جاب آفر چیست؟ چگونه ویزای جاب آفر استرالیا بگیریم؟
01 آذر, 1401

جاب آفر چیست؟ چگونه ویزای جاب آفر استرالیا بگیریم؟

جاب آفر اسم رمز شروع یک فرآیند نه چندان ساده است که برای رسیدن به ویزا و در نهایت اقامت دائم، به صبوری، نظم و قانون‌مندی نیاز دارد. در این مقاله با شما از کشورهایی که ویزای جاب آفر صادر می‌کنند، به ویژه جاب آفر استرالیا و انواع ویزای جاب آفر استرالیا خواهیم گفت.
در سراسر جهان یکی از راه‌های مهاجرت به کشورهای مهاجرپذیر، داشتن جاب آفر و تلاش برای اخذ ویزای کار یا نیروی کار ماهر در صورت داشتن پیشنهاد شغلی است.
 
 
یکی از کشورهای صادر کننده جاب آفر، کشور استرالیا است که تنوع و انعطاف پذیری زیاد اما قانون‌مندی در این حوزه دارد. در ادامه با شرایط، مراحل و مدارک ویزای جاب آفر استرالیا بیشتر آشنا خواهید شد.
 

جاب آفر چیست؟

جاب آفر یا پیشنهاد شغلی یک دعوتنامه رسمی از سوی کارفرما به صورت حقیقی یا حقوقی است که تضمین می‌کند در صورت واجد شرایط بودن نیروی کار، پس از تایید و تشخیص اداره مهاجرت و آفیسر ویزا، به او کار مناسب و حقوق مشخص بدهد.
داشتن این دعوتنامه رسمی از سوی یک کارفرما یا یک شرکت معتبر در تمام کشورهای مهاجرپذیر، پیش نیاز ویزای کار با اسپانسر شغلی است و البته تضمین کننده 100 درصد صدور ویزای کار نیست.
در واقع شخص متقاضی باید تمام مدارک و شرایط لازم از جمله جاب آفر را داشته باشد تا به احتمال زیاد به دریافت ویزای کار نایل شود.
جاب آفر در واقع به منزله یک پیش قرارداد اما کاملا رسمی برای استخدام فرد در یک مجموعه رسمی و معتبر است. تمامی حقوق دو طرف کارگر و کارفرما در این دعوتنامه (قرارداد استخدام نیمه رسمی) باید به صورت شفاف ذکر شود.
نکاتی که باید حتما در جاب آفر قید شود:
شرح وظایف شغلی نیروی کار
توضیح شرایط اشتغال از جمله ساعات کاری
میزان حقوق و مالیات حقوق
نامه ارزیابی تأثیرات بازار کار (LMIA)
 
استخدام فرد بومی
 
البته در تمامی کشورهای مهاجرپذیر دنیا، طبق دستور دولت وقت هر کشور، اولویت استخدام نیروی انسانی با افراد بومی جویای کار در داخل همان کشور است. بنابراین کارفرما باید ثابت کند ضمن تلاش برای استخدام نیروی بومی و ساکن همان کشور، به نتیجه نرسیده و فردی با تخصص ویژه را در خارج از کشور پیدا کرده است.
همین موضوع نشان می‌دهد که نوع مدارک و رزومه‌ای که از فرد متقاضی تنظیم و ارسال می‌شود تا چه حد اهمیت دارد و تعیین کننده است.
 

ویزای جاب آفر چیست؟

این ویزا برای افرادی طراحی شده است که پیشنهاد شغلی در استرالیا دارند و می‌توانند معیارهای ویزای نیروی کار ماهر یا Skilled Worker را نیز برآورده کنند.
اولین موضوع این است که شغل شما در لیست مشاغل ذکر شده وجود داشته باشد. 
شما معیارهای مهارت و تخصص مورد نیاز را داشته باشید و توانایی شما در زبان انگلیسی طبق مدارک مورد نیاز که در ادامه به آن اشاره خواهد شد، خوب باشد.
از طرفی حداقل 18 سال سن داشته باشید اما از 45 سال بیشتر نداشته باشید 
و در نهایت شما سابقه کیفری نداشته و در سلامت کامل باشید.
 
 
برای داشتن جاب آفر استرالیا و در نهایت رسیدن به ویزای جاب آفر استرالیا مدارک و شرایطی لازم است که به آنها خواهیم پرداخت. 
کشورهای مختلف تا حدی شبیه به هم با موضوع جاب آفر برخورد می‌کنند و در ادامه ی این مقاله ضمن اشاره به تک تک این کشورها به ویژه درباره جاب آفر استرالیا و ویزای جاب آفر استرالیا خواهیم پرداخت.
 

چه کشورهایی ویزای جاب آفر ارائه میدهند؟

می‌توان گفت بیش از 90 درصد کشورهایی که سیستم صدور ویزا و جذب مهاجر دارند، در فهرست خدمات ویزای خود، ویزای جاب آفر نیز دارند اما طیف صدور ویزای جاب آفر بسیار گسترده و متفاوت است.
 

ویزای جاب آفر اروپا

کشورهای اروپای غربی سرسختانه ویزای کار صادر می‌کنند و تبدیل ویزای کار به ویزای واجد شرایط برای اقامت دائم در این کشورها ساده نیست. 
در هر حال کشورهای آلمان، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، پرتغال و حوزه اسکاندیناوی ویزای جاب آفر را صادر می‌کنند.
در کشورهای اروپای غربی اولویت کار با افراد دارای اقامت در حوزه اتحادیه اروپا و یا افرادی که با ویزای قانونی در این کشورها زندگی می‌کنند، می باشد. 
نیروی کار خارجی با داشتن جاب آفر و ویزای کار قاره اروپا، مجوز کار و کارت اقامت یک تا دو ساله حوزه شنگن را در اختیار دارند. آنها در این مدت بدون نیاز به مجوز مضاعف، می‌توانند به 25 کشور حوزه اروپا از جمله آلمان و فرانسه به راحتی سفر کنند.
 

جاب آفر کانادا

کارفرمایان در کشور کانادا در یک نگاه با قانونی نانوشته به دو گروه کارفرمایان فدرال و کارفرمایان بخش کبک (فرانسه زبان) تقسیم می‌شوند. 
این تقسیم بندی البته چندان رسمی نیست اما کسانی که در کانادا زندگی کرده‌اند به خوبی می‌دانند که سلیقه و توقع و سبک کاری کارفرمایان در این دو ناحیه با هم متفاوت است.
قوانین صدور جاب آفر در بخش کبک و بخش فدرال کانادا نیز تا حدی با هم تفاوت دارند.
هر سال کشور کانادا فهرستی از مشاغل مورد نیاز خود را منتشر می‌کند تا بعد از اخذ درخواست‌های مورد تایید، بین آنها متقاضی واجد شرایط انتخاب شود.  
این نوع از ویزای جاب آفر به سود و مخصوص کسانی است که نتوانسته‌اند ویزای کاری از طریق نیروی کار ماهر دریافت کنند.
در جریان اخذ ویزای جاب آفر کانادا فرد متقاضی با دو حالت مواجه است:
1. مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کار و ورک پرمیت  (Work Permit)
2. مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های مهاجرتی اقامت دائم کانادا مانند اکسپرس انتری
 

ویزای جاب آفر استرالیا 

ویزای جاب آفر استرالیا در واقع در طبقه بندی ویزای کار استرالیا به عنوان ویزای اقامت موقت یا دائم تلقی می‌شود که در صورت داشتن ویزای کار با اسپانسر شغلی در 3 حالت زیر بررسی می‌شود:
 
ویزای داما
ویزای دامای استرالیا ویزای مربوط به مناطق کم جمعیت است که با درخواست کاری از کارفرما همراه بوده و به شما امکان اقامت دائم در ایالت مربوطه را می‌دهد.
ویزایی است که با درخواست کاری از کارفرما همراه بوده و امکان 4 سال اقامت در استرالیا را به شما می‌دهد.
این ویزا به شاغلین ماهر که از کارفرما توصیه نامه دارند، اجازه زندگی و کار دائمی در استرالیا  می‌دهد.
 
در وب سایت رسمی اداره مهاجرت استرالیا در این خصوص آمده است، برای واجد شرایط بودن دریافت ویزای 186 استرالیا به صورت پایه باید مشمول سه مورد زیر باشید:
1. شما باید مهارت های لازم برای کار را داشته باشید
2. شما باید توسط یک کارفرمای استرالیایی انتخاب و معرفی شوید
3. شما باید شرایط «سلامت و شخصیت» (تست اخلاق و قوانین) اداره مهاجرت استرالیا را طبق فاکتورهای تعیین شده برآورده کنید 
 
 

مدارک مورد نیاز ویزای جاب آفر استرالیا

برای درخواست رسمی ویزای کار استرالیا باید مدارک زیر را به صورت رسمی و کامل در اختیار آفیسر بخش ویزا قرار بدهید تا آنها در کنار هم و یکجا بررسی شوند:
پاسپورت
شناسنامه
کارت ملی
کارت معافیت یا پایان خدمت
سند ازدواج در صورت تأهل
مدارک تحصیلی شامل دانشنامه و ریزنمرات
مدرک زبان حداقل آیلتس ۶ در هر مهارت و یا PTE ۵۰  در هر مهارت
سوابق کاری در ۱۰ سال گذشته
پیشنهاد کاری یا جاب آفر
مدارک اثبات سابقه کار از جمله قرارداد و فیش حقوقی
تست‌های پزشکی
گواهی عدم سوءپیشینه
تست‌های بایومتریک
 

کلام آخر

داشتن جاب آفر از استرالیا به خودی خود یک برگ برنده تمام کننده نیست که بدون چون و چرا شما را به مرز دریافت ویزای کاری برساند اما بدون تردید یکی از مهمترین مدارک و تاثیرگذارترین مراحل در فرایند رسیدن به ویزای کار استرالیا است. 
برای اخذ انواع ویزای استرالیا از جمله ویزای کاری و جاب آفر با کارشناسان شادا جهت مشاوره رایگان و راهنمایی بیشتر در ارتباط باشد.
تلفن تماس شادا: 02191009946
کانال تلگرام شادا: https://t.me/Shadavisa
صفحه اینستاگرام شادا: https://www.instagram.com/shadavisa
 
 
 
 
پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر