شرایط سنی مهاجرت به استرالیا چیست؟
06 خرداد, 1402

شرایط سنی مهاجرت به استرالیا چیست؟

شرایط سنی مهاجرت به استرالیا از موارد مهمی است که پیش از اقدام به مهاجرت باید در نظر گرفت. گاهی صدور برخی ویزاها در آخرین فرصت‌های مورد انتظار فقط به خاطر محدودیت سنی لغو می‌شود.

age limit 2
 

در این مقاله از این شرایط چنین ویزاهایی که شرایط سنی دارند و نقش فاکتور سن در فرایند مهاجرت به استرالیا با شما نکاتی مفید را به اشتراک خواهیم گذاشت.


بهترین سن مهاجرت


بهترین سن مهاجرت به استرالیا از نگاه کارشناسان و مشاورین، برای ویزاهای سابکلاس ۱۸۹، ۱۹۰، 491 بین ۲۶ تا 39 سال است. 
این بازه سنی بیشترین امتیاز فاکتور سن در سیستم امتیازبندی مهاجرت را برای پرونده شما دریافت می‌کند.
مهاجرت به استرالیا وابسته به شرایط سنی است و این موضوع بسیار تاثیرگذار است. استرالیا هر سال محدودیت در این زمینه را افزایش می‌دهد.

 

سن امتیاز
18-25 سال 25
25-33 سال 30
33-40 سال 25
40-45 سال 15

 

برای مهاجرت به استرالیا، هر ویزایی با توجه به ویژگی‌های خاص خود، شرایط سنی منحصر به فرد خود را دارد و به طور کلی برای سنین بالاتر از 45 سال امکان اخذ این ویزا وجود ندارد.


شرایط سنی ویزاهای کار

در ویزاهای کاری استرالیا بالاترین میزان امتیاز به بازه سنی 25 الی 32 سال با 30 امتیاز مربوط می‌شود.
در خصوص ویزای  
189/491/190 استرالیا فاکتور سن زیر 45 سال تا زمان اخذ دعوتنامه اهمیت دارد.
در خصوص ویزای
476 استرالیا روزی که پرونده را ثبت می‌کنید سن شما باید زیر 31 سال باشد.


شرایط سنی ویزای تجاری و سرمایه گذاری

در ویزای تجاری یا سرمایه گذاری بهترین سن که بیشترین امتیاز را تصاحب می‌کند در بازه 25 تا 32 سال است و 30 امتیاز دارد. حداکثر سن در این مسیر 55 سال است، در صورتی که در ویزاهای کاری 45 سال است.


شرایط سنی ویزای پارتنر

ویزای پارتنر به کسانی اعطا می‌شود که با یک شهروند استرالیایی یا کسی که هر تایپ ویزایی داشته باشد رابطه واقعی و مستمر دارند. شما باید در یک رابطه واقعی و مستمر با همسر یا پارتنر استرالیایی خود باشید و سن شما روی واجد شرایط بودنتان برای این ویزا تأثیری نخواهد داشت، به این معنی که شما می‌توانید بالای 45 سال سن داشته باشید.

 

image age limit


شرایط سنی ویزای کمبود مهارت موقت (سابکلاس 482)

این ویزا برای کارگران ماهر که مایل به کار در استرالیا تحت ویزای کمبود مهارت هستند و دارای یک حامی تجاری معتبر استرالیایی هستند، اعمال می‌شود. این ویزا فاقد محدودیت سنی است، با این حال، ویزای کارفرمای دائمی (سابکلاس 186)، نسخه دائمی ویزای کار به عنوان ویزای اقامت دائم با اسپانسر شغلی استرالیا، دارای محدودیت سنی 45 سال است. 


شرایط سنی ویزای 189 

محدودیت سنی برای ویزای سابکلاس 189 استرالیا، 45 سال است. این یک قانون سخت و سریع الاجرا و البته بدون استثنا است. در حالی که شما می‌توانید با این ویزا تا 45 سالگی مهاجرت کنید، به یاد داشته باشید که در سن 40 سالگی تنها موفق به کسب 15 امتیاز از فاکتور سن خواهید شد.
البته طبق آخرین تغییرات قانونی در اداره مهاجرت استرالیا، طبق جدیدترین مجموعه تغییراتی که از اول جولای
2017 به اجرا درآمده، حداکثر سن برای مهاجرت به استرالیا در استریم‌های 189، 190 و 489 به 45 سال کاهش داده شده که پیش از آن 50 سال بود.
این نشان می‌دهد که استرالیا در جوانگرایی مهاجران جدی است و خیال ندارد در خصوص فاکتور سن کوتاه بیاید.
این واقعیت وجود دارد که اکثر ویزاهای استرالیا دارای محدودیت سنی
44 سال هستند. به این معنی که افرادی که به سن 45 سالگی رسیده‌اند واجد شرایط درخواست ویزای استرالیا نیستند. البته همیشه استثناء و تبصره‌های قانونی وجود دارد.


مهاجرت با سن بیش از 45 سال

علیرغم تقاضای بیشتر استرالیا برای مهاجران جوان، هنوز گزینه‌هایی برای افراد بالای 45 سال وجود دارد، به خصوص اگر هدف اقامت برای مقاصد سرمایه گذاری یا تجاری باشد.
افرادی که
45 سال یا بیشتر سن دارند، می توانند واجد شرایط سابکلاس ویزای والدین باشند، مشروط بر اینکه یکی از اعضای خانواده آنها شهروند استرالیا یا مقیم دائم این کشور باشد و در حال حاضر در این کشور اقامت داشته باشد.
در مقاله مهاجرت افراد بالای
40 سال به طور مفصل به این موضوع پرداخته ایم. پیشنهاد میکنیم این مقاله را مطالعه کنید.
کدام ویزای استرالیا محدودیت سنی ندارد؟
برای ویزای
457 محدودیت سنی وجود ندارد. این یک ویزای مهم و البته پرهوادار است و یکی از مزیت‌های اصلی این ویزا همین عدم داشتن محدودیت سنی است. برای اکثر سایر ویزاهای مهارتی محدودیت سنی وجود دارد.
البته این ویزا اکنون برای درخواست های جدید بسته شده و با ویزای  
TSS 482 جایگزین شده است.
تا زمانی که متقاضی دارای ویزای واجد شرایط باشد، هیچ محدودیت سنی برای سابکلاس
191 در فرایند درخواست وجود ندارد.

age limit image 3


در واقع متقاضی قبل از اینکه درخواستی برای سابکلاس 191 ارائه دهد، باید ویزای سابکلاس 491 یا ویزای سابکلاس 494 را برای حداقل 3 سال داشته باشد و در یک منطقه مشخص شده استرالیا زندگی و کار کرده باشد.
به طور کلی دارندگان ویزای
TSS محدودیت سنی ندارند و می‌توانند تا 4 سال در شغل معرفی شده خود در استرالیا کار کنند. 
دو استریم اصلی برای این ویزا وجود دارد: 
1.    استریم کوتاه مدت که تا
2 سال طول می‌کشد، فقط یک بار قابل تمدید است و به هیچ ویزای دائمی منجر نمی‌شود.
2.    استریم میان مدت که می‌تواند تا
4 سال ادامه داشته باشد و پس از سه سال گزینه‌ای دارد که می‌تواند منجر به اقامت دائم شود اما فقط در صورتی که سن شما زیر 45 سال باشد.
با توجه به مطالبی که تا این مرحله درباره شرایط سنی مهاجرت به استرالیا مطرح شد مشخص است که آفیسر بخش ویزا حتما فاکتور سن را در نظر می‌گیرد. ممکن است به صورت قانونی شما حداقل شرایط سنی را داشته باشید اما در هر حال امتیاز حداکثری از فاکتور سن در ویزای درخواست شده را کسب نکنید.


یک پاسخ صریح و قانونی

در واقع سوال اصلی که بار دیگر تکرار می‌کنیم این است که آیا محدودیت سنی برای دریافت ویزای PR استرالیا وجود دارد؟
اجازه بدهید صریح بگوییم، بله محدودیت سنی برای گرفتن
PR استرالیا وجود دارد. اکثر ویزاهای مهارتی استرالیا دارای محدودیت سنی 44 سال و بیش از 45 سال هستند.
از این رو، اتباع خارجی بالای
44 سال شانس کمتری برای دریافت ویزا و کارت اقامت دائم استرالیا دارند. 
اگر بیش از
44 سال دارید یا به زودی به این مرز سنی خواهید رسید، شانس شما برای دریافت ویزای استرالیا تا این زمان به شدت کاهش می‌یابد. اگرچه تا سن 54 سالگی می‌توانید برای یکسری از ویزای خاص استرالیا اقدام کنید( ویزاهایی مثل 188، 482)، اما اگر بالای 44 سال دارید، احتمال کمتری برای دریافت امتیاز PR تحت سیستم محاسبه امتیاز مهاجرت استرالیا وجود دارد.


سخن پایانی

استرالیا به افراد جوان و ماهر نیاز دارد که بتوانند در رشد اقتصادی این کشور نقش داشته باشند. اعطای PR استرالیا به افراد مسن به معنای تحمیل باری بر مراقبت‌های بهداشتی به جای کسب مهارت‌هایی است که می‌تواند از نظر اقتصادی به آنها کمک کند. برای اینکه خود را از این بار نجات دهند، دولت استرالیا فقط علاقه‌مند است که PR استرالیا را برای افراد جوان، متناسب و پر انرژی منتشر و صادر کند.
در خصوص شرایط سنی مهاجرت به استرالیا فراموش نکنید که اگر با ویزای مهارتی اقدام می‌کنید، بهترین سن
۲۵ تا ۳۳ است. این سن بالاترین امتیاز ممکن را خواهد داشت. اگر با ویزای سرمایه‌گذاری اقدام می‌کنید، بهترین سن برای شما ۳۰ تا ۵۰ است. اگر با ویزای تلنت اقدام می‌کنید، بهتر است هم‌زمان هم تحصیلات شما در سطح دکتری باشد و هم تازه فارغ‌التحصیل شده باشید.
برای راهنمایی بیشتر لطفا فرم رایگان ارزیابی مهاجرت را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.


شماره تماس شادا: 02191009946
شبکه‌های اجتماعی شادا: shadavisa@

 

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر