شرایط مهاجرت نجاران به استرالیا
24 تیر, 1402

شرایط مهاجرت نجاران به استرالیا



مهاجرت نجاران به استرالیا در چند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. صنعت کشتیرانی و سازه‌های کوچک و بزرگ چوبی در استرالیا تنها بخشی از عوامل رونق بازار چوب و شغل نجاری است.

 

مهاجرت نجاران به استرالیا - موسسه مهاجرتی شادا


در این مقاله با شما در مورد مهاجرت به استرالیا از طریق نجاری خواهیم گفت و شرایط این رشته شغلی را در استرالیا زیر ذره بین قرار خواهیم داد.


شغل نجاری در استرالیا


کشور استرالیا به مشاغل فنی و تولیدی اهمیت زیادی می‌دهد. شغل نجاری در این کشور طیف وسیعی از زیرشاخه‌های نجاری در مقیاس بزرگ یا کوچک را شامل می‌شود.
اصولا کار زیادی برای نجاران ماهر و واجد شرایط در استرالیا وجود دارد، زیرا در حال حاضر رونق مسکن و ساخت و ساز در شهرهای بزرگ ساحل شرقی سیدنی، ملبورن، بریزبن و گلد کوست ایجاد شده است.
دانشجویان بین المللی می‌توانند در مدت کوتاهی به مدت
1 سال به یک نجار واجد شرایط تبدیل شوند. در واقع، از آنجایی که نجاران در استرالیا همیشه از سوی کارفرماها مورد تقاضا هستند، حتی ممکن است بتوانید پس از اتمام دوره ویزای کار فارغ التحصیل، ویزای کار دریافت کنید.

 

مهاجرت نجاران به استرالیا- موسسه مهاجرتی شادا

 


نجار در استرالیا به موارد زیر در شرح وظایف خود عمل می‌کند:


•    مطالعه نقشه ها و مشخصات برای تعیین مواد مورد نیاز، ابعاد و مراحل نصب
•    سفارش و انتخاب الوارها، مواد و تهیه چیدمان
•    برش مواد و مونتاژ و میخکوبی قطعات برش خورده و شکل دار
•    نصب چارچوب، سیستم‌های پنل بندی شده و قاب بندی سقف، کف سازی زیربنا، تخته کف و تأیید صحت سازه‌ها
•    میخکوبی پانل های فاسیا، پوشش سقف‌ها، و نصب روکش دیوارهای خارجی و قاب های در و پنجره
•    مونتاژ چوب آماده برای تشکیل سازه ها و اتصالات آماده نصب
•    برش اتصالات چوب
•    ممکن است قالب بتن بسازد
•    ممکن است اتصالات موجود را تعمیر کند
•    ممکن است با ورقه های پلاستیکی، پرسپکس و فلزات کار کند


به نجار در استرالیا چه می‌گویند؟


اصطلاح چیپی Chippy  معمولاً در استرالیا و بریتانیا برای اشاره به نجاران استفاده می‌شود. این اصطلاح از قرن شانزدهم ریشه دارد. ضرب‌المثلی از سال 1770 می‌گوید: «نجار با تراشه‌هایش شناخته می‌شود».
در استرالیا میانگین سن نجاران رسمی و دارای کد عضویت در انجمن نجاران استرالیا در بخش صنعتی (کشتیرانی)
32 سال و در بخش دکوراسیون و معماری منازل و شرکت‌ها 42 سال است.
در پایان سال
2022 تعداد 92 هزار نجار رسمی در استرالیا مشغول به کار بوده و این تعداد تا پایان سال 2023 احتمالا به مرز 120 هزار نفر خواهد رسید.
تعداد نجاران زن در استرالیا بسیار کم است و بیشتر نجاران مرد این جمعیت را تشکیل می‌دهند.
نجارها و متخصصان اتصالات چوبی، سازه ها و وسایل ساخته شده از چوب، تخته سه لا، تخته دیواری و سایر مواد را می سازند، برپا و نصب می‌کنند. آنها به امر بازسازی و تعمیر قطعات چوبی نیز مشغول هستند.


تفاوت نجاری و کابینت سازی در استرالیا


نجاری در استرالیا با کابینت سازی و سایر زیرشاخه‌های هنر چوب متفاوت است و در صورتی که شما به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت داشته باشید می‌توانید به استرالیا مهاجرت کنید.

 

شرایط مهاجرت نجاران به استرالیا- موسسه مهاجرتی شادا


ویزاهای مهارتی استرالیا بر اساس یک سیستم امتیاز بندی است و قدم اول جهت مهاجرت به استرالیا تحت این ویزا دریافت اسسمنت مثبت است. در این فرآیند، مهارت‌ها و تخصص شما بر اساس استانداردهای استرالیا ازریابی و تایید می‌شود.
نجاری به شدت در استرالیا مورد نیاز است و سطح رقابتی بالایی دارد. البته تعداد افرادی که به سطح استاندارد با نمره بالا می‌رسند زیاد نیست.
اگر کسی بتواند در قدم اول امتیاز خوبی در امتحان مهارت کسب کند حتی با نمره زبان نه چندان بالا هم به راحتی به ویزا می‌رسد. نکته مهم این است که ارزیابی در این مرحله ساده نیست و سختگیری زیادی در کار است.


تفاوت نجاری در استرالیا و ایران


تفاوت تعریف نجاری در استرالیا با ایران این است که نجار در استرالیا علاوه بر ساخت درب و پنجره چوبی و کابینت، سازه‌های چوبی مختلف و صنعتی را هم میسازد و در نتیجه با طراحی، نصب، اجرا و برش سازه‌های بزرگ تر هم آشنایی دارد.
مهاجرت به استرالیا از طریق نجاری، رویایی است که توسط بسیاری از مخاطبان شادا برآورده شده است. برای مهاجرت به استرالیا به عنوان نجار، می توانید برای ویزای مهارتی اقدام کنید. این ویزا مبتنی بر امتیاز است. نجارها این گزینه را نیز دارند که برای ویزای اسپانسر کارفرما برای استرالیا درخواست بدهند.
ویزای امتیازی برای نجاران به چند مرحله تقسیم می شود. توصیه مشاوران گروه بین المللی شادا این است که ابتدا امتیاز خود را محک بزنید و مطمئن شوید که مدارک و شرایط درخواست برای ویزا با این عنوان شغلی را در اختیار دارید. پس از تکمیل، می توانید تشخیص دهید که آیا امتیاز کافی برای ویزای نیروی کار ماهر دارید یا خیر.


درآمد نجاران در استرالیا


یک نجار واجد شرایط با ابزارهای خاص خود که در حال پیمانکاری است، می تواند از 45 تا 60 دلار در ساعت دستمزد دریافت کند. یک کارگر می‌تواند در هر ساعت حدود 20 تا 30 دلار دستمزد دریافت کند.
شما باید تجهیزات ایمنی مورد نیاز مانند چکمه‌های ایمنی و استاندارد، کلاه ایمنی مخصوص و عینک مخصوص و محافظ چشم را تهیه کنید.
اگر به عنوان یک نجار کاملاً واجد شرایط، قرارداد پیمانکاری می‌بندید، به احتمال زیاد باید ابزارهای خود را داشته باشید. ابزارهای اولیه مورد نیاز شامل دریل، تسمه، چکش و ابزار میخکوبی است.
مهاجرت نجاران به استرالیا به دلیل درآمد معقول و مناسب آن در این کشور هر ساله افزایش می یابد.


مدارک مهاجرت به استرالیا با شغل نجاری


مهاجرت نجاران به استرالیا در بخش مدارک به غیر از مدارک مربوط به درخواست ویزا و گذراندن مصاحبه  فنی تصویری تخصصی، به گواهینامه AQF III شامل حداقل دو سال آموزش در محل کار یا گواهینامه AQF IV  مربوط می‌شود.
یک نجار برای عضویت در انجمن نجاران استرالیا باید استاندارد لازم برای فعالیت در این زمینه را نیز کسب کند. تست سلامت و پزشکی نیز باید با موفقیت سپری شود.
مدرک زبان هم از دیگر مدارک لازم برای مهاجرت تحت عنوان شغلی نجار به استرالیا است.


سخن پایانی


مهاجرت به استرالیا از طریق نجاری یکی از مواردی است که به استناد آمار اداره مهاجرت استرالیا هر سال رو به افزایش است. استرالیا به این شغل نیاز جدی دارد، هم در صنعت کلان خود و هم در بخش نجاری خرد و دکوراسیون و سازه‌های کوچک.
بهتر است برای موفقیت در مصاحبه فنی تصویری و انتخابی آگاهانه در این مسیر که عاری از آزمون و خطا باشد با مشاوران مجرب در این حوزه مشورت صورت بگیرد.

گروه بین المللی شادا در این حوزه با توجه به پرونده‌های موفق خود در خدمت کاربران، مخاطبان و موکلین عزیز است.

 

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر