نحوه انتقال پول به استرالیا و بالعکس
23 مرداد, 1402

نحوه انتقال پول به استرالیا و بالعکس

انتقال پول به استرالیا و انتخاب بهترین روش برای این مهم، همواره یکی از دغدغه‌های اصلی مهاجران یا خانواده آنها بوده است. طبیعی است که در ذهن اکثر مخاطبان بهترین روش، همان است که کمترین کارمزد و کوتاه‌ترین بازه زمانی را دارد اما ماجرای قانونی بودن و کاهش ریسک در انتقال را نیز باید در نظر گرفت.
در این مقاله به سراغ روش‌های جدید، مدرن و بی دردسر انتقال پول به استرالیا خواهیم رفت و درباره کارمزد و قوانین انتقال پول به استرالیا و بالعکس با شما نکات مهمی را مرور خواهیم کرد، پس تا پایان این مقاله جامع همراه شادا باشید.

 

نحوه انتقال پول به استرالیا و بالعکس-موسسه بین المللی شادا

 


آشنایی با سازمان‌های مالی در استرالیا


کشور استرالیا یکی از چند کشور بزرگ مهاجرپذیر در جهان است. بدیهی است که روش درست و بهینه انتقال پول و ارز به این کشور دغدغه هزاران هزار مهاجر در سراسر جهان باشد.
اصولا انتقال پول از اروپای غربی، آمریکای شمالی و برخی کشورهای آسیایی پیشرفته به استرالیا بسیار ساده و مطابق با قوانین بین المللی است اما سایر کشورها از جمله بسیاری از کشورهای آفریقایی، اروپای شرقی، آمریکای جنوبی و خاورمیانه که ایران را نیز شامل می‌شود برای انتقال پول به استرالیا گاهی دچار مشکل می‌شوند.
هدف از انتقال پول آنقدر مهم نیست که روش انتقال پول را در سایه قرار بدهد. هدف هر چه باشد، این انتقال و فرایند باید طبق قوانین بین المللی و ملی استرالیا باشد.
فردی که قرار است بیش از یک بار و گاهی به صورت مداوم به انتقال ارز به مقصد استرالیا اقدام کند، باید سیستم بانکی، سازمان‌های مالی و مالیاتی استرالیا و قوانین گمرکی و حسابداری استرالیا را به خوبی بداند و نسبت به آنها اشراف کامل داشته باشد.


سازمان‌های مالی بین المللی در استرالیا


کشور استرالیا با توجه به رابطه قوی و مستحکم با بریتانیا طبیعتا سیستم بانکی و مالی منطبق بر اروپا و آمریکای شمالی در اختیار دارد. بنابراین سازمان‌هایی که در ادامه به آنها اشاره می‌شود در استرالیا جایگاهی ملی و بین المللی دارند:

 

  •  اف ای تی اف (FATF) تحت نظر سازمان ملل متحد و کمک کننده به بانک‌ها برای اینکه بتوانند از سیستم سوئیفت برای انتقالات بین بانکی و بین کشوری استفاده کنند.
  •  موسسه بازل سوئیس، به عنوان منبع رسمی مبادلات ایمن در کشورهای مختلف
  •  سازمان آوستراک (Austrac)، مرتبط با اف ای تی اف است و بر تمامی تراکنش‌های مالی بانک‌های استرالیا با کشورهای جهان، نظارت دقیق دارد. همه صرافی‌های رسمی استرالیا، مجوز فعالیت خود را از همین سازمان دریافت می‌کنند.


امنیت در سیستم بانکی استرالیا


کشور استرالیا بدون تردید یکی از برترین سیستم‌های بانکی و مالیاتی در جهان را در اختیار دارد. این کشور در ده سال گذشته هرگز از جمع 5 کشور بزرگ جهان با معیار سیستم بانکی قدرتمند و امن، خارج نشده است.
چهار کشور دیگر عبارتند از آلمان، آمریکا، کانادا و بریتانیا.

 

نحوه انتقال پول به استرالیا و بالعکس-موسسه بین المللی شادا


سیستم بانکی در استرالیا یکی از قوی‌ترین و مقاوم‌ترین سیستم‌های بانکی در جهان است، با پادمان‌های احتیاطی قدرتمند و منحصر به فرد و فراتر از حداقل الزامات بین‌المللی.


مردمی ترین بانک استرالیا


انواع اصلی موسسات مالی در استرالیا عبارتند از:

 

  • موسسات مجاز سپرده پذیر ADIs
  • موسسات مالی مستقل از سپرده گذاری
  • بیمه‌گران و مدیران صندوق‌های توسعه


بانکداری در استرالیا تحت فعالیت قدرتمند چهار بانک بزرگ است:


بانک مشترک المنافع، Westpac وستپک ، گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند و بانک ملی استرالیا.
مقررات مالی در استرالیا عمدتا بین کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا ASIC  و سازمان نظارتی مالی استرالیا
APRA  تقسیم می‌شود. بورس اوراق بهادار استرالیا نیز در چند سال گذشته، نقش مهمی در تنظیم رفتار بازار ایفا کرده است.
جالب است که بانک بندیگو (
Bendigo Bank) برای چهارمین سه ماهه متوالی توسط موسسه کارشناسی بانکی و مرکز مشاور امنیت سایبری بخش بانکداری استرالیا، به عنوان قابل اعتمادترین بانک استرالیا معرفی شد و در لیست معتبرترین برندهای استرالیا نسبت به رقبای خود جای گرفت.
بانک مشترک المنافع استرالیا (
CBA) به عنوان بزرگترین بانک در استرالیا شناخته شده است. این بانک طیف متنوعی از محصولات و خدمات مالی را ارائه می‌دهد. در حال حاضر این بانک محصولات و خدمات خرده فروشی، تجاری، بانکداری نهادی و مدیریت ثروت را به 16.6 میلیون مشتری خود ارائه می‌دهد.


روش‌های انتقال پول به استرالیا


قوانین مالیاتی در استرالیا بسیار سفت و سخت و جدی است. این برگ برنده یک سیستم اقتصادی با ثبات و قدرتمند است.
طبیعی است که برای هر تراکنش مالی و انتقال پول به استرالیا باید مالیات آن نیز پرداخت شود.
دلیل این انتقال پول نقش مهمی در میزان مالیات در نظر گرفته شده دارد. به عنوان مثال بین انتقال پول از سوی والدین برای فرزند دانشجو با انتقال پول یک تاجر برای رونق بیشتر در کسب و کار تفاوت زیادی وجود دارد. اگر قرار است پول زیادی به خاطر ایجاد یک کسب و کار به استرالیا منتقل شود باید این میزان به عنوان درامد خارجی در اظهارنامه مالیاتی قید شود.
اگر پولی هر چند زیاد به عنوان میراث یا هدیه برای فردی داخل استرالیا ارسال شود، معمولا شامل مالیات نخواهد شد.
پول رایج کشور استرالیا، دلار استرالیا یا
AUD است.
شاید بهتر است بپذیریم که بهترین و قانونی ترین راه برای انتقال پول به استرالیا در هر حجمی، استفاده از صرافی‌های معتبر و رسمی است.


5 روش اصلی برای انتقال پول به استرالیا و بالعکس بین مهاجران ایرانی مشهور است:


1.    استفاده از شبکه پی‌پل PayPal یا پی بال یکی از روش‌های بسیار مرسوم برای انتقال پول به استرالیا است. البته این شبکه تراکنش امن مالی، ایران را تحریم کرده و ایرانیان به راحتی از این روش بهره نمی‌برند. در روش پی پل می‌توانید پول را به دستکم ۱۹۰ کشور با ۲۰ ارز متفاوت انتقال دهید.


2.    استفاده از روش اسکریل Skrill


در این روش، کارمزد خیلی کم و سرعت انتقال بسیار بالا است. این مسیر هم با تحریم ایران، مشکلات زیادی را برای ایرانیان ایجاد کرده است. این شرکت در انگلیس مرکزیت دارد و شعبه‌های فعالش در استرالیا و کانادا به صورت بین المللی و بسیار امن خدمات مالی ارائه می‌دهند.


3.    استفاده از روش ارسال حواله وسترن یونیون Western Union


کشور ایران هیچ نمایندگی رسمی از این شرکت ندارد و طبیعتا از سوی این شرکت بین المللی نیز مورد تحریم جدی و کامل است. سرعت ارسال حواله از این طریق البته با کمک صرافی‌های مجاز بسیار بالا و گاهی در حد چند دقیقه است.


4.    استفاده از روش ویزا یا مستر کارت Visa Card or Master Card


خیلی از ایرانیان مقیم خارج از کشور به راحتی با استفاده از کارت‌های بانکی بین المللی خود یعنی ویزا کارت یا مستر کارت، به راحتی اقدام به انتقال پول به استرالیا می‌کنند.


5.    استفاده از روش سوئیفت Swift


انتقال پول به استرالیا از طریق حساب بانکی سوئیفت یکی از بهترین روش‌هایی است که می‌توانید برای انتقال دلار یا ارزهای دیگر در نظر بگیرید.


انتقال پول با استفاده از ارز دیجیتال


این مورد را در 5 روش اصلی ذکر نکردیم چرا که استفاده از ارز دیجیتال هنوز بین همه ایرانیان مهاجر و حتی همه مهاجران به مقصد استرالیا، مرسوم و شایع نشده است. در هر حال کسانی که با این روش آشنایی دارند از سهولت و سرعت بالای چنین انتقالی آگاه هستند. هیچ دولت یا سازمانی نمی‌تواند پول منتقل شده در روش ارز دیجیتالی را بلوکه کند یا جلوی تبادل آن را بگیرد.

 

نحوه انتقال پول از استرالیا و بالعکس- موسسه بین المللی شادا

 


کارمزد انتقال پول به کشور استرالیا


باید بدانید که کارمزد انتقال پول به استرالیا در سیستم محاسبه‌گر ارز به صورت آنلاین ارزیابی و محاسبه می‌شود. با توجه به نوع و میزان حواله، این کارمزد نیز متفاوت خواهد بود. حواله‌هایی همچون وسترن یونیون به دلیل سرعت‌بالا، کارمزد بالاتری هم دارند.
توجه داشته باشید که اگر میزان ارزی که فرد به استرالیا می‌آورد یا از آن خارج کند بیش از ده هزار دلار استرالیا یا معادل ارزی آن باشد باید آن را در برگه اظهارنامه گمرکی
Custom Declaration اعلام کند.


انتقال پول از استرالیا به ایران


متاسفانه با توجه به سیستم بانکداری در ایران، انتقال پول از استرالیا به‌طور مستقیم امکان‌پذیر نیست. صرافی‌ها و شرکت‌های معتبر درزمینه ارائه خدمات ارزی، ارتباط تنگاتنگی با فرایند سیستم بانکداری بین‌المللی دارند.
هر
5 روش نام برده شده برای انتقال پول به استرالیا برای فرایند عکس این موضوع نیز صادق است. موضوع بسیار مهم در این بین رعایت کامل قوانین مالیاتی و استفاده از صرافی معتبر و کاملا رسمی است.


کلام آخر


ارسال و انتقال پول به استرالیا کار پیچیده‌ای نیست و به رغم همه تحریم‌ها علیه ایران می‌توان این کار را به کمک صرافی‌های مجاز انجام داد. مهم این است که این کار همراه با مشاوره یک فرد آگاه صورت بگیرد. همچنین باید از قوانین مالیاتی و مالی استرالیا با خبر باشید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و روش‌های مهم  و به روز شده درباره انتقال پول به استرالیا با کارشناسان
گروه بین المللی شادا در تماس باشید.

 

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر