یادگیری رایگان زبان در استرالیا توسط سازمان AMEP
14 تیر, 1400

یادگیری رایگان زبان در استرالیا توسط سازمان AMEP

بیشتر تازه واردان در استرالیا توسط دولت استرالیا تشویق به یادگیری زبان انگلیسی می شوند. فرا نگرفتن زبان انگلیسی و نداشتن سواد کافی یک مانع برای پیشرفت اجتماعی است، به ویژه برای کسانی که به تازگی به استرالیا مهاجرت کردند.

 

کلاس های رایگان آموزش زبان انگلیسی در استرالیا

دولت استرالیا کلاس های رایگان آموزش زبان انگلیسی ارائه می دهد تا مهاجران بتوانند به طور معناداری در جامعه استرالیا مشارکت کنند. اکنون با جدیدترین اصلاحاتی که در این زمینه ایجاد شده است مهاجران بیشتری می توانند برای مدتی طولانی تر به این کلاس ها دسترسی داشته باشند.

برنامه آموزش زبان انگلیسی به مهاجران بزرگسال یا (Adult Migrant English Program) AMEP که بودجه آن توسط دولت استرالیا تامین می شود، در دسترس مهاجران واجد شرایط و همچنین پناهندگانی است که ویزای اقامت دائم یا برخی ویزاهای موقت را دارند.

از روز 19 آوریل 2021 ، مهاجران بیشتری می توانند به این کلاس های رایگان زبان انگلیسی دسترسی داشته باشند و تا زمانی که سطح زبان انگلیسی آنها به سطحی مناسب برای کار کردن یا به اصطلاح vocational برسد می توانند به شرکت در این کلاس ها ادامه دهند.

برنامه AMEP 

مرکز TAFE Queensland یکی از ارائه کنندگان برنامه AMEP در این ایالت است. اسکات بری (Scott Bray) مدیر این مرکز می گوید طبق قانون جدید، یکی از مهمترین تغییراتی که ایجاد شده، لغو سقف 510 ساعتی برای شرکت در کلاس ها است.

وی می گوید: «دولت سال گذشته برخی اصلاحات عمده را در مورد AMEP اعلام کرد که از روز 19 آوریل به اجرا گذاشته شدند. افرادی که در AMEP  شرکت می کردند می توانستند برای مدت 510 ساعت از کلاس های رایگان استفاده کنند، اما با این تغییرات، این محدودیت ساعت ها لغو شده است، و افراد می توانند تا هر زمانی که لازم است در این کلاس ها شرکت کنند تا تسلط کافی به زبان انگلیسی برای جا افتادن در استرالیا پیدا کنند.»

یک نظرسنجی با عنوان «خصوصیات مهاجران اخیر» (The Characteristics of Recent Migrants) نشان می دهد  1/9 میلیون مهاجر و دارنده ویزاهای موقت بین سال های 2019 - 2020 وارد استرالیا شده اند.
68 درصد از این افراد در نوامبر 2019 مشغول به کار بودند و 25 درصد از آنها می گفتند موانع زبانی یکی از چالش هایی بوده است که برای پیدا کردن کار اول پیش رو داشته اند.

آقای بری می گوید اکنون افراد بسیار بیشتری برای ارتقا سطح زبان انگلیسی خود می توانند در یکی از 300 مرکز ارائه دهنده AMEP در سراسر استرالیا ثبت نام کنند. این برنامه های درسی در دویست و پنجاه مکان در سراسر کشور منجمله شهرها، شهرستانها و مناطق روستایی  یا به اصطلاح مناطق ریجنال استرالیا واقع شده اند.

این برنامه برای واجدین شرایط این دوره ها بصورت رایگان ارائه می شود. راه های بسیاری برای یادگیری زبان انگلیسی تحت این برنامه وجود دارد. این دوره های آموزشی برای سطوح مختلف تخصص و تخصص افراد برنامه ریزی شده اند. این برنامه در چهار بخش اصلی برای افرادی که هیچ سوادی ندارند گرفته تا افرادی که فقط نیاز به تکمیل آموزش زبان انگلیسی دارند تا برای پیدا کردن شغل به آنها کمک کند بخش بندی شده است.

علاقمندان می توانند بطور تمام وقت و یا پاره وقت، یا از طریق آموزش از راه دور از طریق اینترنت و یا راهنمایی تلفنی، با معلم سرخانه و یا استفاده از وب سایتهای آنلاین آموزش ببینند.

در این مراکز مشاوران ویژه ای هستند که کارشان راهنمایی مهاجران و پناهندگان در این خصوص است.

مشاوران AMEP کارشان ارزیابی میزان سواد دانش آموزان است. آنها همچنین با دانش آموزان در مورد فرصت هایی که آموزش هر دوره در اختیار آنها قرار می دهد و نیز تخصصی که مرتبط به محیط کارشان خواهد بود صحبت می کنند و در نهایت آنها را آماده فرصت های شغلی بالقوه می کنند.

 

مراقبت از کودکان به صورت رایگان برای زبان آموزان

خدمت دیگری که این برنامه برای زبان آموزان ارائه می دهد امکان مراقبت از کودکان به صورت رایگان و برای دانش آموزانی است که صاحب فرزند کمتر از سن مدرسه هستند. ارائه کنندگان خدمات AMEP مسئولیت ترتیب دادن مراقبت رایگان از کودکان را برای مشتریانشان که دارای فرزندان پیش دبستانی هستند در هنگام حضور در این کلاس ها خواهند داد. 

برای ثبت نام در این برنامه باید با یکی از مراکز محلی ارائه دهنده آن تماس بگیرید و یک فرم را در وبسایت TAFE در ایالت یا قلمروی خود پر کنید.

یادگیری زبان در استرالیا واجب است؟

دارندگان واجد شرایط ویزاهای مذکور باید ظرف مدت شش ماه پس از ورود به استرالیا در AMEP ثبت نام کنند. افراد زیر هجده سال نیازی به ثبت نام ندارند و این در حالی است که دانش آموزان نیز باید این آموزش را ظرف مدت پنج سال به پایان برسانند. 

صحبت به زبان انگلیسی در حقیقت یک راه ارتباطی برای ارتباط آن دسته از جوامعی است که از پیشینه های گوناگون زبانی و فرهنگی  به استرالیا آمده اند با جامعه استرالیا است. مهاجرانی که مهارت کافی در تکلم زبان انگلیسی دارند خیلی بهتر می توانند با زندگی در استرالیا کنار بیایند.

یادگیری زبان انگلیسی یک مهارت کلیدی برای مهاجرت به استرالیا است. دولت فدرال استرالیا، بزرگسالان به ویژه تازه مهاجرانی که زبان انگلیسی زبان اول آنها نیست را تشویق به آموزش زبان انگلیسی در سراسر استرالیا می کند. به همین سبب برنامه های آموزشی بسیاری در صدها نقاط کشور بصورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد. 

حل مشکلات، دسترسی به خدمات، برقراری ارتباط. همه اینها بخش مهمی از زندگی روزمره است. بنابراین تنها آمدن به استرالیا مهم نیست بلکه چگونه جا افتادن در این کشور هم مهم است. در دراز مدت شما نیاز به یک کار دارید و برای پیدا کردن کار باید سواد زبان انگلیسی داشته باشید. درس بخوانید، زبان یاد بگیرید و نیاز به کسب برخی مهارت ها دارید. در این پست به بررسی سازمان AMEP می پردازیم.

 

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر