شرایط اجاره خانه در استرالیا
22 شهریور, 1401

شرایط اجاره خانه در استرالیا

اجاره خانه در استرالیا یکی از چند کار مهم و اصلی در بدو ورود به این کشور است. مهاجران حتی بهتر است پیش از ورود به استرالیا درباره این کار مهم فکر و تحقیق کنند.
برای مهاجری که هدف نهایی‌اش اقامت استرالیا است، خوب مستقر شدن اهمیت دارد. زندگی آرام و بدون دغدغه در اولین قدم به یک‌خانه گرم، راحت و آرامش‌بخش نیاز دارد.
در این مقاله با شادا همراه باشید تا هزینه، قوانین و سایت‌های معتبر برای اجاره خانه در استرالیا را بررسی کنیم.

 

شرایط اجاره خانه در استرالیا

 

برای همه مهاجران حتی افرادی که هیچ مشکل مالی ندارند، قیمت اجاره خانه در استرالیا اهمیت دارد. مهم است که در یک کشور جدید وقتی شاید از صفر شروع کرده باشید، هرماه چه مبلغی را برای اجاره خانه در استرالیا پرداخت کنید.

 

بهترین انتخاب برای اجاره خانه در استرالیا

این موضوع پیش از آن‌که سلیقه‌ای باشد دارای آداب و اصولی است که در صورت رعایت شدن به یک انتخاب خوب تبدیل می‌شود. مهم است که دریکی از تأثیرگذارترین اقدامات خود در جریان مستقر شدن بهترین تصمیم را بگیریم.
کارشناسان
اداره مهاجرت استرالیا در سال 2020 طی تحقیق ملی با کمک دانشگاه سیدنی دریافتند 83 درصد از مهاجریان بیکار و افسرده در 
بدو ورود، یک‌خانه خوب و آرام و راحت اجاره نکردند.

مهم است که یک سرپناه استاندارد، خوب و راحت داشته باشی تا در آن با آرامش فکر کرده، تصمیم بگیری و استراحت کنی.

 

ارزان قیمت به هر قیمتی

برای اجاره خانه معیارهایی وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید. عده‌ای به سراغ ارزان ترین آپارتمان‌ها در حومه شهر یا یک منطقه کم امکانات می‌روند اما چند ماه بعد متوجه می‌شوند که اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اند.
دوری از مترو یا خطوط اتوبوس، فاصله زیاد از مرکز شهر و دانشگاه و بیمارستان و مرکز خرید، مشکلات احتمالی با همسایگان و بومی‌های محله، سروصدای احتمالی یک ایستگاه آتش‌نشانی یا یک کارخانه همیشه شلوغ و فعال، همه اینها مواردی هستند که پیش از انتخاب باید زیر ذره بین شما باشند.

 

شرایط اجاره خانه در استرالیا

 

شما باید مدارکی را ارائه دهید که هویت و آدرس فعلی را تأیید کند. اینها می توانند به شکل گذرنامه، گواهینامه رانندگی یا قبض آب و برق باشند. اگر از خارج از کشور به استرالیا مهاجرت می‌کنید، باید یک کپی از ویزای خود را نشان دهید که واجد شرایط بودن شما برای زندگی و کار در استرالیا را به اثبات می‌رساند.

 

آیا برای اجاره خانه به فیش حقوقی نیاز دارم؟

به طور معمول، اگر ملکی را در استرالیا اجاره می‌کنید، از شما خواسته می‌شود که مدرکی مبنی بر درآمد خود از شغل، مانند چند ماه فیش حقوقی یا صورت‌حساب بانکی که حقوق شما در آن پرداخت می‌شود، به آژانس املاک یا صاحب‌خانه ارائه دهید.


مدارک اجاره خانه در استرالیا

• درخواست مکتوب برای ملک اجاره ای
• مدارک شناسایی عکس‌دار مانند گواهینامه رانندگی، پاسپورت، کارت بیمه پزشکی و سلامت
• نام و اطلاعات تماس افرادی که با شما در ارتباط‌اند
• سابقه اجاره در صورت موجود بودن
• رسید یا صورت‌حساب پرداخت اجاره
در استرالیا، هیچ قانون مشخص و قطعی وجود ندارد که چه مقدار اجاره باید از قبل برای تضمین قرارداد بپردازید. با این حال، از شما خواسته می‌شود که سپرده امنیتی خود را که به عنوان اوراق قرضه شناخته می‌شود، کنار بگذارید. این معمولاً برای مبلغ چهارتا شش هفته اجاره است.

 

آیا خارجی در استرالیا می تواند ملک اجاره کند؟

اگر برای اولین بار به استرالیا نقل مکان می‌کنید و هرگز ملک اجاره ای نداشته‌اید یا صاحب‌خانه نشده‌اید، برای دریافت ملک اجاره ای نگران نباشید. بسته به نوع ویزای ورودی که به شما اعطاشده، بسیاری از نمایندگان صنف املاک باکمال میل شما را در فرایند اجازه خانه در استرالیا می‌پذیرند.

بهتر است در فرایند اجازه خانه در استرالیا به مراحل زیر توجه ویژه داشته باشید:

 

شرایط اجاره خانه در استرالیا

 

یافتن مکان مناسب برای زندگی

به لطف اینترنت، جستجو برای اجاره ملک در استرالیا کار سخت و پیچیده‌ای نیست. قرار نیست شما با تعداد بی‌شماری از نمایندگان املاک تماس بگیرید یا شخصاً از محل آن‌ها بازدید کنید. در واقع، شما می توانید جستجوی خود را قبل از رسیدن به استرالیا شروع کنید.
چند رویکرد وجود دارد که می‌توانید مد نظر قرار بدهید. یک امکان این است که معتبرترین مشاوران املاک را در شهری که به آن نقل مکان کرده‌اید، جستجو کنید. آن‌ها آخرین لیست‌های خود را برای مرور در وب سایت خود در دسترس دارند.
یک استراتژی کارآمدتر، استفاده از پلتفرم هایی مانند سایت‌هایی
Realestate.com.au و وب سایت Domain هستند که تمرکز بر روی نوع ملکی که به دنبال آن هستید آسان می‌کند.
می‌توانید جستجوی خود را بر اساس نوع ملک، تعداد اتاق‌ها، قیمت و مکان فیلتر کنید، به این ترتیب در فهرست‌های نامربوط غرق نخواهید شد.
علاوه بر این، هر دو این سایت‌ها دارای بخش‌های اختصاصی برای اجاره خانه‌های اشتراکی هستند. بسیاری از مهاجران به استرالیا ترجیح می‌دهند با مستاجران دیگر خانه مشترک اجاره کنند که البته این کار نیز آداب و اصول خودش را دارد. در چنی شرایطی کاهش هزینه‌ها اولین اتفاقی است که برای شما رخ می‌دهد و شاید دوستان جدیدی از همین راه پیدا کنید.
اگر قصد دارید به صورت اشتراکی خانه اجاره کنید بد نیست به وبسایت
Flatmates نیز سر بزنید.


مشاهده خانه

این روزها، بسیاری از نمایندگان و مدیران املاک به شما اجازه می‌دهند تا با استفاده از ابزارهای ویدئو کنفرانس مانند زوم یا اسکایپ، خانه را به صورت مجازی مشاهده کنید. این مطمئناً می‌تواند راهی مفید برای کاهش لیست انتخابی شما باشد، به خصوص اگر هنوز به استرالیا نرسیده و لندینگ نداشته‌اید.
با این حال، به شدت توصیه می‌شود که قبل از انجام هر گونه معامله، آپارتمان یا خانه را بازرسی حضوری کنید. بله از کلمه بازرسی استفاده کردم چراکه بهتر است واقعا با دقت همه زوایا و نکات را بررسی و نگاه کنید.
این تنها راهی است که می‌توانید واقعاً مطمئن شوید که ملک مطابق انتظاراتش شما است و آسیب یا سایر نقص‌های مهم را ندارد. اگر هم مشکلی باشد باید در متن قرارداد ذکر شود تا در آینده به ضرر شما نباشد.
حرفه‌ای بودن در فرایند مهاجرت را از همین قدم‌های به ظاهر ساده بردارید و بگذارید محل زندگی شما آرام، استاندارد و مناسب باشد.


همه چیز را بپرسید و مشخص کنید

حتی اگر ملک به عنوان "مبله" ذکرشده باشد، تأیید این موضوع مهم است که دقیقا چه اقلامی به عنوان مبلمان تعریف و در نظر گرفته‌شده است. اگر ملک دارای تهویه مطبوع نباشد، گرمای تابستان یک فاجعه تمام عیار خواهد بود.
اینکه آیا مستاجران مجاز به ایجاد هرگونه تغییر سطحی مانند رنگ‌آمیزی دیوارها یا قرار دادن قفسه‌ها هستند یا خیر حتما باید در متن قرارداد گنجانده شود. در صورت بروز مشکل فوری، مانند نشتی یا خرابی قرار است با چه کسی باید تماس بگیرید؟ همه این موارد بهتر است در متن قرارداد باشد و یا دستکم بین شما و نماینده امور اداری یک ساختمان مورد بحث قرار بگیرد.
آیا شرایط خاصی وجود دارد (مثلاً حیوانات خانگی مجاز هستند یا خیر؟) مهم است که همه چیز طبق قوانین اجاره خانه در استرالیا در نظر گرفته شود.
نمایندگان و مدیران املاک معیارهای خود را برای ارزیابی مستاجران خواهند داشت. برای داشتن بهترین شانس در فرایند پذیرش، باید برخی از اطلاعات و مدارک حیاتی را همراه با درخواست خود ارائه دهید که احتمالاً شامل موارد زیر است:
• مدرک هویتی عکس‌دار رسمی و معتبر مانند پاسپورت و گواهینامه رانندگی بین‌المللی شما
• شواهدی که می‌توانید با تکیه‌بر آن‌ها هزینه اجاره را بپردازید، مانند فیش حقوقی احتمالی و صورت حساب بانکی
• مدارکی دال بر اشتغال شما در استرالیا، مانند قرارداد کار یا دعوت‌نامه و حمایت مالی کارفرما
• جزئیات تماس برای افرادی که می‌توانند ارجاعات شخصی ارائه دهند
• اطلاعات مربوط به تاریخچه اجاره شما در صورت وجود
آگاهی از قوانین اجاره خانه در استرالیا باعث می‌شود قرارداد بهتری منعقد شود و شما آرامش بیشتری در آینده داشته باشید.

 

قیمت اجاره خانه در استرالیا

البته این ارقام حدودی است و در مناطق مختلف و با توجه به امکانات هر واحد مسکونی متغیر است. پس از سه‌ماهه اول سال 2019، متوسط اجاره بهادر استرالیا 436 دلار استرالیا در هفته بود. حداقل اجاره خانه‌ای که برای زندگی در مقرون‌ به‌ صرفه ترین شهر استرالیا (پرث) به چشم می‎خورد 385 دلار استرالیا در هفته است.

 

میانگین اجاره هفتگی برای یک‌خانه  میانگین اجاره هفتگی برای یک یونیت  شهر
 $600 / هفتگی $490 / هفتگی سیدنی
$445 / هفتگی $375 / هفتگی
ملبورن
$480 / هفتگی $420 / هفتگی  بریزبن
$450 / هفتگی $360 / هفتگی  ادلاید
$675 / هفتگی $530 / هفتگی  کنبرا
$460 / هفتگی $390 / هفتگی پرث
$500 / هفتگی $428 / هفتگی هوبارت
$600 / هفتگی $480 / هفتگی داروین
$499 / هفتگی $436 / هفتگی میانگین در کل کشور
 

میانگین قیمت اجاره های کوتاه مدت

سیدنی - 213 AUD در هر شب
ملبورن -
144 AUD در هر شب

 

شرایط اجاره خانه در استرالیا

 

این قیمت‌های متنوع در شهرهای مختلف به صورت میانگین و هفتگی عبارتند از:
• سیدنی
580 AUD
• کانبرا 560 AUD
• ملبورن 455 AUD
• بریزبن 440 AUD
• پرث 385 AUD
• آدلاید 390 AUD
یک اجاره استاندارد و بلند مدت در استرالیا معمولاً بین 6 تا 12 ماه خواهد بود. قبل از امضای قرارداد اجاره، حتما آن را به طور کامل بررسی کنید. هم شما و هم صاحب‌خانه باید آن را امضا کنید و هر دو طرف باید یک نسخه از آن را نزد خود نگاه‌دارند. بهتر است از قوانین اجاره خانه در استرالیا کاملا آگاه باشید.

یک قرارداد اجاره باید شامل موارد زیر باشد:

 نام، آدرس، شماره تلفن و شماره ثبت نماینده (در صورت وجود)؛
 نام، آدرس و شماره تلفن صاحب‌خانه (فقط در صورت عدم استفاده از نماینده، شماره موردنیاز است).
 نام تمام مستاجرین (کل خانواده) در قرارداد
 آدرس محل اجاره
 مبلغ اجاره به علاوه نحوه و زمان پرداخت آن
 مبلغ اوراق قرضه
 دوره اجاره
 چه کسی هزینه تامین و استفاده از آب را پرداخت می‌کند
 لیست تمام لوازم‌خانگی
 شرایط اضافی مانند بند حیوان خانگی
 تاریخ و امضای طرفین


سایت اجاره خانه در استرالیا

مهم‌ترین و معتبرترین وب سایت‌های اجاره خانه در استرالیا شما را به هدف خود نزدیک خواهند کرد. فراموش نکنید در نهایت مسئول انتخاب خود هستید و مهم است که حتما به صورت حضوری قبل از عقد قرارداد از خانه اجاره‌ای خود دیدن کنید.
این وب سایت‌های مشهور و معتبر عبارتند از:

 gumtree.com.au
 rent.com.au
 realestate.com.au
 domain.com.au
 exchangeclassifieds.com.au
craigslist.com


فهرست 5 اپلیکیشن مهم و معتبر برای جستجوی خانه اجاره‌ای در استرالیا

 99ACRES
 MAGICBRICKS
 NOBROKER
 FLATCHAT
 NESTAWAY


اصطلاحات مهم در فرایند اجاره خانه در استرالیا

آپارتمان‌ها در استرالیا به عنوان فلت flat شناخته می‌شوند. از طرفی باید در نظر بگیریم که واژه house یا خانه برای خانه‌های بزرگ یا همان به‌اصطلاح خانه ویلایی با فضای بازشناخته می‌شوند.
از اصطلاح
unit
برای توصیف آپارتمان‌های کوچک و بزرگ که از هم جدا هستند اما به صورت بلوک ساخته‌ شده استفاده می‌شود.

 

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر