شرایط درخواست وام در استرالیا
18 اردیبهشت, 1400

شرایط درخواست وام در استرالیا

برای درخواست وام در استرالیا باید یک سری شرایط را داشته باشید که در ادامه به بازگویی این شرایط میپردازیم.


شما باید واجد شرایط باشید

در استرالیا برای آنکه واجد شرایط دریافت یک وام باشید، شما باید حداقل هجده سال داشته باشید و نوعی درآمد داشته باشید تا بتوانید ثابت کنید که می توانید پرداخت های منظمی را برای بازپرداخت وام دریافتی انجام دهید. علاوه بر حقوقتان، برخی از کمک های مالی و مزایایی که از سنترلینک دریافت می کنند نیز به عنوان درآمد شما در نظر گرفته می شوند. اگرچه، برخی دیگر از این کمک پرداختی ها مانند Newstart در شمار درآمدهای شما در نظر گرفته نمی شوند.

شما همچنین باید در استرالیا زندگی کنید و معمولا داشتن اقامت دائم استرالیا یکی از پیش شرط ها است. اما آنگونه که مارتین موریتی (Martin Mureithi) واسطه امور بازرگانی یا مالی یا به زبان دیگر broker از شهر ملبورن می گوید برای برخی از انواع وام ها، استثنائاتی هم وجود دارد.

او می گوید: "اکثر بانک ها به صورت مطلوبی مزایای سنترلینک افراد را مورد بررسی قرار می دهند. اگرچه، این نیز گفتنی است که همه مزایای سنترلینک هم واجد شرایط نیستند. به عنوان مثال، کمک پرداختی های موسوم به  Newstart به عنوان درآمدی که بتواند به درخواست دریافت وام کمک کند، در نظر گرفته نمی شود. اما مزایای دیگری مانند مزایای مربوط به خانواده ها از جمله پرداختی های والدین در زمانی که بانک در حال ارزیابی درخواست دریافت وام از طرف شما است، در برخی موارد به عنوان درآمد شما در نظر گرفته می شوند".


ارائه یک اعتبار و سوابق پس انداز خوب

داشتن یک تاریخچه اعتباری خوب، عملیات دریافت وام را تسهیل می کند. شما می توانید با پرداخت به موقع قبوض خود از این امر اطمینان حاصل کنید.

آقای موریتی می گوید: "به صورت ایده آل، شما باید تاریخچه اعتباری خوبی داشته باشید. اما از نظر سنتی اگر هر گونه مشکلی در این خصوص داشته باشید به عنوان مثال، اگر پول قبض موبایلتان را پرداخت نکرده باشید، ممکن است یک نمره بد در برابر نامتان دریافت کرده باشید. اگرچه این نیز گفتنی است که این به معنای پایان زندگی شما نیست زیرا وام دهندگانی هستند که هنوز هم چنین تقاضانامه هایی را به صورت مورد به مورد، بررسی می کنند".

شما همچنین می توانید به بانک نشان دهید که از نظر مالی خود را موظف کرده اید تا به صورت منظم پس اندازهایی را انجام دهید و هیچ بدهی ندارید.


 


دریافت وام های کوچک

اگر به عنوان یک مهاجر به دنبال وام های کوچک هستید، برخی از سازمان ها می توانند به شما در این خصوص کمک کنند.

سازمان انگلیکیر (Anglicare) خدمات فراوانی را به افراد در داخل جوامع گوناگون در استرالیا ارائه می کند. ترزا کلارک، یکی از مدیران این سازمان میگوید مهاجران و پناهندگان در استرالیا می توانند برای دریافت کمک و حمایت به این سازمان مراجعه کنند.

در ملبورن نیز سازمانی به نام AMES  علاوه بر دوره های آموزشی کاری، برنامه هایی با محوریت امور مالی برای تازه واردان در استرالیا برگزار می کند. این سازمان نیزهمانند سازمان انگلیکیر یک سری وام های کوچک را به پناهندگان و مهاجران ارائه می کند. در چند سال گذشته، این سازمان به تعدادی از پناهندگان کمک کرده تا کسب و کارهای کوچک خود را در استرالیا آغاز کنند.

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر