شماره تلفن های ضروری در استرالیا
12 اردیبهشت, 1400

شماره تلفن های ضروری در استرالیا

قبل از رفتن به هر کشوری، همیشه باید لیستی از شماره تلفن های اضطراری و معتبر آن کشور داشته باشید. هنگام سفر اگر گم شوید و یا به هر کمکی نیاز داشته باشید، لیست شماره تلفن های ضروری در استرالیا به شما کمک بزرگی خواهد کرد. این لیست شامل شماره های آتش نشانی، آمبولانس، پلیس و ... است. تقریباً درهر گوشه از کشور هم می توانید باجه های تلفن را پیدا کنید.

 

آشنایی با تلفن های اضطراری در استرالیا


خدمات اضطراری

 

اگر در شرایط اضطراری هستید یا به کمک نیاز دارید، با شماره اضطراری 000 در استرالیا تماس بگیرید. این شماره شما را به خدمات پلیس، آتش نشانی یا آمبولانس متصل می کند.

تماس با این سرویس رایگان است و از طریق هر تلفن ثابت یا تلفن همراه امکان پذیر است. 

این شماره توسط یک اپراتور Telstra پاسخ داده می شود که از شما می پرسد به کدام سرویس احتیاج دارید. پلیس، آتش نشانی یا آمبولانس. اپراتور سوالات مربوطه را خواهد پرسید، و پاسخ مناسب را از پلیس محلی، آمبولانس یا خدمات آتش نشانی به شما می دهد.

دو شماره خدمات تماس اضطراری ثانویه نیز وجود دارد:

112 شماره اضطراری استاندارد بین المللی است که فقط از طریق تلفن های همراه GSM در دسترس است.
106 برای افرادی که اختلال شنوایی یا گفتاری دارند به سرویس رله متنی متصل می شود. این سرویس با استفاده از نویسنده teletype کار می کند اما تماس صوتی یا پیام کوتاه را قبول نمی کند.
در چه صورتی باید با خدمات اضطراری تماس بگیرید:

  • کسی که به شدت آسیب دیده یا به کمک فوری پزشکی نیاز دارد
  • زندگی یا دارایی تان در معرض تهدید است
  • شاهد یک جنایت یا تصادف جدی بوده اید.

 

SES خدمات اورژانس دولتی

 

هر ایالت استرالیا واحد SES مخصوص به خود را دارد که معمولاً در صورت بروز بلایای طبیعی مانند آتش سوزی و جاری شدن سیل به کمک  شما می آید.  با تماس با شماره 132  500 می توانید به واحد  SES محلی خود دسترسی پیدا کنید ، این ارتباط شما را به اپراتوری متصل خواهد کرد که شما را به شعبه محلی  SES منتقل می کند.

 

مرکز اطلاعات سموم

 

خانه های استرالیایی در معرض حیوانات خطرناک زیادی قرار دارند، مرکز اطلاعات سموم از طریق شماره 131  126 برای هر فردی که گزیده شده یا با حیات وحش استرالیا مواجه شده در دسترس بوده و به افراد مشاوره می دهد.

 

خط مشاوره بچه ها

 

Kids Helpline  با شماره 1800 551 800 ، یک سرویس مشاوره خصوصی و محرمانه برای کودکان و جوانان 5 تا 25 ساله است که برای کسانی که در خانه با مشکل روبرو هستند یا با تغییراتی دست و پنجه نرم می کنند و لازم است با کسی صحبت کنند، در نظر گرفته شده است.

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر