06 شهریور, 1402

تحصیلی به استرالیا مهاجرت کنیم یا کاری؟

تصمیم شما برای مهاجرت کاری یا تحصیلی ارتباط مستقیمی با انتخاب کشور مقصد دارد. البته موارد مهم دیگری از جمله هزینه ها، شرایط سنی، مدارک تحصیلی و مهارت های شما هم در این تصمیم تاثیر گذار است. مهاجرت بدون شک شما را به سمت یادگیری مهارت های جدید سوق می دهد. نه تنها در شغل و تخصص جدید خود در خارج از کشور مهارت های تازه ای کسب خواهید کرد، بلکه مهارت هایی نو برای زندگی را نیز یاد خواهید گرفت.

حالا اگر مقصد شما استرالیا باشد علاوه بر اینکه فرصت های شغلی متعددی برای شما وجود دارد، سطح آموزش این کشور هم با استاندارد های بین المللی برابری میکند.  استرالیا با تنوع فرهنگی و اقتصاد رو به رشد خود فرصت هایی را برای همه کسانی که می خواهند مهاجرت کنند، فراهم کرده است. استرالیا در حال حاضر تقریبا 25 میلیون نفر جمعیت دارد و جمعیت آن دائما در حال افزایش است. بخش عظیمی از جمعیت آن را شهروندان غیر استرالیایی تشکیل می دهند که نشان دهنده نرخ بالای مهاجرت در این کشور است.

 

تحصیلی به استرالیا مهاجرت کنیم یا کاری


سیاست مهاجرتی استرالیا موثر، آزمایش شده و قابل اعتماد است و به خوبی طراحی شده است. استرالیا در قرن بیست و یکم مقصدی جذاب برای توسعه و رشد کسب و کار شناخته شده است و از طرفی به دلیل در دسترس بودن منابع طبیعی عظیم و اقتصاد در حال توسعه، کشوری مناسب برای کار آفرینان و سرمایه گذاران است.

ممکن است شما استرالیا را مقصد بعدی خود قرار داده باشید و در عین حال هم شرایط پذیرش از طریق ویزا های تحصیلی استرالیا و هم ویزاهای کاری و مهارتی را داشته باشید، اما تصمیم گیری بین این دو مسیر پر چالش و انتخاب بهترین مسیر ممکن است دغدغه شما باشد. 
پس برای انتخاب مسیر بهتر تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. 

 

 

شرایط مهاجرت تحصیلی به استرالیا 

 

از آنجایی که استرالیا برای مهاجرت گزینه مناسبی است، برای مهاجرت تحصیلی نیز یک انتخاب عالی است. از برترین ویژگی های استرالیا چند ملیتی بودن و مهاجرپذیری این کشور است.  با اینکه استرالیا در نقشه جهان در پایین ترین قسمت طول و عرض جغرافیایی است، اما در بین استاندارد های آموزشی در بالاترین نقطه قرار دارد. بسیاری از دانشگاه ‌ها و مراکز آموزشی این کشور در رده ی برترین های جهان قرار گرفته و فضای تحصیلی حاکم بر آن نیز پژوهش محور است. اساس نظام آموزشی استرالیا بر پایه تحقیق در رابطه با علوم مختلف توسط دانشجویان و پژوهشگران است.
اگر شما در بازه سنی 20-35 سال هستید و طی 2 الی 3 سال گذشته فارغ التحصیل شده اید و مهم تر از آن آمادگی دارید تا به یک زبان دیگر درس بخوانید و فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی انجام دهید، اقدام از مسیر تحصیلی انتخاب مناسبی برای شما است. 
شاید اینگونه به نظر برسد که مهاجرت از طریق ادامه تحصیل بیشتر مناسب افراد مجرد باشد، در صورتی که شما با همسر و یا فرزندانتان هم میتوانید برای ویزا های تحصیلی اقدام کنید. هزینه زندگی استرالیا در مقایسه با سایر همتایان خود بالا است ولی در عوض شهریه دانشگاه ها در مقایسه با دانشگاه های غیر رایگان جهان، پایین تر است. دانشگاه های استرالیا همچون بسیاری از دانشگاه ها در سراسر دنیا، هم دوره های تحصیلی رایگان دارد و هم باید هزینه دوره پرداخت کنید، البته که شما میتوانید برای بسیاری از دوره های موجود کمک هزینه ی تحصیلی نیز دریافت کنید. مدت زمان روند دریافت ویزای تحصیلی معمولا کوتاه است و اگر مدرک زبان داشته باشید، کمتر از یک سال به نتیجه می رسید. به جز مدارک هویتی و تحصیلی، رزومه، sop، پروپوزال، کاور لتر و سایر مستندات مورد نیاز را هم باید ارائه دهید. 

 لازم به اشاره است که ویزا های تحصیلی استرالیا هم چون بقیه کشور ها برای شما محدودیت هایی مثل ساعات کاری پاره وقت به همراه دارد و یا شاید شما با پرداخت هزینه های جداگانه بتوانید از خدمات درمانی و تحصیل رایگان فرزندان بهره مند شوید. 
مهاجرت تحصیلی معمولا به صورت مستقیم برای شما اقامت دائم کشور مقصد را به همراه ندارد و در این راستا شما باید پس از اتمام دوره ی تحصیلی، از طریق مناسب ترین روش مثل پیدا کردن شغل تخصصی و یا تمدید مدت زمان زندگی، ویزای جدیدی دریافت کنید. 

 

شرایط مهاجرت کاری به استرالیا 

 

جوانب مختلف مهاجرت تحصیلی را سنجیدیم و در این نقطه نوبت به مهاجرت کاری میرسد.  

از مهم ترین دلایل مهاجرت کاری، فرصت های شغلی بهتر در کشور مقصد، یعنی استرالیا است.

تعداد کمی از کشورها می توانند جذابیت چشمگیر استرالیا را برای متقاضیان واجد شرایط خارج از کشور فراهم کنند. این کشور تمایل دارد مهاجرانی را بپذیرد که دارای مهارت های شغلی هستند تا به شکوفایی اقتصادی استرالیا کمک کنند. جذابیت دیگری که استرالیا برای مهاجران دارد، مجوز کار است. به طوری که ساکنان دائم می­توانند در هر حرفه ای و برای هر کارفرمایی کار کنند. بر اساس قوانین مهاجرتی، ساکنان دائمی از امتیازات مشابهی با شهروندان برخوردار هستند.

اگر شما در یک حرفه مهارت و تخصص پیدا کردید و به soft skill  ها و hard skill های تخصص خودتان، اشراف کامل دارید، مهاجرت کاری و یا حتی سرمایه گذاری میتواند برای شما انتخاب مناسبی باشد. هرچه شما در شغل و تخصص خود حرفه ای تر باشید شانس بیشتری برای دریافت ویزاهای مهارتی و یا جاب آفر خواهید داشت. مهاجرت با اعضای خانواده معمولا در این روش آسان تر است. اما در کل رقابت زیادی برای مهاجرت بر اساس مهارت و تخصص در دنیا وجود دارد و اولویت کشورها و کارفرماها با متقاضیانی است که شرایط و امتیازات بیشتری دارند.

از دیگر جذابیت های استرالیا وضعیت مناسب درآمد افراد شاغل است. کاریابی و استخدام در استرالیا برای مهاجرین در استرالیا به همان اندازه راحت است که برای شهروندان. درصورتی که قصد مهاجرت کاری به استرالیا دارید و دارای تخصص کافی هستید، میتوانید از فرصت های شغلی خوب پیش رو، نهایت استفاده را ببرید.

 متوسط میزان حقوق در کشور استرالیا به صورتی است که سالانه دستخوش تغییر می شود. ناگفته نماند که در کشور استرالیا هر فردی که بیش از 10 سال سابقه کاری داشته باشد می‌تواند دو برابر حقوق دریافت کند. همچنین میزان دریافت حقوق در کشور استرالیا بر اساس موقعیت جغرافیایی و میزان تخصص شما تعیین می‌شود.

 

 

همچنین بخوانید: مشاغل پر درآمد استرالیا 

 

تصمیم گیری با شادا 

 

در نهایت، تصمیم شما برای مهاجرت تحصیلی یا کاری باید با توجه به شرایط شما و کشور مقصد انجام شود. چرا که مهاجرت امری پر ریسک به سوی آینده ای بهتر است.
شما می توانید برای بررسی بهترین روش مهاجرتی بر اساس شرایط خودتان و قوانین کشور مقصد، از متخصصین و مشاورین حرفه ای شادا کمک بگیرید
.  

 

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر