیا جذب می‌کند.


المپیک 1956


رقابت‎های المپیک تابستانی سال 1956 و بازی‌های کشورهای مشترک المنافع 2006 به میزبانی ملبورن برگزار شد. این دو رقابت بزرگ باعث شد تا دنیای ورزش، نگاه ویژه‌ای به ملبورن استرالیا داشته باشد.
دو بخش مهم ملبورن پارک و یارا پارک در بخش شرقی شهر ملبورن حجم اصلی منطقه ورزشی ملبورن را تشکیل می‌دهند. بد نیست بدانید که ورزشگاه کریکت ملبورن در این شهر سومین ورزشگاه بزرگ جهان است.


دانشگاه‌های ملبورن


نکته بسیار مهم این است که ملبورن پس از لندن، بوستون و توکیو مهمترین شهر دانشگاهی جهان در سال ۲۰۰۸ شناخته شده است. دانشگاه ملبورن در ده سال گذشته چند بار رتبه اول دانشگاه‌های برتر استرالیا را از دانشگاه ملی استرالیا پس گرفته و در صدر این جدول ایستاده است.


مهمترین دانشگاه‌های شهر ملبورن عبارتند از:
•    دانشگاه ملبورن
•    دانشگاه مانش
•    موسسه سلطنتی فناوری ملبورن
•    دانشگاه فناوری سوینبرن
•    دانشگاه لاتروب
•    دانشگاه ویکتوریا
•    دانشگاه الهیات
Divinity


لیست کامل دانشگاه های استرالیا را در مقاله لینک شده مشاهده کنید.

 


شرایط بازار کار شهر ملبورن


90345 نفر ساکن شهر ملبورن در سال 2022 شاغل بوده‌اند که از این تعداد، 59 درصد تمام وقت و 34 درصد پاره وقت کار می‌کردند.
آمار اشتغال شهر ملبورن یک شاخص مهم برای وضعیت اجتماعی - اقتصادی است. سطوح اشتغال تمام یا پاره وقت، بیکاری و مشارکت نیروی کار نشان دهنده قدرت اقتصاد محلی و ویژگی‌های اجتماعی جمعیت است. وضعیت استخدام به تعدادی از عوامل از جمله ساختار سنی مرتبط است که بر تعداد افراد در نیروی کار تأثیر می‌گذارد.
به طور کلی،
92.4 درصد از نیروی کار شاغل و 7.6 درصد بیکار هستند. در چند سال گذشته، نرخ بیکاری 3.5 درصد باقی مانده است. نرخ مشارکت نیز 66.8 درصد حفظ شده است. اشتغال به مرز 14,045,800 افزایش یافته و نسبت اشتغال به جمعیت 64.5 درصد باقی مانده است.

 

ملبورن، پایتخت ورزشی استرالیا-موسسه بین المللی شادا

 


متوسط حقوق


متوسط حقوق سالانه در استرالیا 90800 دلار استرالیا است. بیایید چند شاخص کلیدی از میانگین درآمد در استرالیا را مرور کنیم تا بتوانید به طور کامل آمار و روند حقوق و دستمزد در ملبورن را تحلیل کنید.
متوسط حقوق ماهیانه در ملبورن در سال
2023 معادل 6650 دلار استرالیا است. حدود نیمی از جمعیت استرالیا کمتر از 6650 دلار استرالیا در ماه درآمد دارند، در حالی که نیمی دیگر بیشتر از این میزان درآمد دارند.


جاذبه‌های گردشگری ملبورن


ملبورن به‌خاطر معماری چشمگیر، پارک‌ها و باغ‌های زیبایش شهرت دارد. همچنین به دلیل فرهنگ قهوه، استیج‌های کم نظیر غذاخوری، هنر خیابانی، موسیقی، رویدادهای ورزشی و مراکز خرید رویایی خود معروف است. به‌علاوه، شهر زیبای ملبورن دروازه‌ زیبایی از طریق جاده به سوی اقیانوس محسوب می‌شود.
ملبورن بدون شک یکی از قابل زندگی ترین شهرهای جهان است. پایتخت هنر و فرهنگ استرالیا بدون شک، ملبورن است. در این شهر بیش از
62 خانه تئاتر بی نظیر با معماری خیره کننده وجود دارد.
گرافیتی خیابانی در ملبورن در اوج است. در بسیاری از محله‌های قدیمی ملبورن شاهد گرافیتی‌های بی نظیر بر روی دیوارهای دارای مجوز هستیم. نقاشی‌هایی خیره کننده و زیبا که گردشگران را به سمت خود برای سلفی گرفتن و تماشا جذب می‌کند.


فرهنگی گره خورده به قهوه


اگر فقط یک دلیل برای شهرت ملبورن وجود داشته باشد، باید فرهنگ قهوه آن باشد! گفته می‌شود که این شهر روزانه حدود 30 تن دانه قهوه وارد می‌کند که می‌تواند روزانه 3 میلیون فنجان قهوه با آن تولید کند. ملبورنی‌ها به قهوه و کافه‌های محله‌شان علاقه زیادی دارند. کافه‌های شیک و قدیمی برای مردم ملبورن از کافه‌های مدرن و زنجیره‌ای حس بهتری دارند و کیفیت بالاتری را عرضه می‌کنند.


پنگوئن‌های سنت کیلدا


رفتن به اسکله و موج شکن سنت کیلدا تجربه بازدید کاملاً بی نظیری را برای شما به ارمغان می آورد. دیدن این پنگوئن‌های کوچک فوق العاده ارزشمند و خاطره ساز خواهد بود.
این پنگوئن‌ها که با همان نام سنت کیلدا معروف هستند، کلونی متشکل از
1400 پنگوئن را تشکیل می‌دهند. آنها کوچک‌ترین پنگوئن‌های جهان هستند.


محله‌های ایرانی نشین ملبورن


یکی از محله های ایرانی نشین ملبورن منطقه والرت است. در این منطقه ایرانیان بسیاری با کسب و کارهای رقابتی در حوزه مسکن و املاک حضور پر رنگ دارند. می‌توان گفت تعداد زیادی از ایرانیان در چند سال گذشته پراکندگی قابل توجهی در شهر ملبورن داشته‌اند.

 

ملبورن پایتخت ورزشی استرالیا- موسسه بین المللی شادا

 


به طور کلی ایرانیان به صورت کلنی و تجمعی در مناطق زیر بیشتر حضور دارند:
•    مالورن
•    ریچموند
•    کمبرولد
•    باروود
•    آلتونا
•    دانکستر
•    روسانا


سخن پایانی


شهر زیبای ملبورن، یکی از برگ برنده‌های مهم کشور استرالیا در جذب سرمایه، گردشگر و مهاجر به ویژه نیروی کار ماهر است. ملبورن در کنار شهرهای بزرگی چون سیدنی،آدلاید و بریزبن نماد قدرت شهری و شهرسازی در کشور بزرگ استرالیا است.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص
مهاجرت کاری و اسکیل ورکر در استرالیا همچنین آشنایی با وضعیت ایالت‌ها و شهرهای مختلف، با کارشناسان و وکلای با تجربه گروه بین المللی شادا در ارتباط باشید یا فرم ارزیابی رایگان را تکمیل کنید تا کارشناسان با شما تماس بگیرند.


دفتر تهران: 021-91009946
دفتر سیدنی:  (+61) 2 9002 5511


اینستاگرام موسسه شادا
کانال تلگرامی موسسه شادا

 

 

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر