15 تیر, 1402

شرایط خرید ماشین در استرالیا

 

خرید ماشین در استرالیا طبیعتا اولین مورد بعد از ورود به خاک استرالیا نیست که دغدغه شما باشد. برخی کارهای اداری، ثبت نام در دانشگاه، شناسایی محل زندگی و اجاره یا خرید خانه چند هفته ابتدایی زندگی تازه شما در استرالیا را به خود اختصاص خواهند داد.

 

خرید ماشین در استرالیا


به عنوان یک کارفرمای پر مشغله، دانشجویی که محل زندگی او از دانشگاه فاصله زیادی دارد یا سرپرست خانواده که برای جابجایی و حمل و نقل آسان همسر و فرزندانش به فکر داشتن اتومبیل می‌افتد، اتفاقا خرید ماشین در استرالیا یکی از دغدغه‌ها و موضوعات مهم است.
در این مقاله با شما از قیمت ماشین در استرالیا، شرایط و مراحل خرید آن، همچنین پرفروش‌ترین ماشین‌ها و وب سایت‌های مخصوص خرید و فروش خودرو در استرالیا خواهیم گفت.


قبل از خرید خودرو در استرالیا


قبل از خرید خودرو بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید:
•    اگر خانواده پر جمعیتی هستید، بهتر است به سراغ ماشین‌های شاسی بلند یا انواع جادار آن بروید
•    اگر هزینه سوخت اتومبیل برای شما حیاتی است، انواع خودرو با سوخت برق، انواع هیبریدی و کم مصرف را حتما بررسی کنید
•    اگر قرار است در جاده های طولانی رانندگی کنید، خودروهای تمام چرخ درایو/
AWD برای شما مناسب‌تر خواهند بود
•    عجله نکنید! به عنوان یک تازه وارد به استرالیا تحت تاثیر راهنمایی دوستان جدید و همسایه‌ها نباشید، با آرامش تحقیق کنید، به چند نمایندگی مهم سر بزنید و قیمت‌ها را با هم مقایسه کنید


شرایط خرید ماشین در استرالیا


اگر قصد خرید ماشین در استرالیا را دارید باید نسبت به موارد زیر اقدام کنید و مدارک لازم برای هر کدام را در اختیار داشته باشید:
1.    بیمه اتومبیل
2.    ثبت اتومبیل (رجیستر کردن در ایالت اصلی)
3.    تمبر مالیاتی (مربوط به دولت)
4.    معاینه فنی و گواهینامه سلامت خودرو (در صورت دست دوم بودن)
5.    هزینه واگذاری ماشین به فرد دیگر (مالیات معامله رسمی)
در خصوص بیمه ماشین حالت شخص ثالث (گرین اسلیپ) اجباری و حالت بیمه بدنه اختیاری اما بسیار جدی است. اگر به صورت جامع و کامل بیمه داشته باشید، بیمه گذار در هر دو حالت مقصر بودن یا خسارت دیدن تمامی ضرر شما را جبران خواهد کرد.

 

خرید ماشین در استرالیا


به طور کلی شما برای خرید ماشین در استرالیا باید گواهینامه معاینه فنی، رسید خرید، گواهینامه رانندگی و مدارک مربوط به دفتر اسناد رسمی یا اداره محلی حمل و نقل هر ایالت را به عنوان مدارک لازم هر ماشین در اختیار داشته و همیشه مراقب آنها باشید.


بیشتر بخوانید: شرایط دریافت گواهینامه رانندگی در استرالیا


راه‎های خرید ماشین در استرالیا


سرزمین وسیع استرالیا و جاده‌های بکر و زیبا اما طولانی بین شهرهای اصلی باعث شده با وجود سیستم حمل و نقل عالی و بی نقص در این کشور، بسیاری از شهروندان به فکر خرید ماشین در استرالیا باشند.


مراجعه به نمایندگی خودرو


مراجعه به نمایندگی خودروی مد نظر شما یکی از بهترین کارها است. در واقع شما با این کار خیالتان از رسمی و قانونی بودن همه مراحل راحت است. نمایندگی همه کارها را از قبل انجام داده و شما تنها باید مدارک لازم را طبق راهنمای داخل وب سایت همان نمایندگی، از قبل فراهم کرده باشید.
گارانتی و خدمات پس از فروش این دفاتر نمایندگی فوق العاده بوده و خریداران همیشه از این که به دلالان یا فروشگاه‌های معمولی مراجعه نکرده و از نمایندگی، اقدام به خرید ماشین کرده‌اند احساس خوبی دارند.


مراجعه به وب سایت‌های خرید خودرو


یکی از راه‌های مناسب خرید اتومبیل، مراجعه به وب سایت‌های معتبر خرید و فروش ماشین در استرالیا است.
‌وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی برای خرید و فروش ماشین وجود دارند:


•    carsales.com.au
تبلیغات ماشین‌های جدید و فروش ماشین‌های دست‌دوم
•    
drive.com.au
تبلیغات خرید و فروش ماشین با همکاری روزنامه Age در ویکتوریا
•    
carsguide.com.au
تبلیغات ماشین‌های جدید و دست‌دوم با همکاری روزنامه هرالد سان استرالیا
•    
tradingpost.com.au
•    Gumtree
سایت خرید و فروش انواع لوازم و وسایل اتومبیل شبیه به آمازون
•    
facebook marketplace
•    cartopia.com.au
مجموعه بزرگی از خودروهای نو و دست‌دوم، این وب سایت به خریدار اجازه می‌دهد جزئیات خودروی موردنظر خود را وارد کرده و از یک متخصص خودرو بخواهد که وسیله نقلیه را با بهترین قیمت برای او پیدا کند.
•    
gumtree.com/cars
این وب‌سایت بیست و ششمین وب‌سایت محبوب استرالیا بر اساس رتبه الکسا است. امکان معامله مستقیم با فروشندگان خصوصی نیز مزیت دیگر این سایت است.


میانگین هزینه خرید ماشین در استرالیا


خیلی مهم است که چه برند و چه مدلی از ماشین در استرالیا را انتخاب کرده باشید. در هر حال چند مدل و برند مهم و فعال در استرالیا را با هم مقایسه می‌کنیم:
اتومبیل آئودی
A4 به طور میانگین حدود 70 هزار دلار قیمت دارد. این در حالی است که بی ام دبلیو، سری یک تنها با 48 هزار دلار قابل خرید است.
خودروی
BMW i3 قیمتی معادل 72 هزار دلار دارد که معمولا با توجه به بازار خودروی آمریکا در نوسان است.
فیات 500 قیمتش حداکثر
20 هزار دلار است و تویوتا پیروس تقریبا 39 هزار دلار قیمت دارد.

 

خرید ماشین در استرالیا

 


و اما در ادامه، این راهنمای جامع در مورد نحوه خرید خودرو در استرالیا را بخوانید، از جمله اینکه چه چیزی را باید جستجو کرد، کجا آن را خریداری کرد، گزینه‌های وام خودرو را مقایسه کنید و موارد جالب و مهم دیگر:


مرحله 1: نیازهای رانندگی خود را شناسایی کنید


برای خرید ماشین در استرالیا، فرایند خرید خودروی خود را با شناسایی اینکه چرا به ماشین نیاز دارید شروع کنید. پاسخ به سوالات زیر نوع ماشین مورد نیاز شما را روشن می‌کند و انتخاب‌های شما را محدود خواهد کرد.
آیا برای سفرهای کوتاه یا طولانی خودرو می‌خواهید؟ اگر از وسیله نقلیه در شهر استفاده می‌کنید، یک ماشین کوچکتر یا هاچ بک مناسب است. با این حال، برای سفرهای خارج از شهر در جاده، باید یک وسیله نقلیه
AWD(All-wheel drive) را در نظر بگیرید.
آیا ماشین خود را فقط برای برای خود یا برای کل خانواده می‌خواهید؟ این به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید به چه مقدار فضای اصلی در ماشین نیاز دارید. در جایی که یک ماشین کوچکتر برای نیازهای رانندگی شما ایده‌آل است، ممکن است برای سفرهای خانوادگی به یک
SUV(sport utility vehicles) نیاز داشته باشید.
 بودجه شما چقدر است؟ قیمت خودرو، بیمه، بنزین و هزینه‌های نگهداری را در نظر بگیرید تا تصمیم بگیرید چقدر می‌توانید بپردازید. در صورت محدودیت بودجه، باید ماشین دست دوم را در نظر بگیرید.
آیا مصرف سوخت برای شما در اولویت است؟ اگر بله، به سراغ خودروهای کوچکتر، هیبریدی یا الکتریکی بروید، زیرا مصرف سوخت آنها کمتر است و به کاهش هزینه‌های رانندگی کمک می‌کند. هنگام در نظر گرفتن وسایل نقلیه الکتریکی، مطمئن شوید که ایستگاه های شارژ برق در محل یا شهر شما وجود دارد.
به چه ویژگی‌هایی نیاز دارید؟ اکثر خودروهای جدید دارای تهویه مطبوع، شیشه های برقی، بلوتوث، صفحه نمایش داخل خودرو و دوربین های پارک هستند که ممکن است ارزش بررسی را داشته باشند. توجه داشته باشید که تعداد این ویژگی ها با افزایش قیمت خودرو افزایش می‌یابد. بنابراین، فقط موارد مورد نیاز خود را در نظر بگیرید.


مرحله 2: انجام تحقیقات


پیدا کردن خودروی مناسب از میان گزینه‌های مختلف می‌تواند زمان و تلاش زیادی را بر شما تحمیل کند. با انتخاب لیست کوتاهی بر اساس نیازهای رانندگی خود، این تحقیقات را شروع کنید.
وقتی مجموعه‌ای از خودروها را دارید که با معیارهای شما مطابقت دارد، تحقیقات زیادی را در بین خودروسازان مختلف انجام می‌دهید. می‌توانید بروشور را از یک فروشنده درخواست یا به جزئیات موجود در وب سایت سازنده مراجعه کنید. در اینجا چند نکته برای مقایسه و فهرست گزینه های نهایی شما آورده شده است:


•    این خودرو چه مدت در بازار بوده است
•    شهرت خودروساز
•    تقاضا برای مدل در بازار
•    در دسترس بودن سایر ویژگی‌ها علاوه بر لیست شما
•    مشخصات خودرو
•    کدام یک برای رتبه بندی ایمنی، مصرف سوخت و مسافت پیموده شده بهتر است؟
•    قیمت
•    خدمات مشتری
•    ضمانتنامه
•    تخفیف و پیشنهادات
•    نظرات آنلاین


مرحله 3: نوع مالیاتی که باید بپردازید را بشناسید


دولت‌های ایالتی مالیات‌های متفاوتی از خریداران یا مالکان خودرو دریافت می‌کنند:


تمبر مالیاتی
خریداران خودرو هنگام خرید خودروی نو یا دست دوم باید حق تمبر را پرداخت کنند.
اگرچه میزان هزینه تمبر بر اساس قیمت خودرو و موقعیت مکانی متفاوت است، اما به طور کلی حدود
از قیمت خرید خودرو برای یک ماشین دست دوم معمولی است.


مالیات وسایل نقلیه موتوری
این مالیات دیگری است که از همه انواع و مدل‌های خودرو اخذ می‌شود. شما باید هر سال هزینه آن را پرداخت کنید. میزان مالیات وسایل نقلیه موتوری بسته به مکان و نوع خودروی شما متفاوت است، مانند این که وسیله نقلیه کوچک یا بزرگ باشد.


مالیات خودروهای لوکس
این مالیات هنگام خرید خودرو از فروشنده خودرو اعمال می‌شود. یک معیار قیمت برای تعیین میزان مالیات خودروی لوکس وجود دارد.
فرض کنید قیمت خرید خودرو بیش از
64132 دلار (آستانه مالیات بر خودروهای لوکس) است، که شامل هزینه تمبر خواهد شد. در آن صورت، نرخ مالیات خودروهای لوکس 33 درصد را به خود اختصاص می دهد.
این حد آستانه
75526 دلار برای خودروهای کم مصرف است.


مرحله 4: یک پیش تأییدیه دریافت کنید


فقط تعداد کمی از خریداران خودرو پول نقد کافی برای پیش پرداخت خواهند داشت. بیشتر آنها برای تامین مالی خودرو خود به دریافت وام خودرو متکی هستند. داشتن وام از پیش تأیید شده به این معنی است که وام دهنده، وام خودروی شما را تأیید کرده است، مشروط به ارائه اطلاعات مورد نیاز شما.
با یک ایده روشن از محدودیت هزینه خود، می توانید خریدی راحت و قانونی داشته باشید و با اطمینان برای خرید ماشین خود مذاکره کنید. با این حال، پیش تأیید اعتبار محدودی دارد و پس از انقضای آن باید دوباره برای آن درخواست دهید.


مرحله 5: ماشین ایده آل خود را پیدا کنید


هنگامی که نوع ماشین و وضعیت نهایی آن را می‌دانید، دیگر کار زیادی باقی نمانده است. می‌توانید به نمایندگی‌های استرالیایی که وسیله نقلیه و انواع برندها را می‌فروشند مراجعه کنید. حتی می توانید نظر سایر مالکان خودرو که به آنها اعتماد دارید را جویا شوید.


پرفروش‌ترین ماشین ها در استرالیا


در چند سال گذشته شاهد افزایش قابل توجه فروش خودروهای چینی البته درجه یک در استرالیا هستیم. بازار خودروهای یوت و SUV همچنان پر رونق است اما استرالیایی‌ها در کل تمایلی به خرید چینی‌ها در رده سدان و هاچ‌بک نشان نمی‌دهند.
تویوتا کرولا از فهرست ده خودروی پرفروش خارج شده و تنها خودروی کوچک سرنشین‌داری که توانسته جایی در این فهرست پیدا کند، هیوندای
I30 است. در عین حال، تویوتا هایلوکس با فروش ۴۸۰۳ دستگاه در صدر فهرست قرار گرفته و تویوتا RAV4 نیز با ۴۴۵۴ دستگاه، دوم شده و نسبت به فوریه ۲۰۲۱، ۶۲ درصد افزایش فروش داشته است.
در کل، تویوتا، مزدا، میتسوبیشی، کیا، هیوندایی، فورد، سوبارو، نیسان و ایسوزو در استرالیا بالاترین تعداد نمایندگی و میزان تولید در خاک این کشور را ثبت کرده‌اند.


کلام پایانی


با توجه به راهنمای خرید ماشین در استرالیا در این مقاله، شما را به مطالعه دقیق و دوباره آن دعوت می‌کنیم. بهترین روش خرید ماشین در استرالیا، خریدی قانونی، دارای مدارک کافی و لازم و همچنین شامل گارانتی و خدمات پس از فروش است.
برای خرید ماشین در استرالیا عجله نکنید. تحقیق درباره قیمت‌ها و ویژگی خودرویی که لازم دارید و برای شما مناسب است، مهمترین مرحله محسوب می‌شود.
برای داشتن اطلاعات بیشتر درباره زندگی تازه در استرالیا و جزئیات ورود و استقرار موفق در این کشور با مشاوران زبده گروه بین المللی
شادا در ارتباط باشید.

 

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر