پرت، دور افتاده‌ترین شهر بزرگ جهان!
17 تیر, 1400

پرت، دور افتاده‌ترین شهر بزرگ جهان!

پرت مرکز ایالت استرالیای غربی در کشور استرالیا است. دور افتاده‌ترین شهر بزرگ جهان! این عنوانی است که شاید بتوان با آن تصور بهتری از موقعیت جغرافیایی شهر پرت به دست آورد، چرا که برای رسیدن به نزدیک ترین شهر استرالیا یعنی آدلاید، یک پرواز سه ساعته در انتظار شماست! با این وجود این دورافتاده بودن، چندان هم بد نیست، زیرا برخلاف شهرهای شلوغ و پر سر و صدایی مانند ملبورن یا سیدنی، زندگی در پرت برای شما یک زندگی سرشار از آرامش با محیطی بسیار دوستانه است.

از سوی دیگر پرت به عنوان بزرگ‌ترین شهر ایالت استرالیای غربی و چهارمین شهر بزرگ استرالیا، با وجود داشتن جاذبه‌های توریستی و گردشگری دیدنی و مراکز تجاری فعال، مورد توجه بسیاری از مهاجران بین المللی قرار گرفته است. بر اساس تحلیل سالانه مجله اکونومیست در ماه آگوست ۲۰۱۶، از میان ۱۴۰ شهر در سراسر جهان با در نظر گرفتن ۳۰ شاخص، شهر پرت استرالیا در رتبه هفتم  بهترین شهر برای زندگی قرار گرفته است و در سال ۲۰۱۰ توسط شبکه جهانی سازی و تحقیقات جهانی شهرها به عنوان یک شهر جهانی بتا طبقه بندی شد. از طرفی دانشگاه های شهر پرت نیز یکی از مقاصد تحصیلی مهم و با ارزش برای دانشجویان خارجی علاقمند به تحصیل در استرالیا است چرا که شهر پرت یکی از برترین شهرهای جهانی از لحاظ کیفیت اجتماعی است که تمامی نیازهای یک زندگی ایده آل را برای شهروندان خود فراهم می نماید.

 


 

اطلاعات کلی شهر پرت در استرالیا


زبان رسمی: انگلیسی
واحد پول رسمی: دلار استرالیا
(AUD)
کد کشور: 61+
اختلاف ساعت با تهران: هفت ساعت و نیم از تهران عقب تر است.
نوع برق شهری: 
۲۳۰ ولت و ۵۰ هرتز
شماره های ضروری در استرالیا:
اورژانس، پلیس و آتش نشانی:
۰۰۰

 

اب و هوای پرت:


آب و هوای شهر پرت یک آب و هوای بسیار مطبوع و معتدل است. بالاترین دمای آن در تابستان ۳۰ درجه سانتیگراد و کمترین دمای آن در زمستان ۸ درجه سانتیگراد است. بنابراین در ز مستان نیز هوا نسبتاً معتدل است و دما به ندرت به زیر 10 درجه سانتیگراد می رسد.
به دلیل این آب و هوای مطبوع است که زندگی در پرت برای بسیاری از مهاجرین بسیار دلچسب است.


دانشگاه های شهر پرت:


در حال حاضر شهر پرت یکی از برترین شهرهای جهان از لحاظ کیفیت اجتماعی و فرهنگی است که تمامی نیازهای یک زندگی ایده آل را برای شهروندان خود فراهم می نماید. به همین دلیل دانشگاه های شهر پرت استرالیا یکی از مقاصد تحصیلی مهم برای دانشجویان بین المللی است.
دانشگاه وسترن استرالیا
(University of Western Australia) یک دانشگاه تحقیقاتی و دولتی در استرالیا است که در شهر پرت، در ایالت استرالیای غربی قرار دارد. دانشگاه وسترن استرالیا در بین ۱۰۰ دانشگاه برترجهان قرار دارد و عضو گروه هشت (دانشگاه های رده عالی استرالیا) نیز می باشد و دارای فعالیت های تحقیقاتی و امکاناتی بالاتر از حد استاندارد جهانی است. هدف دانشگاه UWA  قرار گرفتن در بین ۵۰ دانشگاه برتر دنیا تا سال ۲۰۵۰ می باشد.

دانشگاه کرتین استرالیا (Curtin University) بزرگترین و به لحاظ فرهنگی متنوع ترین دانشگاه در استرالیای غربی بوده و دارای سومین جمعیت بزرگ دانشجویان بین المللی در استرالیا می باشد. این دانشگاه یکی از دانشگاه های تحقیقاتی عمومی شهر پرت معرفی شده که علاوه بر برخورداری از ۵ دانشکده اصلی بیش از ۹۵ مرکز تخصصی در زمینه های مختلف را نیز دارا می باشد.

 

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر