خدمات رفاهی استرالیا
19 تیر, 1400

خدمات رفاهی استرالیا

شما هنگام نقل مکان به استرالیا کارهای زیادی برای انجام دادن دارید و معمولا در طول این روند، سازمان دهی امور مربوط به انرژی، آب، برق و گاز به آخرین لحظات موکول می شود. بهترین زمان راه اندازی این خدمات در محل جدید سکونتتان، چند روز قبل از ورود شما می باشد.
 
جهت نصب و راه اندازی این خدمات، عموما به اطلاعات ذیل نیاز دارید:
 
• آدرس محل جدید سکونت خود
• تاریخی که می خواهید سرویس شما نصب شده باشد
• اطلاعات شخصی شامل شماره تماس و یک مدرک شناسایی (پاسپورت, گواهی نامه رانندگی, شماره بیمه درمانی)
برای دریافت خدمات رفاهی شما دو راه پیش رو دارید.
 
1- شما می توانید خدماتی مانند برق، آب، گاز و … را با برقرای تماس با یکی از ارائه دهندگان این خدمات، نصب نمایید؛ برخی از ارائه دهندگان خدمات ذکر شده به ترتیب ذیل لینک شده اند.
 
– Sydney water
– Origin Energy
– AGL
– Energy Australia
 
2- شما می توانید با یک کارشناس متخصص این خدمات تماس بگیرید تا این کار را به صورت صفر تا صدی برای شما انجام دهد
در استرالیا ارائه دهندگان این سرویس ها، انجام این چنین اقدامات پر زحمت و زمان بر را از طرف شما انجام می دهند تا در زمان شما صرفه جویی شود. تنها اقدامی که شما باید انجام دهید تماس با آنها و ارائه ی برخی اطلاعات به آن هاست. این خدمات معمولا شامل تخفیف هم هستند به نحوی که انتقال به مکان جدید از لحاظ مالی برای شما به صرفه تر باشد.
می توانید تعدادی از ارائه دهندگان این سرویس ها را در لینک ذیل مشاهده فرمایید:
 
eMove
–connectnow
 
در حال حاضر مردم استرالیا می توانند به طور آزادانه ارائه دهندگان برق یا گاز خود را انتخاب کنند.با این حال و با وجود طیف های وسیع و نرخ های متفاوت، انتخاب ارائه دهنده ی این خدمات موضوع آسانی نیست.
سایت های مختلفی برای مقایسه ارائه دهندگان این خدمات وجود دارد تا شما بتوانید موارد مختلف را با هم مقایسه کنید و نسبت به هزینه هایی که می توانید در آنها صرفه جویی کنید، آگاه شوید. همچنین توصیه می شود به دقت جزئیات مختلف را بررسی نمایید تا از هزینه های پنهان نیز مطلع شوید.
 
پرداخت قبض ها:
 
متوجه شدن جزییات قبض های پرداختی که دریافت می کنید، شرط اصلی برای این است که اطمینان حاصل کنید مبلغ صحیح را پرداخت می کنید. اگر در قبض خود، متوجه اشتباهی می شوید و یا این امکان را ندارید تا آن را قبل از مهلت تعیین شده پرداخت کنید، راههایی برای کمک به شما وجود دارد.
شکل قبض های صادر شده توسط شرکت های مختلف با هم تفاوت دارند اما همه آنها به شما می گویند چه مبلغی را در چه مهلتی باید پرداخت کنید.
همه قبض ها باید تاریخ شروع و تاریخ پایان دوره مصرف را مشخص کنند. همچنین باید میزان انرژی مصرفی و تعرفه آن نیز ذکر شود.
ممکن است از قبض برای مطلع کردن شما از افزایش قیمت استفاده شود، بنایراین خیلی مهم است که به آن دقت کنید.
شما معمولا قبض های انرژی را هر ماه و یا هر سه ماه یکبار دریافت می کنید و همیشه حداقل 13 روز برای پرداخت آن فرصت خواهید داشت.
اگر شرکت خدماتی شما، برای پرداخت بموقع تخفیف در نظر می گیرد، خیلی مهم است که به مهلت پرداخت توجه کنید. اگر قبل از این تاریخ، قبض را پرداخت نکنید، از تخفیف بهره مند نمی شوید.
 
چطور قبض خود را پرداخت کنم؟
 
راههای مختلفی برای پرداخت قبض وجود دارد.
- می توانید با یک کارت اعتباری از طریق تلفن و یا به صورت آنلاین پرداخت کنید.
- می توانید به صورت حضوری و در دفاتر پستی پرداخت کنید. همچنین می توانید از کارت پرداخت شرکت انرژی خود برای پرداخت های کمتر و منظم در دفاتر پستی استفاده کنید.
- می توانید از شرکت خود بخواهید تا پرداخت ها به طور خودکار از حساب شما انجام شود.
- اگر حقوق سنترلینک می گیرید، می توانید حساب Centrepay ایجاد کنید تا قبض ها از حساب سنترلینک شما کسر شود.
 
 
اگر نتوانم قبض خود را بموقع پرداخت کنم چه می شود؟
 
اگر نمی توانید قبض خود را بموقع پرداخت کنید نگران نباشید، اما فورا با شرکت خود تماس بگیرید.
پاولا کانبوی (Paula Conboy) رییس نهاد تنظیم کننده انرژی استرالیا (Australian Energy Regulator) می گوید: "شرکت ها موظف هستند به مشتریانی که در پرداخت قبض خود مشکل دارند کمک کنند. بنابراین با شرکت خود تماس بگیرید و ببینید چه حمایت هایی می توانند ارائه دهند. این ممکن است به صورت تمدید مهلت پرداخت باشد و یا به صورت پرداخت قسطی باشد. آنها همچنین برنامه هایی مربوط به سختی اقتصادی دارند، بنابراین اگر در پرداخت قبض خود مشکل دارید، اجازه ندهید از کنترل خارج شود. حتما در اولین فرصت ممکن با شرکت تماس بگیرید."
 
 
ایده‌های صرفه‌جویی در مصرف برق  و کاهش هزینه
 
لوازمی انتخاب کنید که بازده انرژی آنها بالا باشد. لوازم خانگی تا 30 درصد از انرژی مصرفی خانه را مصرف می‌کنند. بنا بر این، نوع لوازم منزل و روش استفاده از آنها تاثیر فراوانی بر روی میزان مصرف و هزینه انرژی خانه شما دارد. اگر می‌خواهید لوازم منزل نو خریداری کنید، مدلی را انتخاب کنید که بازده انرژی آن بالا باشد. با مراجعه به برچسب رتبه انرژی می‌توانید سطح بازده انرژی لوازم را بفهمید. هر چه تعداد ستاره‌ها بیشتر باشد، میزان مصرف انرژی و هزینه‌ها بیشتر کاهش می‌یابد.
 
دمای هوا را کنترل کنید. در حدود 40 درصد از سهم انرژی مصرفی منزل صرف گرمایش و سرمایش می‌شود. در زمستان، ترموستات گرمایش را بر روی 18 تا 20 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. در تابستان، ترموستات سرمایش را بر روی 25 تا   27 درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. حتی یک درجه افزایش (یا کاهش) در تنظیم ترموستات، 5 تا 10 درصد از انرژی لازم برای گرمایش و سرمایش را کاهش می‌دهد. پس از روشن کردن دستگاه تهویه یا بخاری، در اتاق‌های بلااستفاده را ببندید.
 
شکاف‌ها و درزها را با درزگیر بپوشانید. با عایق‌بندی خانه و جلوگیری از خروج هوای سرد و گرم از راه شکاف‌ها و درزها می‌توانید تا 25 درصد در هزینه‌های انرژی صرفه‌جویی کنید. 
 
کارآیی پنجره‌ها را افزایش دهید. با نصب کردن پرده و نورگیر مناسب می‌توانید لایه هوای ساکن کنار پنجره را حبس و از اتلاف گرما جلوگیری کنید. در زمستان برای استفاده از آفتاب در طول روز می‌توانید پرده‌ها را باز کنید و پیش از تاریک شدن هوا پرده‌ها را ببندید. همچنین، بستن پرده‌ها در گرمترین ساعات روز در زمستان ایده مناسبی است.
 
پنکه را به دستگاه تهویه اولویت دهید. هزینه یک ساعت استفاده از پنکه‌های سقفی و ستونی تقریباً یک سنت است. این پنکه‌ها در مقایسه با دستگاه تهویه گازهای گلخانه‌ای کمتری تولید می‌کنند. پنکه‌ها به گردش هوا کمک می‌کنند و از آنها می‌توان برای افزایش بازده سامانه‌های سرمایش و نیز گرداندن هوای گرم و ارتقای سطح بازدهی گرمایش در تابستان بهره گرفت.
 
وسایل روشنایی کم-مصرف انتخاب کنید. حدوداً 12 درصد از انرژی خانه صرف روشنایی می‌شود. با استفاده از وسایل روشنایی کم مصرف و استفاده بهینه از چراغ‌ها می‌توانید هزینه‌های روشنایی را به نصف برسانید. 
 
نیروی آماده به کار. بسیاری از لوازم و دستگاه‌ها مانند شارژرهای تلفن، کنسول‌های بازی، اجاق‌های مایکروویو و دستگاه‌های استریو در مدت بیکار بودن همچنان انرژی مصرف می‌کنند. این نیروی آماده به کار ممکن است 10 درصد از مصرف برق خانه شما را شامل شود. با جدا کردن دوشاخه این لوازم و دستگاه‌ها از پریز برق پس از استفاده از آنها، می‌توانید هم انرژی مصرفی و هم هزینه‌ها را کاهش دهید
 
یخچال و فریزر. دمای بهینه یخچال، 3 تا 5 درجه سانتی‌گراد است. این دما برای فریزر منفی 15 تا منفی 18 درجه سانتی‌گراد است. کاهش هر درجه، افزایش 5 درصدی مصرف انرژی را در پی دارد. 
 
شستن و خشک کردن لباس‌ها. در هنگام استفاده از ماشین لباس‌شویی، با استفاده از آب سرد و کوتاه‌ترین چرخه ممکن، تنظیم کردن سطح آب بر اساس میزان بار و پرهیز از استفاده مکرر از ماشین لباس‌شویی می‌توانید در مصرف انرژی و آب صرفه‌جویی کنید. برای خشک کردن لباس‌ها به جای استفاده از خشک‌کن برقی از بند رخت که رایگان است، استفاده کنید.
 
 
پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر