31 اردیبهشت, 1402

هزینه مهاجرت به استرالیا در سال 2024

هزینه مهاجرت به استرالیا یکی از دغدغه‌های مهاجران به این کشور است. 
در میان شور و شوق
مهاجرت به استرالیا آنچه که از ابتدای راه در دل مهاجر دلهره می‌اندازد، گاهی نگرانی ایجاد می‌کند و البته گاهی یک مانع جدی بر سر راه مهاجرت می‌شود، بحث هزینه‌ها است. با توجه به تفاوت ارزش پول مبدا و مقصد، آگاهی از هزینه همه جزئیات و مراحل مهاجرت اهمیت بسیار زیادی دارد.
 
 
هر سال به صورت رسمی درباره موارد اصلی و ضروری در فرایند اخذ ویزا و مهاجرت این هزینه ها اعلام می‌شود. شاید بتوان گفت جزئیات بسیاری از هزینه‌ها چندان در گذر زمان تغییری ندارند. در هر حال در این مقاله اطلاعات به روز شده و منطبق بر بیانیه‌ها در سال 2024 را با شما به اشتراک می‌گذاریم. 
در این مقاله همراه موسسه مهاجرتی
شادا باشید تا همه چیز درباره هزینه مهاجرت به استرالیا در سال 2024 را مرور کنیم. از آخرین اخبار و قوانین به روز شده با شما بگوییم و یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در این باره تکمیل کنیم.
 

لحظه مهم تصمیم‌گیری


اصولا مهاجرت از لحظه‌ای آغاز می‌شود که شما تصمیم به انجام آن بگیرید. از همان لحظه هزینه‌های تازه‌ای وارد زندگی شما می‌شود. از حمل و نقل و خرید کتاب، ثبت نام امتحان زبان و ترجمه مدارک گرفته تا پرداخت حق الوکاله برای وکیل مهاجرت و هزینه‌هایی که به دولت این کشور پرداخت می‌شود همگی هزینه‌های مربوط به مهاجرت هستند.
خیلی بدیهی و طبیعی است که از همان ابتدای راه به دنبال صرفه جویی، مدیریت مالی و بودجه خود باشید. مهمترین موضوع در این میان عقد قرارداد با موسسه مهاجرتی است که این مدیریت مالی را با ارائه کم‌هزینه‌ترین راه‌ها به شما پیشنهاد بدهد.
در این میان البته برخی از مراحل هزینه خاص خود را دارد و هیچ مهاجر هوشمند و آگاهی به خاطر کمی صرفه‌جویی در پول خود، از کیفیت مهاجرت خود کم نمی‌کند.

 

هزینه ویزای استرالیا در سال 2023


 وقتی در موتور جستجوگر به دنبال پاسخی درباره این سوال هستید، گوگل به سرعت به سراغ وب سایت اداره مهاجرت استرالیا می‌رود و می‌نویسد:
هزینه درخواست ویزا بنا به نوع ویزا متفاوت است و مستقیما به دولت استرالیا پرداخت می‌شود مثلا در مورد ویزای های اسکیل ورکر استرالیا هزینه اسسمنت، حداقل
530  دلار تا 3120  دلار استرالیا است (به سازمان ارزیابی عنوان شغلی شما بستگی دارد). هزینه ویزا نیز4240 دلار برای فرد اصلی، همسر 2120  دلار و فرزند 1060 دلار است. به طور کلی می‌توان گفت که حداقل 5500 دلار استرالیا و حداکثر 10-12 هزار دلار، هزینه دولتی خواهد بود. این ارقام به سازمان ارزیاب و تعداد اعضای خانواده بستگی دارد.
وب سایت اداره مهاجرت استرالیا در تازه‌ترین اپدیت خود بر هزینه مهاجرت به این کشور در فرایندی که منجر به دریافت کارت اقامت دائم می‌شود اینگونه به هزینه اصلی و کلی اشاره کرده است: "مجموع هزینه‌های دریافت کارت
PR استرالیا برای یک متقاضی اصلی 8125 تا 9000 دلار استرالیا است."
نکته بسیار مهم در سال
2023 از دید اداره مهاجرت استرالیا توجه متقاضیان به شرایط هر ایالت و ویزایی است که درخواست شده است. در واقع این هزینه مستقیماً به ایالتی که از آن درخواست نامزدی دارید پرداخت می‌شود. هزینه برای ویزاهای 491، 189 و 190: 4240 دلار برای متقاضی اصلی، 2120 دلار برای شریک زندگی (و هر کودک بالای 18 سال) و 1060 دلار برای هر کودک زیر 18 سال در نظر گرفته شده است.
 
 
 
 
نوع ویزا هزینه ویزای متقاضی هزینه ویزای همراه بالای 18 سال هزینه ویزای همراه پایین 18 سال
ویزای دائم مهارتی 4240 دلار استرالیا 2120 دلار استرالیا 1060 دلار استرالیا
ویزای توریستی 150 دلار استرالیا 150 دلار استرالیا 150 دلار استرالیا
ویزای دانشجویی 650 دلار استرالیا 485 دلار استرالیا 160 دلار استرالیا
ویزای سرمایه گذاری 6270 دلار استرالیا 3135 دلار استرالیا 1565 دلار استرالیا
ویزای استعداد درخشان 4305 دلار استرالیا 2155 دلار استرالیا 1080 دلار استرالیا
ویزای ازدواج 8085 دلار استرالیا 4045 دلار استرالیا 2025 دلار استرالیا
ویزای پناهندگی 40 دلار استرالیا بدون هزینه بدون هزینه
 
 
 

چرا برای کارت PR سرمایه گذاری کنیم؟


فراموش نکنیم که این سرمایه گذاری هم در زمان و سن شما و هم در حوزه دارایی و ثروت شما است. در میدان رقابتی دریافت کارت PR استرالیا سرمایه گذاری می‌کنیم زیرا:

•    استرالیا میزان جذب مهاجران ماهر دائمی خود را به 195000 مورد در سال 2024 افزایش داد
•    حق زندگی دائم در استرالیا ایجاد می‌شود
•    آزادی و اختیار تام ادامه تحصیلات ابتدایی و متوسطه رایگان
•    مزایای بهداشتی و رفاه اجتماعی در سطح و استاندارد جهانی رایگان
•    برای خرید اولین خانه جدید خود تا سقف
35240 دلار استرالیا در سال 2023 از دولت کمک مالی دریافت خواهید کرد


هزینه‌های مهم و اجتناب ناپذیر


 به عنوان یک قاعده کلی، شما باید سه بخش عمده هزینه را در نظر بگیرید:

•    هزینه مربوط به ارسال درخواست ویزا
•    هزینه مربوط به مخارج جانبی مسیر مهاجرت
•    هزینه اقامت در استرالیا

هزینه‌های جانبی در مسیر مهاجرت می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

•    آزمون آیلتس یا PTE   و کلاس های آموزشی  
•    معاینه پزشکی 
•    هزینه گواهی پلیس چک 
•    هزینه ترجمه رسمی مدارک حدودا
500 دلار 


یک استقرار خوب

 
در نهایت به بخش سوم می‌رسیم، جایی که صحبت از استقرار و اقامت در استرالیا است، این بخش را جدی بگیرید، استقرار خوب و درست ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد اما در روحیه خوب شما برای یک شروع درست و خوب اهمیت دارد:
هزینه اقامت در استرالیا شامل هزینه اقامت (اجاره، وثیقه، پرداخت اجاره اولیه و غیره)، حمل و نقل (خرید یا کرایه ماشین) و هزینه های خانه (تلویزیون، یخچال، مبلمان، اینترنت و غیره) به اضافه هزینه فراهم آوردن امنیت و رفاه اولیه می‌شود. 
•    بلیط هواپیما که بدیهی اما مهم است. قیمت آن نیز به کشور مبدا و تعداد افراد خانواده شما بستگی دارد، شرکت هواپیمایی، نوع سفر شما و کلاس پرواز نیز در این هزینه مهم است. 
•    تایید ویزا و عوارض خروج و هزینه ورود به کشور مقصد 
•    هزینه‌های حمل و نقل، احتمال دارد یک خانواده یا حتی یک فرد مجرد وسایل و لوازم مهم خانگی خود را با خود به استرالیا منتقل کند. (هزینه های بسته بندی، حمل و نقل و ترخیص کانتینر در استرالیا از کشوری به کشور دیگر بسیار متفاوت است و باید چیزی بین
5000 تا 10000 دلار باشد)
بدیهی است که هزینه ها از خانواده‌ای به خانواده دیگر و بر اساس سبک زندگی افراد به طور قابل توجهی متفاوت است و اگر شما یک مهاجر مجرد هستید یا خانواده‌ای در استرالیا دارید، هزینه ها می‌تواند بسیار کمتر باشد. به عنوان یک راهنمای تقریبی حداقل بودجه ای که باید برای سال اول خود در استرالیا داشته باشید (به دلار استرالیا) عبارت است از:


•    مهاجر مجرد 15 هزار تا 20000 دلار
•    زوج
20 هزار تا 30000 دلار
•    خانواده
3 یا 4 نفره 30 هزار تا 40000 دلار
•    خانواده بالای
4 نفر 50000 دلار یا بیشتر
 

 
 
 
 

هزینه ویزای تحصیلی استرالیا


مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای تحصیلی به هیچ عنوان ارزان و پیش پا افتاده نیست.
در نظر داشته باشید که برای دوره کارشناسی
۳ ساله باید در سال شهریه‌ای حدود ۲۵۰۰۰ دلار تا ۳۰۰۰۰ دلار استرالیا پرداخت شود. دوره فوق‌لیسانس یا کارشناسی ارشد نیز شهریه سالیانه بین ۲۲۰۰۰ دلار تا ۳۵۰۰۰ دلار دارد.
هزینه درخواست ویزای دانشجویی استرالیا (سابکلاس
500) برای نفر اصلی 620 دلار استرالیا، برای همراهان 18 سال یا بالاتر 460 دلار استرالیا و برای همراهان با سن کمتر از 18 سال 150 دلار است.


 هزینه ترجمه مدارک برای مهاجرت به استرالیا


 این موضوع البته به نوع ویزای درخواست شده و مدارک و مستندات پرونده هر فرد بستگی دارد. به عنوان مثال در طبقه بندی ویزای توریستی، هزینه ترجمه مدارک حدود ۲ تا ۴ میلیون تومان است.


هزینه برچسب ویزا در 2023


برچسب ویزا سندی است که در پاسپورت قرار می‌گیرد و حاوی اطلاعات مربوط به ویزای فردی است. برای درخواست برچسب ویزا، باید پاسپورت فعلی داشته باشید و فرم 1405 را برای درخواست برچسب ویزا و فرم پرداخت ارائه دهید. البته در شرایطی خاص، الزامی و مهم نیست اما برخی از مهاجران اصرار دارند این برچسب را داخل پاسپورت خود داشته باشند. 
هنگامی که
ویزای استرالیا خود را دریافت می‌کنید، یک نامه اطلاع رسانی برای ویزا یا برچسب ویزا نیز برای شما صادر می‌شود که شرایط ویزا مانند اعتبار و شرایط ورود را توضیح می‌دهد.
اکثر کشورها گردشگران را بدون برچسب ویزای استرالیا بر روی پاسپورت می‌پذیرند.
می توان گفت که سیاست دولت استرالیا این است که برای برچسب های ویزا هزینه‌هایی اعمال کند. فقط در صورتی که ویزای فعلی استرالیا داشته باشید، می توانید برچسب را درخواست کرده و هزینه آن را بپردازید.
در سال
2023 نیز هزینه برچسب ویزا به عنوان شارژ مدرک ویزا VEC  شناخته می‌شود. استرالیا بسته به ویزا و اعتبار آن حدود 70 دلار استرالیا یا بیشتر هزینه دریافت می‌کند. گاهی اوقات برای ویزاهای دیپلماتیک، بشردوستانه و دولتی معافیت‌هایی برای VEC وجود دارد.

سخن پایانی


خیلی بدیهی است که بهترین راه مهاجرت لزوما راهی نیست که کمترین هزینه را داشته باشد اما با مشاوره و تحقیق، ضمن کسب آگاهی از مراحل مهم فرایند های اجرایی می‌توانید در برخی از بخش‌ها صرفه جویی کنید و یا مراقب هزینه‌های بیهوده و اشتباه در این پروژه باشید.
برای راهنمایی بیشتر لطفا
فرم ارزیابی رایگان را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر