30 آبان, 1402

پرچم استرالیا

پرچم استرالیا مانند هر کشور دیگری در جهان، نمادی از هویت، ماهیت و ملیت آن کشور است.
پرچم استرالیا زیر بار مسئولیت یک کشور و البته یک قاره است و باید بیانگر هویت تاریخی و باستانی در کنار ماهیت مدرن و جدید این کشور باشد.
 
عکس پرچم استرالیا
 
این پرچم در سال 1901 هم‌زمان با استقلال این کشور از بریتانیا طراحی و تصویب شد و به‌ طور رسمی مشخصات پرچم کنونی استرالیا در سال 1954 به تصویب مقامهای استرالیایی و نیز ملکه الیزابت رسید.

پرچم استرالیا نماد چیست؟

پرچم استرالیا نمادی از تاریخ، جغرافیا و فرهنگ این کشور است و با ویژگی‌های منحصر به فردش تاریخ و هویت استرالیایی را به تصویر می‌کشد..

ستاره‌های مشترک المنافع نشان قدیمی و مشهور فدراسیون استرالیا است.

شش نقطه یا پر نشان دهنده ایالت‌ها و نقطه یا پر هفتم، نماد تمام سرزمین‌های فدرال است که مجموعاً کشور را به صورت جمعی از نمادهای مشترک المنافع استرالیا تشکیل می‌دهند. صورت فلکی صلیب جنوبی نشان دهنده موقعیت جغرافیایی استرالیا در نیمکره جنوبی است.

نوار قرمز روی پرچم نشان دهنده ارتش استرالیا، نوار آبی تیره نشان دهنده نیروی دریایی سلطنتی استرالیا و نوار آبی روشن نشان دهنده نیروی هوایی سلطنتی استرالیا است.

ستاره مشترک المنافع و بومرنگ روی پرچم نیروی دفاعی استرالیا نشان دهنده قدرت و تاریخ کشور استرالیا است.


رنگ‌های پرچم استرالیا

پرچم استرالیا دارای سه رنگ قرمز، سفید و آبی است.

پرچم استرالیا

آبی به عنوان میدان و زمین بکر نشان داده می‌شود و همچنین بخشی از پرچم اتحادیه است.

قرمز به عنوان بخشی از پرچم اتحادیه استفاده می‌شود و البته در برخی از منابع از آن به عنوان ادای دین به بومیان منطقه و خاک سرخ باستانی استرالیا یاد شده و سفید رنگ نهایی پرچم اتحادیه و همچنین رنگ ستاره مشترک المنافع و صلیب جنوبی است.


تعداد ستاره‌های پرچم استرالیا

تعداد ستاره‌های پرچم استرالیا در طول تاریخ متغیر بوده است.

پرچم استرالیا

در نهایت، این ستاره‌ها در زمینه آبی که نشان دهنده اتحادیه جک (Union Jack) است به تعداد پنج ستاره سفید چند پر را به شکل صورت فلکی صلیب جنوبی به اضافه یک ستاره مشترک المنافع هفت پر (نماینده شش ایالت استرالیا و قلمرو شمالی) نشان می‌دهد.


صلیب جنوبی

پرچم استرالیا یک صلیب نواری نیز دارد که به عنوان "صلیب جنوبی" شناخته می‌شود. این صلیب نمایانگر موقعیت جغرافیایی استرالیا در نصف جنوبی کره زمین است.


چرا پرچم استرالیا شبیه پرچم انگلیس است؟

پرچم ملی استرالیا دارای جک یونیون در سمت چپ بالای میله پرچم «کانتون» است تا تاریخ اسکان بریتانیا در استرالیا را تصدیق کند. بقیه پس‌زمینه "میدان" به رنگ آبی تیره است.

پرچم نیوزلند در کنار پرچم استرالیا نیز این موضوع را رعایت کرده و ستارگان روی پرچم، صورت فلکی صلیب جنوبی را نشان می‌دهند که بر موقعیت نیوزلند در اقیانوس آرام جنوبی تأکید دارد. یونیون جک در گوشه سمت چپ بالای پرچم، بنیادهای تاریخی نیوزلند را به عنوان مستعمره و سلطه سابق بریتانیا به رسمیت می‌شناسد.


رنگ زرد و سبز در پیراهن ملی استرالیا

شاید برای شما هم سوال باشد که پیراهن دو رنگ سبز و زرد تیم ملی استرالیا در ورزش‌های مختلف چه علتی دارد؟ بد نیست بدانید که از دیرباز در ورزش استرالیا بدون توجه به سه رنگ سفید و قرمز و آبی پرچم، به دو رنگ زرد و سبز توجه شده است.

رنگ‌های ملی که  برای مدت‌ها با دستاوردهای ورزشی استرالیا مرتبط است، پیوندهای محیطی قوی دارند. رنگ زرد طلایی تصاویری از سواحل استرالیا، ثروت معدنی، برداشت غلات و پشم در استرالیا را تداعی می‌کند. رنگ سبز جنگل‌ها، درختان اکالیپتوس و مراتع بکر و زیبای استرالیا را معرفی می‌کند.

 
 
پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر