30 مهر, 1402

بهترین رشته‌ها برای تحصیل در استرالیا کدامند؟

تحصیل در استرالیا آرزوی هزاران جوان در سراسر جهان است. هر سال دانشگاه‌های بین المللی و معتبر استرالیا به صدها دانشجوی برتر و واجد شرایط پذیرش تحصیلی می‌دهند.
استرالیا به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان، با صدور ویزای تحصیلی استرالیا در سطحی خیره کننده پذیرای دانشجویانی است که رویای داشتن ویزای کار و اقامت دائم این کشور را دارند.

 

بهترین رشته ها برای تحصیل در استرالیا


مهاجرت به استرالیا راه‌های قانونی مختلفی دارد اما بدون تردید یکی از بهترین راه‌ها در صورت واجد شرایط بودن، اخذ ویزای تحصیلی است.
در این مقاله با شما از بهترین رشته‌های تحصیلی در استرالیا خواهیم گفت و مشخص خواهیم کرد چه رشته‌ی تحصیلی و شغلی آینده بهتری در بازار کار استرالیا خواهند داشت.


بهترین رشته‌های تحصیلی در استرالیا


گروه جهانی IDP که دفتر اصلی خود را در سیدنی استرالیا مستقر کرده و بالاترین سهم از اخذ دریافت پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های استرالیا را برای دانشجویان بین المللی دارد، 10 رشته‌های تحصیلی زیر را به ترتیب، در دسته خوش آتیه ترین رشته‌های تحصیلی در استرالیا می‌داند:


•    حسابداری
•    علوم آمار و تحلیل اطلاعات
•    علوم کشاورزی
•    معماری
•    مهندسی بیومدیکال
•    مهندسی Core شامل مکانیک، عمران، برق، شیمی و هوافضا
•    علوم زمین شامل معدن، متالورژی، نفت، زمین شناسی، گاز و اورانیوم
•    علوم کامپیوتر و تکنولوژی اطلاعات
•    روانشناسی نوین
•    مدیریت گردشگری و هتلداری


کارن دارفیلد، یکی از مقامات اسبق اداره مهاجرت استرالیا در خاطرات خود آورده است: «یک روز نخست وزیر از دفتر مرکزی ما دیدن کرد. در میان صحبت‌های صمیمانه خود گفت: وقتی پرونده‌ای را باز کردید و متوجه شدید که مهندس است، لبخند بزنید، احتمالا این یک هدیه دیگر برای استرالیا است.»
او در واقع می‌خواهد یا این خاطره تاکید کند که دسته‌های شغلی و تحصیلی مربوط به حوزه مهندسی برای دولت استرالیا در همه مقاطع ارزشمند و مفید است.


بهترین رشته‌های تصحیلی از دید موسسه Grace


از دید موسسه بین المللی گریس که شعبه‌های فعال در هند، آفریقا، چین و اروپا دارد، برای تحصیل در استرالیا بهترین رشته‌های تحصیلی با ذکر دلیل عبارتند از:


اقتصاد و تجارت


کشور استرالیا به گواه کارشناسان زبده حوزه تجارت و اقتصاد در دو دهه آینده به یکی از قطب‌های اقتصادی جهان تبدیل خواهد شد. در این شرایط فارغ التحصیلان اقتصاد و کسب و کار کلان حقوق بالا، شرایط کاری با ثبات و رفاه خوبی خواهند داشت.

 

بهترین رشته ها برای تحصیل در استرالیا


البته اقتصاد و حسابداری، اقتصاد و تجارت، مدیریت اقتصاد، کوچینگ مدیریت و فروش میان رشته‌های مهمی هستند که در آینده از دل رشته اقتصاد و بازاریابی خلق خواهند شد.


مدیریت گردشگری و هتلداری


استرالیا در کنار صنعت مهاجرت، از صنعت گردشگری بالاترین میزان درآمد را داشته و خواهد داشت. آینده استرالیا به صنعت گردشگری و ایده پردازی مدیران این حوزه گره خورده است.


علوم پزشکی و بهداشت


استرالیا یک قاره کوچک و البته یک کشور بزرگ است. داشتن بیمارستان‌های بزرگ و مراکز عظیم بهداشتی در چشم انداز این کشور دیده می‌شود. پیشرفت در میان‌رشته‌های شیمی پزشکی، روانشناسی نوین، فلسفه پزشکی، بهداشت دهان و دندان و پرستاری مدرن یک ماموریت مهم برای دولت استرالیا محسوب می‌شود.


علوم مهندسی و معماری


استرالیا به علم مهندسی، شهرسازی نوین و مرمت آثار باستانی وابستگی شدیدی دارد. گفته می‌شود در آینده مهمترین دانشگاه‌های کشور استرالیا دانشگاه‌های معماری و مهندسی هستند.


علوم کامپیوتر، IT و شبکه


چه کسی می‎تواند اهمیت علوم حوزه کامپیوتر را در فرایند پیشرفت کشور استرالیا نادیده بگیرد و یا آن را انکار کند؟ علوم شبکه و تکنولوژی اطلاعات آینده استرالیا را متحول خواهد کرد. همین حالا، ماجرای هوش مصنوعی کشورهای بزرگ دنیا را به تکاپو انداخته و حتی آنها را نگران کرده است.


مددکاری اجتماعی و آموزش


در کشوری که 78 درصد از شهروندان رسمی آن به بیش از 10 سال سابقه کار داوطلبانه در خیریه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد کشور خود افتخار می‌کنند، طبیعی است که رشته مددکاری و موضوع آموزش اهمیت بسیار زیادی داشته باشد.


مدارج تحقیقاتی و پژوهشی


پژوهش نقش مهمی در پیشرفت استرالیا طی دو دهه آینده خواهد داشت. هر رشته تحصیلی که به پژوهش وابسته باشد برای کشور استرالیا اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت. اگر مدرک لیسانس خود را با معدل قوی به پایان رسانده اید، ممکن است واجد شرایط درخواست مدرک کارشناسی ارشد تحقیقاتی در رشته مورد علاقه خود در استرالیا باشید.


هنر و صنایع دستی، طراحی و فناوری خلاق (نوفناوری)


دولت استرالیا به هنر اهمیت زیادی می‌دهد. در واقع سردمداران این کشور دوست ندارند، هنر در انبوه سر و صدا و گرد و خاک صنعت به دست فراموشی سپرده شود. هر سال برای پیشرفت در حوزه‌های متنوع هنری، از سوی دولت و پارلمان استرالیا بودجه جداگانه و بسیار قابل تاملی در نظر گرفته می‌شود.


برنامه‌های حرفه‌ای


تعجب نکنید، آموزش حرفه ای (VET) از طریق ثبت نام پس از دیپلم برای جوانان استرالیا و تحصیل در استرالیا همیشه آغوش بازی دارد. این یک راه روشن برای کمک به پیشرفت صنعتی استرالیا است. این کشور به کسانی که از این طریق فارغ التحصیل شده‌اند بودجه و تسهیلات ویژه برای آغاز کسب و کار درآمدزا و دارای ارزش افزوده خواهد داد.


دانشگاه‌های مهم و معتبر استرالیا


تحصیل در استرالیا، ساده نیست. ارزان هم نیست. در عوض تا دلتان بخواهد ارزشمند است. کشور استرالیا نمی‌تواند نقش مهم مهاجرت را در پیشرفت اقتصادی خود تکذیب کند و در این میان صدور ویزای درآمدزا و سودآور تحصیلی قطعا برای استرالیا حیاتی و موثر است.
پایتخت استرالیا، کنبرا، در این حوزه جای افتخار دارد. یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور استرالیا از جمله همین موارد است. در واقع، طبق رتبه بندی دانشگاه های جهانی
QS در سال 2022، بهترین دانشگاه استرالیا، دانشگاه ملی استرالیا است که در قلب کنبرا خودنمایی می‌کند.
استرالیا به دلیل سیستم آموزشی متمرکز و کاربردی خود همیشه مورد تحسین اساتید بین‌المللی بوده است.


 

رتبه بندی 10 دانشگاه برتر استرالیا در سطح جهانی طبق2023 - QS 
رنک استرالیا  رنک جهانی دانشگاه
1 29 (مشترک) دانشگاه ملی استرالیا
2 38 دانشگاه ملبورن
3 42 دانشگاه سیدنی
4 43 دانشگاه نیو ساوت ولز (UNSW)
5 47 دانشگاه کوئینزلند (UQ)
6 58 (مشترک) دانشگاه موناش
7 86  دانشگاه وسترن استرالیا (غرب)
8 106 دانشگاه آدلاید
9 140 (مشترک)  دانشگاه تکنولوژی سیدنی (UTS)
10 207 (مشترک) دانشگاه نیوکاسل استرالیا (UON)

 

پرتقاضاترین دوره‌ها در استرالیا


دوره‌های پر تقاضا در استرالیا عبارتند از:


•    مددکاری اجتماعی
•    پرستاری
•    تدریس و معلمی
•    مهندسی
•    معماری
•    روانشناسی
•    مدیریت هتلداری

 

بهترین رشته ها برای تحصیل در استرالیا کدامند؟ ـ موسسه بین المللی شادا

 


اساساً در استرالیا دوره‌هایی وجود دارد که برای همه مناسب است و برای ثبت نام در آنها محدودیت جدی وجود ندارد. این برنامه ها به طور فزاینده ای محبوب شده اند چرا که راه را برای فرصت های زیادی از نظر پیشرفت شغلی هموار می‌کنند.


بالاترین میزان تقاضا برای مجوز کسب و کار


برای تحصیل در استرالیا بهتر است به این نکته توجه داشته باشیم که چه مشاغلی بالاترین میزان درخواست مجوز را دارند:

 

میزان ثبت درخواست مجوز بر اساس مجموع 100 درصد درخواست‌ها رشته شغلی مورد تقاضا برای مجوز کسب و کار
28 مدیران ساخت و ساز و ساختمان سازی
21 متخصصان مهندسی عمران
18 معلمان دوره‌های کودک و نوجوان
14 پرستاران رجیسترشده
9 تحلیلگران کسب و کار ICT و سیستم
8 برنامه نویسان نرم افزار و برنامه های کاربردی
1 برقکار
1 سرآشپز

 

 

احترام مردم استرالیا به پرستاران


بسیاری از مردم استرالیا بر این باورند که درآمد قشر پرستار در این کشور بسیار بالا است و حتی تصور می‌کنند که درآمد پرستاران گاهی از پزشکان نیز بالاتر است. این تصور درستی نیست اما در کل مردم استرالیا احترام ویژه‌ای برای پرستاران قائل هستند و آنها را شهروندان دلسوز، فداکار و بسیار پرتلاشی می‌دانند.
برای اطلاعات بیشتر مقاله
مهاجرت پرستاران به استرالیا را مطالعه کنید.


سخن پایانی


بسیار اهمیت دارد که پیش از مهاجرت به استرالیا اگر قصد تحصیل در استرالیا را دارید یک انتخاب آگاهانه داشته باشید. رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل اهمیت زیادی در شغل آینده شما خواهد داشت.
البته هر رشته تحصیلی جایگاه درست خود را در کشور استرالیا داشته و هر کسی در رشته شغلی خود می‌تواند بهترین خودش باشد. در هر حال استرالیا به شهروندان خود یک حریم آرامش بخش، همراه با اقتصاد پویا هدیه داده و در مقابل از آنها توقع دارد در پیشرفت صنعتی این کشور نقش مهم و برجسته داشته باشند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به استرالیا
فرم ارزیابی مهاجرت را تکمیل کنید تا کارشناسان و وکلای با تجربه گروه بین المللی شادا با شما تماس بگیرند.
شماره تماس دفتر تهران: 021-91009946
لینک اینستاگرام موسسه شادا
لینک کانال تلگرامی موسسه شادا

 

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر