دوره های کارآموزی در استرالیا
24 تیر, 1400

دوره های کارآموزی در استرالیا

کارآموزی بهترین راه برای کسب درآمد، یادگیری یک حرفه و در نهایت ساخت آینده آنهم در یک کشور جدید است. این دوره های آموزشی سازمان یافته در واقع توام با تجربه کاری خاص با یک کارفرمای به خصوص است.
تکمیل یک دوره کارآموزی معمولا بین دو و چهار سال به طول می انجامد و در بسیاری از مشاغل و حرف گوناگون، حتی منتهی به دریافت مدرکی خواهد شد که در سطح ملی مورد پذیرش قرار خواهد گرفت.
سازمان تیف
(TAFE) به عنوان بزرگترین سازمان ارائه کننده خدمات آموزشی در استرالیا شناخته می شود. این سازمان را همواره به عنوان سازمانی می شناسند که خدمات آموزش فنی و آموزش های حرفه ای به افراد ارائه می کند.
کریگ رابرتسون (
Craig Robertson) مدیر عامل سازمان TAFE Directors Australia است.
او می گوید مهاجران جوانی که به دنبال دوره های کارآموزی هستند باید برای کسب توصیه های لازم با مشاوران اداره محلی تیف خود تماس بگیرند و با آنها درباره آنکه می خواهند در آینده چه کار کنند، صحبت کنند. این مشاوران سپس سعی خواهند کرد تا آنها را با کارفرمایانی که به دنبال کارآموز هستند، مرتبط کنند. آقای رابرتسون می گوید سازمان های تیف همچنین به تازه واردان در استرالیا در خصوص بهبود توانایی زبانی کمک می کنند.
یکی از تعهدات کیله سازمان های ثبت شده آموزشی از جمله سازمان تیف این است که اگر افراد در زبان انگلیسی و در نوشتن به زبان انگلیسی با چالش هایی روبرو هستند، آنها می توانند دوره های آموزشی اضافی را به منظور کمک به این افراد، ترتیب بدهند.  یکی از بهترین ویژگی های دوره های آموزشی تیف آن است که دوره های آموزشی تیف برای اکثر تازه واردان در استرالیا، رایگان هستند.  
شبکه سراسری تیف در استرالیا در بیش از یک هزار محیط آموزشی در شهرهای اصلی، شهرستان ها و حتی نقاط دور افتاده استرالیا، خدمات خود را ارائه می کند.
انستیتوهای تیف در استرالیا را معمولا با عباراتی مانند کالج یا انستیتو (بسته به ایالت یا تریتوری مربوطه) می شناسند.
تیف در استرالیا مدارک تحصیلی را صادر کرده که باید گفت شصت تا هفتاد درصد از مشاغل موجود در اقتصاد استرالیا را پوشش می دهد. این مدارک ممکن است از بخش ساختمان و ساخت و ساز گرفته تا خدمات بیزنسی متنوع باشند. این مدارک می توانند در شاخه هایی مانند مراقب از کودکان، مراقبت از سالمندان، پرستاری و طیف گسترده ای از رشته های دیگر باشند
"شبکه ملی اشتغال از طریق کارآموزی"
National Apprentice Employment Network (NAEN) یک سازمان خصوصی در استرالیا است که دوره های کارآموزی به داوطلبان ارائه می کند.
لورن تیلتمن
(Lauren Tiltman) مدیر عامل شبکه ملی اشتغال از طریق کارآموزی است.
او در خصوص آنکه سازمان متبوعش چه خدماتی را ارائه می کند، می گوید: "سازمان ما بر امور تقریبا پنجاه سازمان دیگر که وظیفه تخصصی آنها اشتغال کارآموزان و آموزش بینندگان است، نظارت دارد. این سازمان ها در حدود بیست و پنج هزار کارآموز را در سرتاسر استرالیا استخدام می کنند. در حدود دوازده درصد از کل کارآموزان توسط یکی از اعضا ما استخدام می شوند".
خانم تیلتمن می گوید تمرکز شرکت های عضو در سازمان او بر روی آموزش های اولیه به افراد برای جذب شدن در بسیاری از صنایع در کشور است.
او می گوید: "مدل آموزشی گروه، مدلی است که در آن، سازمان عضو، فرد را به عنوان کارآموز استخدام می کند و آنها یک سری سازمان های شریک دارند که به آنها بر اساس نیازهای کاری آن کارآموزی آموزش های لازم را ارائه می کنند. بنابراین، اگر فردی بخواهد مکانیک اتومبیل شود، یکی از سازمان های عضو ما آنها را استخدام می کند اما آنها به بیرون فرستاده می شوند و در داخل یک کارگاه کار می کنند تا تجربه حین کار کسب کنند".
لورن تیلتمن می گوید اعضا شبکه ملی اشتغال از طریق کارآموزی آماده کمک به مهاجران جوان و تازه وارد برای کسب مهارتهای شغلی و پیدا کردن کار هستند.
لورن تیلتمن می گوید همواره موقعیت های فراوانی برای کارآموزی در بسیاری از صنایع و مشاغل در استرالیا موجود است و این موقعیت ها معمولا از طریق وبسایت های کاریابی و یا در شبکه های اجتماعی آگهی داده می شوند.

شرکت کردن در یک دوره کار آموزی یا آنگونه که از آن با عبارت apprenticeship نام برده می شود راه بسیار خوبی برای آشنا شدن با حرفه ای است که مهاجران جوان در استرالیا می خواهند آن را در آینده انتخاب کنند. دوره های آموزشی در واقع تلفیقی از کار دارای حقوق و آموزش به شمار می روند و می توان در این دوره ها به صورت تمام وقت، نیمه وقت انجام داد.

 

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر