19 دی, 1401

حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به استرالیا چند است؟

 

نمره آیلتس برای مهاجرت به استرالیا

نمره آیلتس برای مهاجرت به استرالیا یکی از دغدغه‌ها و مدارک مهم در پرونده متقاضیان مهاجرت به این کشور است. دانستن حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به این کشور مستلزم مشخص شدن این موضوع است که به دنبال چه ویزایی با چه سابکلاسی هستید، زیرا خوشبختانه تمامی ویزاهای شرایط آیلتس برای دریافت پذیرش از دانشگاه‌های استرالیا با شرایط این مدرک بین المللی زبان برای ویزای کار یا ویزای تجاری متفاوت است اما به طور کلی می‌توان گفت:


«حداقل نمره آیلتس مورد نیاز برای مهاجرت 6 است. ویزای تحصیلی به حداقل نمره 5.5 در هر چهار مهارت آیلتس نیاز دارد که در مجموع 6.0 و بالاتر از آن برای مقاطع کارشناسی تعریف شده است. برنامه‌های تحصیلات تکمیلی حداقل به آیلتس 6.0 در هر گروه و نمرات کلی 6.5 و بالاتر از آن نیاز دارند.»


آزمون آیلتس چیست؟


امتحان زبان آیلتس در چهار مهارت گوناگون، شرکت‌کنندگان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این مهارت‌ها به ترتیب برگزاری در آزمون شامل Listening (شنیدار)،  Reading (خواندن)، Writing  (نوشتار) و Speaking (گفتار) هستند. بخش Speaking آیلتس معمولا به صورت استاندارد و فارغ از برخی استثناها، یک هفته قبل از آزمون و گاه بعد از آزمون برگزار می‌شود.
در اولین بخش امتحان
Speaking متقاضی باید به سوالاتی عمومی درباره محل زندگی، وضعیت کاری، وضعیت خانوادگی و علایق خود پاسخ بدهد.
در بخش دوم این گفت و گو، موضوعی از طرف فردی که از شما آزمون می‌گیرد، برای شما انتخاب می‌شود و شما یک دقیقه فرصت خواهید داشت تا درباره این موضوع فکر کرده و نت‌برداری کنید. پس از آن نیز باید دو دقیقه درباره آن صحبت کنید و سپس به یک یا دو سوال درباره‌ی آن پاسخ دهید.


منابع آزمون آیلتس


آزمون آیلتس منابع متنوعی دارد اما در زیر به مهمترین رفرنس‌ها و منابع این آزمون بین المللی اشاره شده است:


•    کتاب‌های Mindset For IELTS 
•    کتاب  Oxford Word Skills
•    کتاب  Listening for IELTS
•    کتاب  The Official Cambridge Guide to IELTS
•    کتاب  Oxford Word Skills-Idioms and Phrasal verbs
•    کتاب  Get ready for IELTS Listening
•    کتاب Essential Grammar in Use
•    کتاب  Essential Words for the IELTS
•    کتاب  Objective IELTS Advanced 


آیا می‌توانم بدون مدرک آیلتس به اقامت دائم استرالیا برسم؟


اگر شما یک نیروی کار ماهر و به دنبال کسب اقامت دائم هستید و اگر به استخدام و کار در استرالیا فکر می‌کنید، نتایج آزمون آیلتس یا سایر آزمون‌های شناخته شده اجباری است. با این حال، برخی از دسته‌های ویزا وجود دارند که در آن نیازی به نشان دادن سطح مهارت خود در زبان انگلیسی نخواهید داشت.
طبیعی است زندگی در کشوری که زبان رسمی آن انگلیسی است، نیاز به مجهز شدن فرد مهاجر به این زبان دارد.


مدرک معتبر آیلتس


آیلتس به عنوان مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل، کار و مهاجرت در استرالیا، کانادا، نیوزلند و بریتانیا پذیرفته می‌شود. هر کشوری شرایط نمره آیلتس خود را تعیین می‌کند. شرایط نمرات نیز بسته به شرایط ویزای شما، نوع پاسپورت شما و محل تحصیل یا کار متفاوت خواهد بود. آیلتس آنلاین در حال حاضر برای مقاصد مهاجرتی مناسب نیست اما راهگشا است. 
نمره آیلتس برای مهاجرت به استرالیا اهمیت دارد و معمولا حداقل
6 است. آیلتس توسط وزارت امور داخلی کشور استرالیا برای بسیاری از طبقه‌بندی‌های ویزا و نیز برای اقامت دائم استرالیا پذیرفته می‌شود. از طرفی برای برخی از سازمان‌های اسسمنت استرالیایی و نهادهای اعتباربخشی و ارزیابی مدارک و مشاغل، الزامی است.
حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به استرالیا
6 است. این در حالی است که حداقل نمره آیلتس برای مهاجرت به نیوزلند 6.5 است. در بریتانیا اما شرایط بسیار متنوع بوده و می‌توان گفت این حداقل نمره برای مهاجرت به انگلیس از 4 تا 7 متغیر است.
از آنجایی که زبان انگلیسی ابزار و برگ برنده اصلی ارتباط و رشد اجتماعی و شغلی شما در استرالیا است، باید ثابت کنید که می‌توانید حداقل استاندارد زبان را برای مکالمات روزانه رعایت کنید. شرکت در آزمون آیلتس یک راه عالی برای برآورده کردن نیازهای زبان استرالیایی (انگلیسی) است. آیلتس بهترین آزمون برای مهاجرت به استرالیا است که تقریباً توسط تمام نهادهای حرفه‌ای پذیرفته شده و در سیستم مهاجرت مبتنی بر امتیاز ادغام شده است.
برای دریافت ویزای اقامت دائم استرالیا، می‌توانید در دوره آیلتس آکادمیک یا آیلتس جنرال (عمومی) شرکت کنید. 
آیلتس یکی از اجزای حیاتی در سیستم مهاجرتی استرالیا است. در حالی که حداقل نمره
6 در هر زمینه (گفتار، گوش دادن، خواندن و نوشتن) مورد نیاز است، طبیعتا نمره بالاتر امتیاز بیشتری به شما می‌دهد.


سه سطح شهروندی زبان


از دید دولت استرالیا با ملاک‌های مشخص شده از سوی اداره مهاجرت این کشور، آیلتس 6 معادل سطح انگلیسی شایسته یا خوب است. سطح دوم شهروندی در زبان از دید استرالیا آیلتس 7 یا بیشتر است که 10 امتیاز خواهد داشت و سطح مسلط نامیده می‌شود. 
سومین سطح شهروندی در زبان مربوط به آیلتس
8 یا بیشتر است که سطح برتر یا حرفه‌ای نام دارد و 20 امتیاز به پرونده مهاجرتی شما اضافه می‌کند.
همه این مدارک با نمره
7 در هر مهارت، برای ویزای مهارتی 489، 190، 189 امتیاز 10 و با نمره 8 در هر مهارت امتیاز 20 را به همراه دارد. نمره 6 آیلتس هیچ امتیازی به همراه نخواهد داشت و تنها مدرکی برای اثبات سطح مهارت حداقلی در زبان انگلیسی محسوب می‌شود.
نمره 5 آیلتس نیز در ویزا های مهارتی
189، 190 و 489 مورد استفاده قرار نمی گیرد. ولی در ویزاهایی مثل 457، 186، 187 کاربرد دارد.


شرایط انواع ویزاهای کار و مهارتی را از این لینک مطالعه کنید.


اعتبار 3 ساله آیلتس


معمولا نتایج آزمون آیلتس شما دو سال اعتبار دارد. با این حال، برای برنامه‌های مهاجرتی نیروی کار ماهر Skilled Migration، نمرات آیلتس شما به مدت سه سال معتبر خواهد بود. اگر قصد دارید در استرالیا کار کنید، باید آیلتس آکادمیک را داشته باشید. 
شرایط نمره آیلتس متفاوتی برای مشاغل مختلف وجود دارد. به عنوان مثال برای مهندس شدن در شاخه‌های فنی استرالیا، حداقل نمره
6.0 در هر بخش مورد نیاز است. از طرف دیگر، برای تبدیل شدن به یک پرستار رسمی و اصطلاحا ثبت شده، حداقل به نمره کلی 7.0 نیاز دارید.
نمره آیلتس برای مهاجرت به استرالیا به اندازه خودش اهمیت دارد. در واقع در فرایند تکمیل پرونده مهاجرتی بدیهی است که نمره آیلتس یا مدارک معادل آن هر چه بیشتر باشد به سود شما خواهد بود.

نمره آیلتس برای مهاجرت به استرالیا


آزمون‌های مورد تایید اداره مهاجرت استرلیا عبارتند از:


•    IELTS
•    TOEFL iBT
•    Cambridge (CAE)
    PTE Academic
•    OET


طبیعی است که همچنان رایج‌ترین آزمون زبان انگلیسی در حال حاضر آزمون آیلتس است که در هر دو حالت جنرال و آکادمیک مورد قبول اداره مهاجرت استرالیا است.


آزمون آیلتس بهتر است یا آزمون PTE


به طور کلی آزمون PTE توسط کارشناسان برای مهاجرت به استرالیا نسبت به آیلتس بیشتر پیشنهاد می‌شود و دریافت نمره بالاتر در PTE نسبت به آیلتس راحت‌تر است. تردیدی در ارزش بالای نمره خوب آیلتس نیست اما متقاضیانی که هنوز مدرک زبان خود را دریافت نکرده‌اند، راه PTE را به عنوان راهی معتبر و ساده تر نسبت به آیلتس انتخاب می‌کنند.

نمره آیلتس برای مهاجرت به استرالیا


شرایط مهاجرت به استرالیا با مدرک PTE


اگر گذرنامه رسمی آمریکا، کانادا، نیوزلند، ایرلند یا انگلیس داشته باشید دیگر نیاز به ارائه مدرک زبان در کار نیست. سپری کردن تمام دوران مدرسه ابتدایی و حداقل 3 سال از مدرسه راهنمایی به زبان انگلیسی نیز باعث می‌شود متقاضی نیازی به ارائه مدرک زبان نداشته باشد. سپری کردن حداقل 5 سال از دوران راهنمایی خود در مدرسه انگلیسی زبان نیز از دید افسر ویزا موردی است که ارائه مدرک زبان را غیر ضروری می‌کند.
در هر صورت یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به مدرک زبان لازم و جمع آوری امتیاز مناسب، آزمون زبان
PTE است.


خدمات زبان شادا


دپارتمان زبان انگلیسی موسسه بین المللی شادا با همکاری مدرسین کارآزموده آزمون PTE و البته با برخورداری از ماک سنتر اختصاصی و مدرن، شما را در یادگیری زبان انگلیسی و بالا بردن نمره مهاجرت به استرالیا یاری می‌دهد.


خدمات دپارتمان زبان انگلیسی در موسسه بین المللی شادا:


•    همکاری در برگزاری دوره‌های آموزشی آمادگی جهت آزمون IELTS, NAATI   و PTE  
•    همکاری در برگزاری آزمون ماک و تورهای
PTE
برای راهنمایی بیشتر در رابطه با نمره آیلتس برای مهاجرت به استرالیا لطفا فرم تماس با ما را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.
شماره تماس شادا: 02191009946

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر