مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا
19 اردیبهشت, 1402

مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا

مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا

مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا یکی از عناوین بسیار مهم در فرایند مهاجرت و مهاجرپذیری در استرالیا است. این کشور همیشه به این شغل نیاز جدی داشته است.
شغل دندانپزشکی در یک دهه گذشته، هر سال جزو مشاغل پر تقاضا برای کار و البته عضو فهرست
مشاغل به شدت مورد نیاز استرالیا بوده است. 
افرادی که مجوز
مهاجرت به استرالیا به عنوان متخصص دندانپزشکی را دارند می توانند اقامت دائم استرالیا را دریافت کنند.
در این مقاله در رابطه با رشته دندانپزشکی در استرالیا، شرایط استخدام و درآمد آن صحبت کرده ایم. برای آگاهی کافی درباره مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا ادامه مقاله را مطالعه نمایید.

immigration dentist
 

دندانپزشکی در استرالیا


دندانپزشکان متخصصان مراقبت‌های بهداشتی اولیه و تخصصی هستند که به درمان، ترمیم و پیشگیری از بیماری و سایر شرایطی که روی دندان و لثه تأثیر می‌گذارد کمک می‌کنند.


وظایف داندانپزشک در استرالیا

 

  •     تشخیص بیماری های دندان با استفاده از روش های مختلف مانند رادیوگرافی، آزمایش بزاق و شرح حال پزشکی
  •     ارائه مراقبت های پیشگیرانه از سلامت دهان مانند درمان های پریودنتال، کاربردهای فلوراید و ارتقای سلامت دهان
  •     ارائه مراقبت های ترمیمی دهان مانند ایمپلنت، ترمیم های پیچیده تاج و بریج، و ارتودنسی و ترمیم دندان های آسیب دیده و پوسیده
  •     ارائه درمان های جراحی دهان مانند بیوپسی بافت و تجویز دارو
  •     انجام درمان های معمول ارتودنسی
  •     بازیابی عملکرد دهان با پروتزهای متحرک و ثابت
  •     کمک به تشخیص بیماری های عمومی با تظاهرات دهانی مانند دیابت
  •     آموزش بیماران برای مراقبت از دهان و دندان
  •     رهبری یک تیم دندانپزشکی که ممکن است متشکل از متخصصان بهداشت دندان، درمانگران دندان، دستیاران دندانپزشکی و سایر متخصصین دندانپزشکی باشد.

استخدام دندانپزشکان در استرالیا


برای کار به عنوان دندانپزشک در استرالیا، باید یک دوره آموزشی در رشته دندانپزشکی بگذرانید. پس از به دست آوردن علامت شاخص پذیرش دانشگاه مورد نیاز UAI، باید آزمون پذیرش در مقطع کارشناسی پزشکی و علوم بهداشتی UMAT  را نیز تکمیل کنید.
بسیاری از دندانپزشکان خوداشتغال هستند یا در مطب خصوصی کار می‌کنند، با این حال، برخی در کلینیک‌ها یا بیمارستان‌های دولتی کار می‌کنند. در استرالیا درآمد دندانپزشکان خصوصی کمی بیشتر است اما دولت تلاش می‌کند با ارائه مزایا و تسهیلات مناسب بانکی، دندانپزشکان را به فعالیت در مراکز دولتی و بیمارستان‌ها و کلینیک‌های بزرگ و عمومی تشویق و ترغیب کند.

immigration image2


برای استخدام به عنوان دندانپزشک در استرالیا باید به مراحل زیر توجه کنید:
1.    لیسانس جراحی دندانپزشکی یا لیسانس علوم دندانپزشکی (یا معادل آن) را تکمیل و ثبت کنید. به صورت متناوب، برای دانشجویانی که دارای مدارک تحصیلی عالی قبلی در یک رشته مرتبط هستند، برای مدرک تحصیلات تکمیلی مانند
PHD دندانپزشکی اقدام کنید.
2.    قبل از اینکه بتوانید به عنوان دندانپزشک در استرالیا کار کنید، به عنوان یک الزام قانونی باید در هیات دندانپزشکی استرالیا ثبت نام کرده و عضو رسمی باشید.
3.    ثبت نام و عضویت خود را به صورت سالانه تمدید کنید و حداقل
60 ساعت فعالیت‌های توسعه حرفه‌ای مستمر CPD  را در یک دوره سه ساله تکمیل کنید. این فعالیت‌ها ممکن است شامل شرکت یا ارائه در کنفرانس‌هایی درباره جنبه‌های علمی، بالینی یا فنی مراقبت‌های بهداشتی دهان، انجام آموزش‌های احیای قلبی ریوی یا خواندن علوم دانشگاهی مرتبط باشد.


درآمد دندانپزشکان در استرالیا


متوسط حقوق سالانه برای مشاغل دندانپزشکی در استرالیا از 165000 تا 185000 دلار استرالیا متغیر است.
این میزان درآمد در ایالت‌های مختلف نیز متفاوت است. به عنوان مثال در ایالت ویکتوریا این عدد از
120 هزار تا 140 هزار دلار است. در ایالت استرالیای غربی اما وضعیت بهتر است و درامد سالانه یک دندانپزشک از 170 هزار دلار تا 190 هزار دلار استرالیا متغیر است.
در کشور استرالیا طبق آمار منتشر شده از سوی اداره آمار و ارقام این کشور، پردرآمدترین تخصص دندانپزشکی جراحی دهان و فک و صورت است. جراحان، از جمله جراحان فک و صورت، به طور متوسط حقوق
288550 دلار در سال دریافت می‌کنند. این متخصصان هم در مراقبت‌های دندانپزشکی و هم در جراحی‌های پزشکی آموزش دیده و مجرب هستند.
به نظر می‌رسد تا
5 سال آینده وضعیت اقتصادی دندانپزشکان در استرالیا رشد 27.8 درصدی را تجربه کند.


شرایط، مراحل و مدارک مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا


مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا کار ساده‌ای نیست. فرایند دریافت ویزای کاری استرالیا برای دندانپزشکان از چند بخش مختلف از جمله ثبت نام و شرکت در امتحانات مربوط به این حوزه تشکیل شده است.

immigration 4


ارسال مدارک به انجمن دندانپزشکی استرالیا


شغل دندانپزشک از دید اداره مهاجرت استرالیا طیف گسترده‌ای از تخصص و کد شغلی دارد و به عنوان مثال متخصص دندانپزشکی با آنزسکو کد 252311 در فهرست مشاغل مورد نیاز کوتاه مدت استرالیا یا همان STSOL قرار دارد و سازمان ارزیابی کننده مدارک متقاضی مهاجرت با ویزای کار این شغل، ADC است.
دندانپزشک تحت عنوان شغل
Dentist با آنزسکو کد 252312 در فهرست مشاغل بلند مدت مورد نیاز استرالیا MLTSSL قرار دارد و سازمان ارزیابی کننده مدارک مربوط به آن ADC است.
داشتن دانشنامه و ریزنمرات رشته دندانپزشکی عمومی همچنین داشتن کارت نظام پزشکی دو پیش شرط اولیه برای ارسال مدارک به انجمن دندانپزشکی استرالیا است.


ارائه مدارک مورد نیاز


مرحله اول جهت دریافت ارزیابی از این سازمان، می بایست مدارک مورد نیاز آن را تهیه و ارائه نمایید.


امتحان کتبی آنلاین یا Written Examination


در مرحله دوم نوبت به شرکت در امتحان کتبی می‌رسد. امتحان کتبی سازمان ADC از طریق کامپیوتر برگزار می‌شود و هدف آن، آزمایش سطح دانش دندانپزشکان است. این امتحان در دو مرحله و در دو روز مجزا برگزار می‌شود.


امتحان عملی یا Practical Assessment


در مرحله سوم، متقاضی باید برای شرکت در امتحان عملی این انجمن ثبت نام کند. این امتحان سرتاسر سال و فقط در استرالیا برگزار می شود و مانند امتحان قبلی، در دو روز انجام می‌شود. امتحان عملی در مرحله سوم صرفا در استرالیا برگزار می‌شود و برای شرکت در امتحان، متقاضی باید برای ویزای توریستی اقدام کند.


سطح بالای زبان انگلیسی


در کنار قبولی در امتحانات ADC،‌ انجمن دندانپزشکی استرالیا و  بورد دندانپزشکی استرالیا  (DBA)نیاز به احراز مدارکی دال بر تسلط به زبان انگلیسی متقاضی دارند.
مدرک آیلتس متقاضیان در این حوزه باید
7 به بالا باشد. معادل آن مدرک PTE آکادمیک نیز مورد قبول است که باید دستکم 65 باشد.


پیدا کردن کار


مرحله چهارم به پیدا کردن کار و شروع به کار در خاک استرالیا مربوط است.
این متقاضیان با ویزای منطقه ای
491 و یا یکی از انواع ویزای کار موقت استرالیا مانند 482 یا 494 در این کشور زندگی و کار می‌کنند.
طبیعی است افرادی که سه سال در مناطق
Regional استرالیا با ویزای ۴۹۴ و ویزای 491 کار کنند می‌توانند برای ویزای ۱۹۱ اقدام کنند که از نوع دائم است.


خلاصه کلام


همانطور که ذکر شد، دندانپزشکی در استرالیا از مشاغل پر درآمد محسوب می شود، از طرفی این رشته در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا قرار گرفته است، پس این یک فرصت مناسب برای متخصصان این رشته است که جهت دریافت ویزای کاری و مهارتی استرالیا و اقامت دائم در این کشور اقدام کنند. برای این کار کافیست با موسسه مهاجرتی و کاریابی بین المللی شادا در تماس باشید تا کارشناسان ما با راهنمایی های لازم در این مسیر همراه شما باشند.


شماره تماس شادا: 02191009946
آدرس شادا در شبکه های اجتماعی: shadavisa@

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر