اسکیل سلکت چیست
03 تیر, 1400

اسکیل سلکت چیست

اسکیل سلکت یک سرویس آنلاین است که دولت استرالیا به منظور مدیریت برنامه های مهاجرتی خود از آن بهره میبرد.
 
این سرویس، جهت حصول اطمینان از تطابق قوانین و برنامه های مهاجرتی با نیازهای اقتصادی دولت و جامعه استرالیا مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین دولت استرالیا را در مدیریت و انتخاب افراد واجد شرایط مهاجرت،مدیریت زمان مناسب جهت اقدام،تعداد متقاضیان و تمامی فاکتورهای موثر دیگر یاری می نماید،در نتیجه، زمان صرف شده برای فرایند درخواست ویزا به طور قابل توجهی کاهش می یابد.
 
سیستم پذیرش مهاجرتی استرالیا در ماه مارس سال 2020 شاهد افزایش دیگری در تعداد دعوت نامه های صادره بود که با 550 دعوتنامه بیشتر نسبت به ماه قبل به مجموعه 2050 دعوتنامه رسید.
از مجموع کل دعوتنامه ها تعداد هزار و 1750 دعوتنامه به متقاضیان ویزای کلاس ۱۸۹ با حداقل امتیاز 90 تعلق گرفت و باقی مانده 300 دعوتنامه نیز به متقاضیان ویزای کلاس ۴۹۱(اسپانسر بستگان) با حداقل امتیاز ۸۵تعلق گرفت.
 
به علت تقاضای زیاد متقاضیان مهاجرت به استرالیا در برخی کد های شغلی، اداره مهاجرت صدور دعوتنامه در کد های شغلی بخش مشخصی را به صورت ویژه امتیازبندی و برای آنها دعوتنامه صادر می کند. در این راستا، اولویت اول به متقاضیان ویزای کلاس 189 تعلق می گیرد و چنانچه ظرفیتی باقی بماند به متقاضیان ویزای کلاس 491 شاخه اسپانسر بستگان تعلق میگیرد.
حداقل امتیاز مشاغل پرو ریتا دعوت شده در مرحله 13 مارس 2020  به شرح زیر می باشد:
چه مشاغلی بیشترین دعوتنامه را دریافت کردند
برنامه نویسان نرم افزار و اپلیکیشن ها تعداد 464 دعوتنامه دریافت کردند و این بدان معناست که 22 درصد از ظرفیت کل سالانه اداره مهاجرت در این کد شغلی تکمیل شده است
 

 

ظرفیت مشاغل

در حال حاضر مشاغل زیر حدود 23 الی 25 درصد از کل ظرفیت سالانه شان را تکمیل نموده اند:
 
-          حسابداران با 155 دعوتنامه در این مرحله
-          حسابرسان و خزانه داران با 88 دعوتنامه در این مرحله
-          مهندسان صنایع، مکانیک و تولید با 93 دعوتنامه در این مرحله
-          سایر کارشناسان مهندسی 57 دعوتنامه در این مرحله
-          تحلیلگران سیستم و حوزه ICT با 146 دعوت‌نامه در این مرحله
-          کارشناسان شبکه های کامپیوتری با 144 دعوتنامه در این مرحله
-          مهندسان مخابرات با 44 دعوتنامه در این مرحله
 
مهندسان برق با تکمیل بیش از 31.5 درصد از کل ظرفیت سالانه، بیشترین ظرفیت موجود را تاکنون تکمیل نموده اند.
با توجه به اینکه تنها سه مرحله دعوتنامه دیگر تا پایان سال مالی میلادی باقی مانده است جالب توجه خواهد بود که ببینیم آیا مشاغلی که برای پذیرش نیاز به امتیاز بالاتری داشته اند همچنان در سه مرحله آتی دعوتنامه دریافت خواهند کرد یا خیر. متاسفانه مشاغل گروه های فنی و حرفه ای که اغلب توسط سازمان TRA ارزیابی می شود بسیار در این سیستم پذیرش مهجور مانده اند و بسیاری از مشاغل این گروه از تاریخ جولای 2019  تاکنون هیچ دعوتنامه‌ای در سیستم ویزای 189 دریافت نکرده اند.
 
 

 

کاربرد اسکیل سلکت

 
اسکیل سلکت Skill Select  نیازهای مناطق کم جمعیت را نیز نمایان میکند، به متقاضیان این امکان را می دهد که شرایط زندگی و کار در این مناطق را به دقت بررسی کرده و جهت سکونت در این مناطق تصمیم گیری نمایند. این یکی از فواید سرویس اسکیل سلکت Skill Select برای کارفرمایانی که با نیازها و کمبودهای مناطق کم جمعیت مواجه هستند و یا دولت های ایالتی و منطقه ای که سعی در استقرار مهاجران در این مناطق را دارند، است.

 


 

نحوه عملکرد اسکیل سلکت Skill Select

 

ارسال فرم EOI

 
EOI استرالیا مخفف عبارت expression of Interest است. چنانچه شما موفق به دریافت اسسمنت مثبت از سوی یکی از سازمان های ارزیابی مدارک استرالیا مانند سازمان وت اسس شده باشید، نیاز است تا EOI خود را به صورت آنلاین در وبسایت اسکیل سلکت ثبت کنید
نکته در تکمیل فرم EOI استرالیا امکان ادیت وجود دارد ولی باید در تکمیل آن دقت کنید چرا که بسیاری از دوستان آن را جدی نمی گیرند و این موضوع موجب می شود در آینده برای آن ها مشکلاتی ایجاد شود.
 
 

ورود به سیستم اسکیل سلکت Skill Select

 
تمامی متقاضیان ویزای های مهارت و تخصص و ویزاهای تجاری که علاقه مند به مهاجرت به استرالیا می باشند، می توانند با تکمیل فرم EOI از طریق Skill Select جهت اخذ دعوت نامه و سپس ویزا اقدام نمایند.
 
فرم EOI نشانگر تمایل فرد متقاضی به اخذ ویزا می باشد. توجه داشته باشید که EOI، فرم درخواست ویزا نمی باشد.
 
در فرایند تکمیل فرم EOI بسته به نوع ویزای انتخابی، از شما درخواست میگردد که اطلاعاتی نظیر اطلاعات زیر را ارائه نمایید:
 
• اطلاعات شخصی
• شغل انتخابی 
• سوابق کاری
• سوابق تحصیلی
• سطح مهارت های زبان
• جزییات سازمان ارزیابی اخذ شده مربوط به شغل انتخابی
• سابقه کسب و کار و سرمایه گذاری
تمام افراد متقاضی می توانند از طریق کارفرمایان استرالیایی و دولت های ایالتی و منطقه ای جهت اخذ دعوت نامه اقدام نموده و یا ممکن است از طرف دولت استرالیا جهت ارائه فرم تقاضای ویزا، دعوتنامه دریافت نمایند.
 
تمامی متقاضیانی که علاقه مند به اخذ ویزاهای مهارت، سرمایه گذاری و یا نوآوری می باشند، نیازمند تکمیل فرم EOI و دریافت دعوتنامه به جهت لاج کردن فرم تقاضای ویزا می باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اطلاعات مورد نیاز برای فرم EOI، توصیه می شود به وب سایت مربوط به ویزای مورد نظر مراجعه فرمایید.
 

چه نوع ویزاهایی نیاز به تکمیل فرم EOI دارند؟

 
متقاضیان ویزاهای زیر باید برای ارسال فرم EOI از طریق اسکیل سلکت Skill Select اقدام نمایند:
 
ویزای دائم Business Talent)Subclass 132)
ویزای موقت Business Innovation and Investment)Subclass 188)
ویزای Skilled Independent)Subclass 189)
ویزای Skilled – Nominated)Subclass 190)
ویزای Skilled – Nominated or Sponsored)Subclass 491)
 
 
متقاضیان ویزاهای زیر می توانند از طریق کارفرمایان استرالیایی مورد تایید اسکیل سلکت Skill Select جهت اخذ دعوتنامه اقدام نمایند:
 
ویزای Temporary Work)Subclass 457) که به ویزای 482 تغییر یافته است.
ویزای Employer Nomination Scheme)Subclass 186)
ویزای Regional Sponsored Migration Scheme)Subclass 187)
 
 
پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر