16 آذر, 1402

بهترین کشور برای مهاجرت؛ لیست 10 کشور برتر


در نگاهی کلی بهترین کشور برای مهاجرت باید ویژگی‌های یک کشور مرفه و پیشرفته را از نظر سازمان ملل متحد داشته باشد؛ کشوری که توسعه یافته و حقوق بشر در آن به بهترین شکل ممکن رعایت می‌شود.
به نظر شما کدام کشورها چنین ویژگی‌هایی را دارند و در کل بهترین کشور برای مهاجرت  کدام است؟

 

بهترین کشورها برای مهاجرت_مجموعه بین المللی شادا


در این مقاله تلاش می‌کنیم به این سوال پاسخ داده و با ذکر نام 10 کشور برتر جهان برای مهاجران، ویژگی‌ها و خصوصیات آنها را نیز زیر ذره بین بگیریم.


مهاجرت جهانی به استرالیا


مهاجرت به کشورهای مختلف این روزها به انتخاب افراد زیادی در دنیا بدل شده است. شهروندان هندی، چینی، ایرانی، کشورهای عربی و غیره مشتاق مهاجرت به کشورهای مختلف از جمله کانادا، انگلستان، نیوزلند، ایالات متحده، استرالیا، و بسیاری دیگر از این دست کشورها هستند.
جالب است بدانید که مهاجرت در دنیای امروز فقط از سوی ساکنان کشورهای خاصی صورت نمیگیرد، بلکه براساس آماری که چند سال پیش یکی از کشورهای توسعه یافته و مهاجر پذیر منتشر کرده، بالاترین میزان مهاجرت نیروی متخصص از کشور انگلیس به این کشور یعنی استرالیا بوده است. این موضوع نشان دهنده تغییر نگاه و رفتار متقاضیان مهاجرت است. در صورتی که از موضوع مهاجرت اجباری به علت جنگ ، تبعیض و ... عبور کنیم امروز شاهد این هستیم که مهاجرت به یک پل ارتباطی بین کشور‌های مختلف دنیا، فارغ از پیشرفته بودن و یا نبودن آن، تبدیل شده است.

بهترین کشور برای مهاجرت شاید فاکتورهای کاملا شخصی داشته باشد اما در این مقاله به بررسی معیارهای عمومی آن خواهیم پرداخت.

 

بهترین کشورها برای مهاجرت _ مجموعه بین المللی شادا


کشور استرالیا در کنار چند کشور مهاجرپذیر جهان همیشه در این فهرست حضور داشته و مهاجرت به استرالیا به عنوان پدیده‌ای بین المللی یکی از بهترین راه‌ها برای ساختن زندگی تازه است. طبیعی است که استرالیا بهترین کشور برای مهاجرت بسیاری از مهاجران باشد. رفاه عمومی در این کشور بالا است.


مهاجرت برای کار و سرمایه گذاری


اگر به دنبال مقصدی مطلوب و مناسب برای شروع یک زندگی جدید در کشوری هستید که فرصت‌های کار و سرمایه گذاری را در اختیار شما قرار می‌دهد و بهترین کشور برای مهاجرت را انتخاب کرده‌اید، این مقاله برای شما نوشته شده است. در این مقاله به فهرستی از بهترین کشورهای مناسب برای مهاجرت پرداخته شده است.


با ما همراه باشید تا نگاهی به فهرست 10 کشور برتر جهان و مناسب برای مهاجرت بیندازیم:


1.    استرالیا، سرزمین مهاجران خوش آتیه


بدون تردید کشور استرالیا بهترین کشور برای مهاجرت آگاهانه و دارای اهداف بلند مدت است. استرالیا به اندازه مساحت یک قاره، خودنمایی می‌کند و شامل تعدادی قابل توجهی از جزیره‌های زیبا و بکر است. استرالیا اقتصادی مبتنی بر خدمات و صادرات کالا دارد و تولید ناخالص داخلی آن نسبتاً بالا است.
کشور استرالیا به نقل از
وب سایت جهانی یونسکو ، به 4 دلیل مهم زیر بهترین کشور برای مهاجرت است:


1.    رعایت حقوق بشر و حقوق شهروندی
2.    ارائه خدمات رفاهی در سطح بین المللی
3.    تسهیلات مالی و بانکی متنوع برای مهاجران
4.    طبیعت بکر و زیبا


این کشور عضو سازمان‌های بین المللی و منطقه‌ای بزرگ از جمله سازمان ملل متحد، گروه بیست، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و انجمن سازمان ملل متحد برای همکاری اقتصادی در آسیا و اقیانوسیه است.
حضور قوی استرالیا در سطح بین‌المللی به پاسپورت این کشور یازدهمین رتبه را با توجه به شاخص طبقه‌بندی پاسپورت مهاجرتی داده است. به نظر شما استرالیا بهترین کشور برای مهاجرت نیست؟ 

ویزاهای استرالیا را از اینجا ببینید.

مشاوره رایگان بگیرید
free assessment فرم ارزیابی رایگان


2.    کانادا، صاحب تکنولوژی و انرژی های نو


کانادا را بسیاری از کارشناسان امرو مهاجرت بدون تردید و با فاصله نسبت به دیگران، بهترین کشور برای مهاجرت می‌دانند. مساحت کانادا حدود دو پنجم قاره آمریکای شمالی است. این مساحت، کانادا را بعد از روسیه به دومین کشور بزرگ جهان تبدیل کرده است.
کانادا با فراهم کردن محیطی مناسب برای همه شهروندانش در حوزه‌های مختلف، به خود می‌بالد. جامعه‌ای چندفرهنگی و دوست داشتنی در این کشور، گواه روشنی برای تلاش بیش از سه دهه دولت کانادا است. انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت ساده نیست اما کانادا از این نظر کار را ساده می‌کند.
این کشور به عنوان یک کشور صنعتی با تکنولوژی پیشرفته و استاندارد بالای زندگی از سایر کشورهای جهان متمایز است. کانادا صادرکننده مهم انرژی، غذا و مواد معدنی در جهان است. تصور کنید، کانادا به بیش از 30 درصد جهان، آب آشامیدنی صادر می‌کند و همزمان صدرنشین جدول صرفه‌جویی در مصرف آب است.
کانادا از نظر ذخایر نفت در رتبه سوم جهان قرار دارد و چهارمین تولید‌ کننده نفت دنیا است. این کشور یکی از اعضای مهم و اثرگذار سازمان ملل به عنوان متحد جدی و قسم خورده بریتانیا است و در بسیاری از ماموریت‌های حفظ صلح جهانی با ارتش مسلح و مدرن خود، شرکت کرده است. اگر کارشناسان کشور کانادا را بهترین کشور برای مهاجرت می‌دانند، واقعا حق دارند. سیستم درمان و بهداشت این کشور البته شعف‌های تاریخی دارد اما در حال برطرف شدن و پیشرفت سال به سال است.
کانادا همچنین یکی از اعضای ناتو و کشورهای مشترک المنافع محسوب می‌شود. پاسپورت کانادایی در حال حاضر بر اساس شاخص طبقه بندی پاسپورت مهاجرتی وب سایت معتبر
Reach در رتبه نهم قرار دارد که دسترسی به 184 مقصد مهم در سراسر جهان را فراهم می‌کند و یکی از مطلوب‌ترین پاسپورت‌ها به حساب می‌آید.


3.    ژاپن، بهشت نسل هزاره سوم


ژاپن سومین اقتصاد بزرگ جهان است و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان خودرو، تجهیزات الکترونیکی و فولاد در جهان محسوب می‌شود. صنعت خدمات نیز در کشور ژاپن بسیار پیشرفته است. ژاپن احتمالا بهترین کشور برای مهاجرت بوده و دستکم در جمع بهترین‌ها است.
بیش از ده‌ها مکان ثبت شده و رسمی میراث جهانی یونسکو در دل سرزمین باستانی و زیبای ژاپن قرار گرفته است. دانشگاه‌های بزرگ این کشور مقصد بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان است. ژاپن، زادگاه سوشی است و سرآشپزهای بزرگ جهان دوست دارند دست‌کم مدتی را در این کشور میهمان باشند. این کشور عضو بسیاری از سازمان‌های جهانی از جمله سازمان ملل، بانک توسعه آسیایی و بانک جهانی است. اگر هنوز هم ژاپن را در فهرست « بهترین کشور برای مهاجرت» قرار نداده‌اید، در این خصوص بیشتر تامل کنید.
پاسپورت ژاپنی در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی پاسپورت مهاجرتی
Reach در رتبه چهارم قرار دارد که دسترسی به 189 مقصد در سراسر جهان را فراهم می‌کند و یکی از مطلوب‌ترین پاسپورت‌ها محسوب می‌شود.


4.    آلمان، صنعت و صنعت و زندگی و باز هم صنعت


آلمان پرجمعیت‌ترین کشور اتحادیه اروپا است و یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان را دارد. این کشور در مرکز اروپا و در مرزهای نه کشور مهم این قاره واقع شده است. بهترین کشور برای مهاجرت، اگر آلمان نباشد، دستکم در جمع 5 کشور برتر جدول خود به این نام اشاره دارد. آلمان یکی از واردکنندگان و صادرکنندگان برجسته در جهان است که بخش خدمات (شامل ارتباطات، مراقبت های بهداشتی و گردشگری) علاوه بر بخش صنعتی و کشاورزی، بزرگترین نقش را در اقتصاد این کشور ایفا می‌کند.
کشور زیبای آلمان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت یک دانشجوی نخبه یا یک جوان صاحب ایده کسب و کار است. آلمان عضو مهمی از سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، گروه بیست، ناتو و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است.


5.    سوئیس، سرزمین رویایی مهاجران


وقتی به دنبال بهترین کشور برای مهاجرت هستید، نام سوئیس اگر در صدر جدول نباشد، طبیعتا در بالای این فهرست رویت می‌شود. سوئیس نرخ بیکاری پایینی دارد و یکی از صاحبان بالاترین سرانه تولید ناخالص داخلی در جهان است.
پاسپورت سوئیس در حال حاضر بر اساس شاخص پاسپورت مهاجرتی
Reach در رتبه هفتم قرار دارد که دسترسی به 186 مقصد در سراسر جهان را فراهم می‌کند. مهاجرت به سوئیس یکی از بهترین راهکارها برای شروع یک زندگی متعالی و مملو از رفاه است. بهترین کشور برای مهاجرت معیارهای بین المللی دارد و سوئیس به عنوان نماد یک کشور بین المللی همه این معیارها را یکجا در دل خود دارد.
سوئیس و به ویژه پایتخت آن ژنو به خاطر امکانات شهری و زیرساخت‌های رفاهی مکان مناسبی برای مقر سازمان‌های بین‌المللی مانند کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان ملل است.


6.    آمریکا، مقصدی معتبر برای مهاجرت


آمریکا کشوری قدرتمند و پیشرفته در سطوح نظامی و اقتصادی است و ردپای فرهنگی آن در دیگر نقاط جهان مشاهده می‌شود. اقتصاد ایالات متحده از نظر تولید ناخالص داخلی بزرگترین اقتصاد جهان و همچنین در فناوری قدرتمندترین کشور دنیا است. آمریکا اگر بهترین کشور برای مهاجرت نباشد قطعا یکی از بهترین‌ها است. این قاره بزرگ، از سوی بیش از 76 درصد از دانشجویان بین المللی محصل در این کشور بهترین کشور برای مهاجرت محسوب می‌شود.
صادرات اصلی این کشور وسایل الکتریکی، وسایل نقلیه، محصولات شیمیایی، مواد غذایی و تجهیزات نظامی است. ایالات متحده دارای بزرگترین ذخایر زغال سنگ جهان است. این کشور خانه اصلی برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان از جمله هاروارد و موسسه فناوری ماساچوست(
MIT) است. ایالات متحده اغلب نقش پیشرو در سازمان‌های بین المللی ایفا می‌کند و پایه گذار نهادهایی چون سازمان ملل، ناتو و بانک جهانی بوده است.
پاسپورت ایالات متحده بر اساس شاخص
Reach Immigration رتبه ششم را به خود اختصاص داده است.


7.    نیوزلند، همسایه قدرتمند استرالیا


نیوزلند کشوری در اقیانوس آرام و در جنوب شرقی استرالیا است. اکثریت جمعیت نیوزلند در جزیره شمالی متمرکز هستند و نزدیک به یک سوم جمعیت این کشور در اوکلند زندگی می‌کنند. نیوزلند در دهه‌های پس از استقلال خود رشد و تحول شگفت انگیزی را تجربه کرده است. بازار صادراتی این کشور شامل منبع مهمی از لبنیات، طیور، میوه و سبزیجات است. نیوزلند دوست دارد مانند استرالیا همیشه بهترین کشور برای مهاجرت باشد اما گاهی میدان رقابت را به دوست و برادر بزرگتر خود تقدیم می‌کند.
در کشور نیوزلند، آموزش رکن اساسی در پیشبرد اهداف اجتماعی است. از طرفی هزینه‌های آموزشی در این کشور کم نیست که درآمد ناشی از آن صرف کمک به پیشبرد تولید ناخالص داخلی می‌شود. از سال
1980، نیوزیلند پیشرو در حفظ صلح و امنیت جهانی و عضو سازمان‌های بین المللی مهم از جمله سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه و مجمع جزایر اقیانوس آرام بوده است. پاسپورت این کشور در حال حاضر در رتبه ششم قرار دارد.


8.    انگلستان، رویای خانواده‌های مهاجر


بریتانیا کشوری توسعه یافته با نفوذ اقتصادی، سیاسی، علمی و فرهنگی در جهان است. این کشور در گوشه شمال غربی اروپا واقع شده، پایتخت آن لندن، مرکز مالی بین المللی بزرگ و یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان است. بانکداری و گردشگری بخشی از صنعت خدمات این کشور است که بخش قابل توجهی از رشد اقتصادی بریتانیا را کنترل می‌کند. انگلیس که اکنون بریتانیا بودنش مهمترین دغدغه جدایی طلبان از قاره اروپا است، تلاش دارد به رغم این جدایی همچنان بهترین کشور برای مهاجرت در کل دنیا باشد.
بریتانیا جایگاه برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان از جمله آکسفورد، کمبریج و امپریال کالج لندن است. انگلیس عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و عضو سازمان‌های بین المللی بزرگ از جمله اتحادیه اروپا (قبل از برگزیت)، سازمان تجارت جهانی، بانک جهانی، ناتو و گروه بیست است. پاسپورت بریتانیا در مقایسه با سایر پاسپورت‌ها از جایگاهی مناسب برخوردار است.


9.    سوئد، سرزمین حقوق شهروندی


سوئد که از غرب توسط نروژ و از شرق با دریای بالتیک احاطه شده است، در سراسر شبه جزیره اسکاندیناوی امتداد دارد و از نظر مساحت یکی از بزرگترین کشورهای اتحادیه اروپا است. مالیات در این کشور چندان سنگین نیست. زیرساخت‌های پیشرفته و شبکه حمل‌ونقل مناسب در کشور سوئد، بخش مهمی از رفاه اجتماعی را رقم می‌زند. سوئد شاید لزوما بهترین کشور برای مهاجرت در کل دنیا نباشد اما همیشه در جمع بهترین‌ها بوده است.
سوئد روند پیشرفت رو به رشدی را ثبت کرده و به دنبال گسترش بازارهای تجاری خود است. این کشور یک شریک جدی و ارزشمند در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی محسوب می‌شود. سوئد همچنین عضو سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و سازمان تجارت جهانی است. پاسپورت سوئدی رتبه ششم را در شاخص مهاجرت به خود اختصاص داده است.


10.    هلند، کشور معروف به خدمات عمومی


هلند که در امتداد حاشیه اروپای غربی واقع شده است، سرزمینی ساحلی پر از آسیاب‌های بادی است. این کشور توسعه یافته و پردرآمد به خاطر لاله‌هایش معروف است و یکی از صادرکنندگان پیشرو در حوزه‌ کشاورزی جهان به حساب می‌آید. سرزمین لاله‌ها در جنگ جهانی دوم صدمات زیادی دید اما مردم صبور و خلاقی داشت و دارد که این کشور را دوباره به بهترین کشور برای مهاجرت در قاره سبز تبدیل کردند.
سیاست بازار آزاد و ویژگی منحصر به فرد هلند در صنعت حمل ‌ونقل، باعث شده تا کشور هلند شرایط خوبی برای خدمت رسانی به مردم خود و همچنین پیشبرد اهداف بشردوستانه در منطقه داشته باشد. این کشور عضو سازمان ملل متحد و مقر دیوان بین‌المللی دادگستری و دیوان بین‌المللی کیفری است.
پاسپورت این کشور با رتبه‌ پنجم در میان سایر کشورها جایگاه مناسبی داشته و برای شهروندانش یک ابزار ارزشمند برای زندگی مرفه و سفرهای آسوده و راحت محسوب می‌شود. اصولا هلند در جدول پاسپورت‌های معتبر، همواره در جمع برترین کشورها است.

 

بهترین کشور برای مهاجرت_مجموعه بین المللی شادا


جمع بندی


شاید تا کنون به بهترین کشور برای مهاجرت فکر کرده و در این خصوص معیارهای مناسبی برای تصمیم گیری به دست آورده باشید.
برای شناختن بهترین کشور برای مهاجرت کافی است، در قدم اول نیاز خود را بشناسید و بدانید اگر قصد مهاجرت دارید، دلیل مهاجرت شما دقیقا چیست. با اشراف به نیاز خود، برای رسیدن به آرزو و اهداف‌تان، آگاهانه قدم بردارید و در این راه از مشاوره بی بهره نباشید. قطعا بهترین کشور برای شما بر اساس نیاز و شرایط شما تعریف می شود.
کشور استرالیا در میان کشورهای بزرگ و پیشرفته جهان، از مقاصد مهم مهاجرتی هزاران متقاضی در طول سال است. استرالیا خدمت رسانی به شهروندان خود را یک وظیفه می‌داند و تلاش می‌کند در قبال ایجاد رفاه عمومی کمترین هزینه را بر دوش شهروندان بیندازد. بدون شک بهترین دانشگاه‌های بین المللی در کنار بازار آزاد و اقتصادی پویا برای هزاران هزار مهاجر از سراسر جهان، وسوسه کننده است.
چنانچه تصمیم گرفته‌اید از خدمات
گروه بین المللی شادا، برای عزیمت به کشور استرالیا استفاده کنید، مطمئن باشید که ما بهترین شرایط مهاجرتی را به شما پیشنهاد خواهیم داد و در تمامی این مسیر، همراه شما هستیم. با تکمیل فرم ارزیابی شادا اولین قدم را حساب شده و دقیق بردارید.

 

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.
instagram shadavisa@
پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر