کانادا یا استرالیا؟ برای مهاجرت کدام بهتر است؟
20 تیر, 1402

کانادا یا استرالیا؟ برای مهاجرت کدام بهتر است؟


مهاجرت به کشورهای مهاجرپذیری مانند کانادا یا استرالیا همواره یک انتخاب سخت برای مهاجران بوده است. برای خیلی از ایرانیان همیشه این سوال مطرح است که کانادا یا استرالیا؟
در این مقاله تلاش می‌کنیم با ارائه مستندات و اطلاعات به روز شده به این سوال مهم، یک بار برای همیشه جواب بدهیم. کدامیک برای مهاجرت بهتر است، کانادا یا استرالیا؟

 

 


کانادا، سرزمین فرصت‌های ناب


در زمانی که بسیاری از کشورهای جهان در هراس از کمبود آب و انرژی به سر می‌برند، کشوری که به یک سوم جهان آب نوشیدنی با کیفیت، صادر می‌کند، وضعیت خوبی دارد. سه ضلع مرزی کانادا را برف و آب قطب اقیانوس منجمد شمالی، اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام اشغال کرده‌اند. ضلع چهارم این کشور وسیع و بزرگ نیز مرز مشترک با کشور آمریکا است.
کانادا دومین کشور پهناور جهان از نظر مجموع مساحت و چهارمین کشور پهناور جهان از نظر مساحت خشکی است که برای مهاجرت سرزمین فرصت‌های ناب لقب گرفته است. کانادا به مهاجرت وابسته است و این کسب درآمد تا جابی برای کانادا اهمیت دارد که برایش وزارت مهاجرت در نظر گرفته است.
هر سال جمعیت قابل توجهی به امید شروع یک زندگی تازه و مرفه، تمام سرمایه فکری و مالی خود را وارد این کشور می‌کنند. این مهاجران گلچین شده و جوان در کشوری که از کمبود جمعیت همیشه دلهره دارد، ازدواج کرده و با فرزندآوری خود، آموزش و پرورش کم نظیر این کشور را به آینده روشن خود امیدوارتر می‌کنند.
کانادا، از کلمه
Kanata به معنای سرپناه و البته نام چشمه‌ای در دل کوه‌های رویایی راکی گرفته شده و به واقع سرپناه هزاران هزار مهاجر با ویزاهای متنوع در طول سال است.


استرالیا، باثبات و جذاب


استرالیا مسیر مهاجرتی سخت‌تری نسبت به کشورهای مهاجرپذیر کانادا یا آمریکا دارد. این سختگیری باعث شده زندگی برای افرادی که ویزا دارند و وارد استرالیا می‌شوند، ارزشمند و استاندارد باشد.
نزدیکی استرالیا به مراکز بزرگ تجاری آسیای شرقی با جمعیت فراوان، فرصت بی نظیری برای رشد و توسعه کسب و کارها ایجاد می‌کند.
چهار شهر استرالیا در میان
10 شهر برتر قابل سکونت ترین شهرهای کره زمین قرار گرفته اند. استرالیا با داشتن طبیعت بکر و بی نظیر و شهرهای مدرن، مکان بی نظیری نه تنها برای تجارت که برای زندگی است.
مهاجرت به استرالیا فرایند ساده‌ای نیست و با توجه به نوع ویزای درخواست شده و پرونده شخص متقاضی، فراز و نشیب خودش را دارد اما نقطه پایان آن و کلید خوردن زندگی تازه در این کشور، ارزشمند است.

 

کانادا یا استرالیا؟ برای مهاجرت کدام بهتر است؟

 


اقتصاد باثبات و زندگی استاندارد در استرالیا


کشور استرالیا به لطف اقتصاد مقاوم و فسادستیز، صنایع پویا و روابط تجاری قوی با جهان، مقصدی با ثبات و کم خطر برای سرمایه گذاری است.
استرالیا فرصت های سرمایه گذاری فراوانی در منابع و انرژی، اقتصاد دایره‌ای و سطحی، صنایع دفاعی، تولید پیشرفته و حوزه هوا و فضا ارائه می‌دهد.
فناوری‌های دیجیتال، کشاورزی و غذا، بهداشت و زیرساخت از دیگر فرصت‌های ناب سرمایه گذاری در استرالیا هستند. نیشکر، پنبه، غلات و گوشت برگ برنده‌های مهم استرالیا در بازرگانی بین المللی هستند. معادن فراوان در استرالیا نیز از دیرباز نشان قدرت اقتصادی این کشور بوده است.


مزیت‌های ویزای کاری استرالیا


ویزای کاری استرالیا با توجه به شرایط دریافت آن می‌تواند مهارتی، همراه با اسپانسر شغلی و حتی از طریق تحصیل باشد. ویزای کار در این کشور در دو حالت اقامت دائم و اقامت موقت بررسی می‌شود. در حالت دائم سابکلاس‌های 189، 190 و 491 در دسترس است.
فراموش نکنید که شرط اولیه برای ارائه درخواست ویزای کار استرالیا این است که شغل مدنظر شما در فهرست مشاغل مورد نیاز استرالیا باشد.
داشتن مدرک مناسب زبان، مدرک تحصیلی و شرایط سنی منطبق با ویزای کاری درخواست شده نیز موثر و مهم هستند.
در این فرایند، پس از مراجعه به فهرست مشاغل فعال در استرالیا و تعیین نوع رشته شغلی و مشخصات آن، باید امتیازات خود را چک و جمع آوری کنید. معادل سازی مدارک و دریافت اسسمنت، شما را به سمت مرحله مهم ثبت امتیاز در سایت اسکیل سلکت هدایت می‌کند تا با توجه به درخواست مناسب و آگاهانه ویزای کار، در صف انتظار دعوتنامه باشید. بعد از دریافت دعوتنامه و پرداخت هزینه ویزا، پرونده شما ارسال خواهد شد و پس از تست‌های پزشکی به مرحله دریافت ویزای کار می‌رسید.


برخی از مزیت‌های مهم ویزای کار استرالیا


•    امکان درخواست اقامت دائم و دریافت شهروندی استرالیا
•    درآمد مناسب با هزینه‌ها در جامعه‌ای با نرخ تورم پایین و اقتصادی پویا و ثبات مالی
•    امکان کار تمام وقت و تحصیل و همچنین استفاده از خدمات درمانی و بهداشتی رایگان برای خود و خانوده‌تان (
ویزای 189)
•    اقامت دائم استرالیا و یا همان
PR استرالیا از زمان ورود به استرالیا، خدمات درمانی رایگان و رفت و آمد بدون محدودیت برای 5 سال (ویزای 190)
•    امکان کار و اقامت به مدت
18 ماه در استرالیا؛ تا با افزایش امتیاز شانس خود را برای اقامت دائم استرالیا بالا ببرید (ویزای 476)


مزیت های ویزای کاری کانادا


مهاجرت به کانادا با ویزای کار یکی از پر تقاضاترین انواع ویزای کانادا محسوب می‌شود.

 

مهاجرت به کانادا یا استرالیا_موسسه مهاجرتی شادا


هر سال بیش از 359 هزار نیروی کار وارد کانادا می‌شود. هر سال نیز کانادا فهرست مشاغل مورد نیاز خود را به روز می‌کند. افرادی که از طریق اجازه کار (work permit) وارد کانادا می‌شوند مانعی به نام مدرک تحصیلی بر سر راه خود نمی‌بینند. نکته مهم داشتن 3 تا 5 سال سابقه کاری مفید است.
حداقل آیلتس برای ایرانیانی که با اجازه کار وارد کانادا می‌شوند، نمره 5 است. ایرانیان زیادی در کانادا ضمن استخدام نیروی کار کانادایی، راه را برای ورود ایرانیان بیشتر در بیزینس کانادا باز می‌کنند.
فردی که با
work permit  وارد کانادا می‌شود باید با همان جاب آفر مشخص شده اقدام به کار کند اما همسرش Open work permit  بوده و می‌تواند نوع کار خود را آزادانه انتخاب کند.


برخی از مهمترین مزایای ویزای کار کانادا عبارتند از:


•    سیاست کانادا در حمایت از کسب و کارهای درآمدزا
•    سیستم بانکی معتبر و تسهیلات مناسب برای کارهای فعال و پیشرو
•    سهولت در مسیر دریافت اقامت دائم و اقدام برای دریافت
PR
•    مالیات و هزینه‌های راه اندازی کسب و کار نسبتا پایین در مقایسه با آمریکا و اروپای غربی
•    وضعیت اقتصادی مطلوب و رو به رشد کانادا و سطح رفاه اجتماعی عالی


کانادا یا استرالیا، کدامیک برای ایرانیان مناسب‌تر است؟


مهاجرت به عنوان یک پدیده پیچیده و چند وجهی، باید با در نظر گرفته جهان منحصر به فرد هر متقاضی یا هر مهاجر بررسی شود. شاید مقایسه دو کشور پهناور، قدرتمند و ثروتمند استرالیا و کانادا در یک نگاه کلی کار صحیحی نباشد.


 در واقع هر کشوری معایب و محاسن خودش را دارد اما سوال اینجاست که برای ایرانیان کدامیک برای مهاجرت و شروع یک زندگی تازه بهتر است؟


جامعه موفق ایرانی


جامعه ایرانیان هم در استرالیا و هم در کانادا، یک جامعه شناخته شده و معتبر است. ایرانیان در سطوح آکادمیک حضوری پر رنگ و موثر در دانشگاه‌های مهم هر دو کشور استرالیا و کانادا دارند. تاجران ایرانی بسیار موفقی هم در استرالیا و هم در کانادا فعالیت تجاری مستمر و موفقی داشته و دارند.
از طرفی ارتباط قوی و وابستگی بسیار زیاد هر دو کشور استرالیا و کانادا به کشور بریتانیا (انگلیس) باعث تشابه بسیاری از سیاست‎های شهروندی و اجتماعی این دو کشور شده است.


انتخاب منحصر به فرد


مهم‌ترین اصل در این انتخاب توجه به روحیات، سلیقه و ویژگی‌های خاص هر مهاجر و خانواده او است. شاید سرمای قسمت شرقی کانادا برای برخی از ایرانیان چندان قابل تحمل نباشد، یا هزینه بالای زندگی در برخی شهرهای مدرن و بزرگ استرالیا از دید برخی از ایرانیان غیر قابل تحمل باشد. دانشگاه‌های بزرگ و معتبر کانادا شاید برای دانشجویان ایرانی یک مزیت بزرگ و غیر قابل مقایسه با دیگر کشورهای جهان محسوب شود.
در هر حال هر فرد مهاجر با توجه به پرونده و هدف گذاری خود در فرایند مهاجرت، می‌تواند بین استرالیا و کانادا یک انتخاب آگاهانه و منحصر به فرد برای خودش داشته باشد.
مهاجرت به استرالیا برای شروع یک زندگی تازه با توجه به سیاست‌های چند سال گذشته این کشور برای پیشرفتی روزافزون در بازار کار جهانی، یک انتخاب درست است به شرط این که واجد شرایط باشید و در این بازار کار پویا و اقتصاد با ثبات، حرفی برای گفتن و همتی برای یک شروع دوباره در زندگی خود داشته باشید.


برای راهنمایی بیشتر در زمینه مهاجرت به استرالیا و کانادا و دریافت اطلاعات به روز و اخبار مرتبط، لطفا فرم ارزیابی رایگان را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

 

 

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر