آموزش افتتاح حساب بانکی در استرالیا
25 تیر, 1400

آموزش افتتاح حساب بانکی در استرالیا

شما می توانید به صورت آنلاین و یا با حضور در یکی از شعب بانک، در استرالیا یک حساب بانکی باز کنید.
امروزه در سراسر جهان بسیاری از شرکت ها با پول نقد کار نمی کنند و در عین حال نیازمند دریافت پرداختی آنهم در زمان های خاصی هستند. در واقع داشتن یک حساب بانکی کار را بسیار راحت می کند. شما می توانید به جای آنکه برای انجام یک پرداخت، به صورت فیزیکی در یک مکان حضور داشته باشید، این کار را از خانه خود انجام دهید. هشتاد تا نود درصد از کل پرداختی ها، به صورتی غیر نقدی انجام می شوند. این پرداختی ها بر مبنای این انجام می شوند که شما یک حساب بانکی دارید.
 

بانک های بزرگ استرالیا

 
چهار بانک بزرگ (ANZ, Westpac, Commonwealth, NAB) بخش عمده عملیات بانکی در استرالیا را در دست دارند. اما بانک های کوچک فراوانی نیز هستند که خدمات مالی به مشتریان ارائه می کنند. مقررات سیستم بانکی در استرالیا توسط دولت تنظیم می شود.  
علاوه بر حساب بانکی که برای انجام نقل و انتقالات معمولی آن را افتتاح می کنید، شما همچنین می توانید دیگر انواع حساب های بانکی مانند حساب پس انداز یا سپرده های کوتاه یا بلند مدت نیز باز کنید. این حساب ها در واقع حساب هایی هستند که می توانید در ازای پس انداز پولتان، مقداری هم پاداش، بهره و یا مزایای دیگر دریافت کنید.  
بانک ها همواره نیازمند آن هستند تا تعداد دارندگان حساب های بانکی را افزایش دهند. بنابراین آنها معمولا روند افتتاح حساب را برای شما آسان می کنند. اگر در صحبت کردن درباره امور مالی به زبان انگلیسی تسلط نداشته باشید، آنها می توانند در این زمینه با ترتیب دادن حضور یک مترجم NAATI  و یا کسی که به زبان شما مسلط باشد به شما کمک کنند. 
 

چگونه یک حساب بانکی در استرالیا باز کنم؟ 

 
 شما می توانید به صورت آنلاین و یا با حضور در یکی از شعب بانک، یک حساب بانکی باز کنید.
شما به حداقل دو نوع از اوراق شناسایی هویتی زیر نیاز دارید که باید در کل یکصد امتیاز را کسب کنید.
 

سیستم امتیاز دهی برای افتتاح حساب در استرالیا

در اینجا به این سیستم امتیاز دهی می پردازیم: 
 
• Birth Certificate 
Passport
Citizenship Certificate 70 points
 
• Drivers Licence (full / probationary / learner) 40 points
 
• Any card on which your name appears:
Medicare card
Library Card
Union Card 25 points
 
• Documents on which your name and address appear:
Car registration
Utility bill
Rental receipts 25 points
 
به عنوان مثال شما می توانید گذرنامه و گواهینامه رانندگی خود را نشان دهید یا آنکه گذرنامه و کارت مدیکر و قبض اینترنت خود را نشان دهید.
 
 
اگر به واسطه یک ویزای "کار و تعطیلات" و یا دیگر انواع ویزاهای موقت در استرالیا حضور داشته باشید هم می توانید یک حساب بانکی باز کنید. شما نباید صرفا دارای اقامت دائم و یا شهروند استرالیا باشید تا بتوانید یک حساب بانکی باز کنید. 
بعد از افتتاح حساب شما یک کارت بانکی دریافت می کنید که دارای یک شناسه شخصی چهار رقمی موسوم به  PIN است. شما به این شناسه چهار رقمی در هنگام برداشت پول از ماشین های خودپرداز موسوم به ATM نیاز خواهید داشت. شما نباید PIN خود را با فرد دیگر به اشتراک بگذارید چرا که با این کار خطر سرقت پولتان را افزایش خواهید داد. 
برای پیدا کردن بانک خود عجله نکنید. کمی زمان بگذارید و گشتی در بازار بزنید تا ببینید کدام بانک بهتر می تواند نیازهای شما را برآورده کند.
یک بانک ممکن است دارای سیستمی الکترونیکی باشد که گشت زدن در آن به مراتب راحت تر از سیستم دیگران است اما بانک دیگر ممکن است خدمات بهتری را به صورت فردی به مشتریانش ارائه کند. یا آنکه بانک دیگر ممکن است خدمات بهتری را به افرادی که قصد پس انداز دارند، ارائه کند.
ابتدا فکر کنید کدام یک از این خدمات بیشتر مناسب حال شما است. از دوستان، خانواده و حتی افراد جامعه خود بپرسید از خدمات کدام بانک استفاده می کنند و آیا این بانک را به شما توصیه می کنند یا خیر. 

 


 
پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر