14 آذر, 1402

معرفی مشاغل فنی سازمان TRA استرالیا

بازار کار مشاغل فنی و حرفه ای بسیار گسترده است و یکی از بهترین روش های مهاجرت به استرالیا از طریق نیروی متخصص، اقدام از طریق مشاغل فنی حرفه ای است. برخی عناوین شغلی با مدرک فنی و حرفه ای بسیار پرطرفدار هستند و تعدادی از آنها شانس بالایی برای اخذ دعوت نامه و ویزای استرالیا را دارند. 

در این مقاله به بررسی تخصصی تعدادی از این عناوین می پردازیم.

 


کابینت سازی
 

اولین عنوان شغلی کابینت سازی است. وظیفه معمول سازندگان کابینت شامل طراحی کابینت‌های سفارشی، ساخت کابینت، نصب کابینت و غیره است. برخلاف نجارها، بیشتر کابینت سازان در کارخانه‌هایی کار می‌کنند که تاسیسات آشپزخانه، حمام یا لوازم مغازه را تولید می‌کنند تا بعدا در محل نصب شوند. این عنوان شغلی درآمدی در حدود 5900 دلار استرالیا دارد.

 


جوشکاری
 

یکی از مشاغل مهم فنی حرفه برای مهاجرت به استرالیا شغل جوشکاری است. جوشکار به برش دادن، شکل دادن و متصل کردن قطعات فلزی با روش های مختلف جوشکاری در صنایع مختلف مثل مهندسی، حمل و نقل، هوا فضا، نفت و گاز و ... می پردازد. همچنین یک جوشکار ماشین آلات و قطعات بخش های تولیدی را تعمیر می کند. این شغل درآمدی در حدود 4500 دلار استرالیا دارد.

 


آرایشگری


عنوان شغلی بعدی آرایشگری است. بسیاری از آرایشگران شاغل در استرالیا را مهاجران تشکیل می دهند. کشورهای زیادی شرایط مناسبی برای مهاجرت آرایشگران دارند ولی برای آرایشگرانی که مدرک فنی حرفه ای و سابقه کار مناسب دارند استرالیا گزینه بهتری است زیرا این کشور دستمزد بالاتری (در حدود 4000 دلار استرالیا) نسبت به بقیه کشورها دارد.

 


سر آشپز

عنوان بعدی شغل سر آشپز است. فرهنگ غذایی استرالیا برگرفته از جمعیت‌های مختلف مهاجران است. این چندفرهنگی باعث شده است که رستوران‌های مختلفی در این کشور با غذاهای مختلف بین‌المللی وجود داشته باشد. در حال حاضر حدود 75 هزار آشپز در استرالیا مشغول به کار هستند که در محیط‌های مختلفی از جمله رستوران‌ها، کافه‌ها، هتل‌ها، مراکز آشپزی و موارد دیگر کار می‌کنند. سرآشپز ها بسته به ایالت و سبک محل کار، درآمد متفاوتی دارند اما به صورت کلی این شغل درآمدی در حدود 4000 تا 6000 دلار استرالیا دارد.

 


موتور مکانیک و دیزل موتور مکانیک

 

دو عنوان شغلی بسیار پر تقاضای دیگر که به یگدیگر بسیار مرتبط هستند عنوان شغلی  موتور مکانیک و دیزل موتور مکانیک هستند. افراد در این مشاغل باید به صورت عملی یا علمی با انواع تعمیرات خودرو (سبک یا سنگین) آشنایی داشته و به تعمیر و سرویس انواع آنها مسلط باشند همچنین به همه بخش های مکانیکی و الکتریکی خودرو از موتور و سیستم اگزور تا سیستم های تهویه و امنیتی خودرو به خوبی تسلط داشته باشند. آنها باید مهارت های فنی خوب و توانایی مناسبی در عیب یابی و حل مسائل داشته باشد.

عنوان شغلی موتور مکانیک به صورت جنرال است و عموما مربوط به خودروهای سواری و سبک میشود و عنوان شغلی دیزل موتور مکانیک مربوط به موتورهای دیزلی و سنگین می شود.
شغل مکانیکی، به طور کلی شناخت و رفع عیب از سیستم موتور ماشین هاست. شما برای این دو عنوان شغلی موتور مکانیک و دیزل موتور مکانیک باید در سیستم معادل سازی و ارزیابی استرالیا سرتیفیکیت درجه سوم داشته باشید. مانند کاردانی سکشن یک یا دو مرتبط . البته مدارک فنی حرفه ای با سیلابس مرتبط در بعضی موارد مورد قبول قرار گرفتند.

در صورتی که کاردانی داشته باشید شرایط شما برای دریافت ارزیابی مثبت مناسب تر است.
در نظر داشته باشید حداقل می بایست سه سال پس از اخذ مدرک سابقه کار داشته باشید که یک سال آن در سه سال اخیر باشد.

برخی از کارهایی که در تشریح وظایف یک تعمیرکار خودرو بیان میشود به شرح زیر است:

تعمیر اساسی موتور‌های بنزینی و دیزلی
تعمیر سیستم فرمان
ترمز
تنظیم موتور و غیره
این عناوین در آمدی بین
4800 تا 6000 دلار استرالیا دارند.

 


اسپانسر شیپ ایالت ها
 

ایالت ها بعضا شروط خاصی برای اسپانسر شیپ شدن این عناوین شغلی در نظر گرفته اند مثلا ایالت استرالیای جنوبی شرط کسب حداقل 65 امتیاز با احتساب 15 امتیاز ایالت در سیستم امتیاز بندی و نمره زبان ایچ اسکیل 6 و حداقل 5 سال سابقه کار رو برای این عناوین اعلام کرده است.

 

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر