08 بهمن, 1401

فرم EOI استرالیا چیست؟

فرم EOI یکی از مواردی است که مهاجران به استرالیا درباره آن سوالات زیادی دارند. فرم EOI  استرالیا مخفف عبارت Expression of Interest است این فرم درخواست به معنای ابراز علاقه و تمایل شما به مهاجرت به استرالیا است و از سوی فرد متقاضی تکمیل و ارسال می‌شود.
در ویزاهای مهارتی، قدم دوم شما پس از دریافت اسسمنت مثبت، ثبت
EOI است. این کار باید در وب سایت اسکیل سلکت به صورت آنلاین انجام و ثبت شود.

eoi form 1


برای دریافت کدام ویزاها باید فرم EOI را پر کرد؟


سیستم دریافت دعوتنامه برای بعضی از ویزاهای استرالیا از جمله ویزاهای مهارتی و تجاری بر مبنای تکمیل و ارسال EOI است. به عنوان مثال شما با ثبت EOI، می توانید برای دریافت دعوتنامه ی ویزاهای خاص ذیل درخواست نمایید:
•    ویزای Skilled Independent  ویزای مستقل ماهر سابکلاس 189
•    ویزای Skilled Nominated ویزای انتخابی ماهر سابکلاس 190
•    ویزای Skilled Work ویزای کار ماهر منطقه‌ای (موقت) سابکلاس 491


برای آشنایی کامل با ویزاهای استرالیا کلیک کنید.
شما در این فرم امتیازاتی که از سن، تحصیلات، وضعیت زبان، تاهل و .... دارید را ادعا می کنید و در صورت کسب دعوتنامه باید تمامی ادعاهای خود را ثابت کنید. در این مرحله تمام امتیازات شما فریز شده و نمی‌توانید در آن تغییراتی ایجاد کنید و قطعا مسئول اثبات امتیازات ادعا کرده ی خود هستید.
 

آیا فرم EOI استرالیا قابل ویرایش است؟


فرم EOI به مدت 2 سال اعتبار دارد و در این مدت در صورتی که هنوز دعوتنامه نگرفته اید، شما می‌توانید آن را اصلاح و آپدیت کنید. پس از دریافت دعوتنامه امکان اصلاح و ویرایش وجود ندارد و در صورتی که ادعای اشتباهی کرده باشید در نتیجه ی ویزای شما تاثیر گذار خواهد بود. 


مراحل ثبت فرم EOI تا دریافت ویزا 


•    نتیجه ارزیابی مثبت خود را دریافت نمایید ؛ 
•    مدرک زبان انگلیسی را دریافت نمایید ؛
 
    EOI خود را تکمیل و ارسال کنید ؛  
•    در صورت نیاز، درخواست های ایالتی را ارسال نمایید ؛
 
•    پس از دریافت دعوتنامه در ImmiAccount اکانت بسازید ؛ 
•    درخواست و مدارک ویزا را  ImmiAccount آپلود کنید و هزینه را پرداخت کنید ؛ 

eoi form 2

تا اینجا مشخص شد که برای اخذ ویزای مهارتی، چنانچه شما موفق به دریافت اسسمنت مثبت از سوی یکی از سازمان‌های ارزیابی مدارک استرالیا مانند سازمان وت‌اسس شده باشید و مدرک زبان انگلیسی داشته باشید، نیاز است تا فرم EOI خود را به صورت آنلاین در وبسایت اسکیل سلکت ثبت کنید. این پروسه رایگان است و نیازی به پرداخت هزینه در این مرحله ندارد.
گفتیم که
EOI دو سال اعتبار دارد. از وقتی که در درگاه اینترنتی skill select استرالیا ادعاهای خود را ثبت می‌کنید، به اندازه دو سال فرصت دارید تا با همین درخواست دعوتنامه دریافت کنید. در این مدت امکان حذف و یا ویرایش وجود دارد. گاهی پیش می آید که EOI ها به صورت ناقص ثبت می‌شوند که طبیعتا این فرم‌های EOI موفق به اخذ دعوتنامه نخواهند شد.


جایگاه شما در صف انتظار


فراموش نکنید که در صورت بهبود شرایط پرونده خود و افزایش امتیاز مثل افزایش نمره زبان، کسب یک مدرک تحصیلی جدید، تاهل و غیره می‌توانید بار دیگر وارد سیستم شده و اطلاعات خود را بروز رسانی کنید. هر چه قدر امتیاز شما بیشتر باشد جایگاه شما در صف انتظار تغییر می‌کند و در رقابت با سایر متقاضیان شرایط بهتری خواهید داشت. 


نحوه تکمیل فرم EOI


فراموش نکنید که نحوه تکمیل این فرم بسیار اهمیت دارد. باید این فرم را دقیق و صادقانه پر کنید. در هنگام تکمیل این فرم هرگز عجله نکنید، از قسمت Help Desk استفاده کنید و البته بهتر است این فرم مهم و تاثیرگذار را با کمک یک مشاور مهاجرتی متخصص تکمیل کنید. توجه داشته باشید که با هر فرم EOI صرفا می‌توان یک دعوتنامه دریافت کرد. بسیار مهم است که اطلاعات را درست و دقیق پر کنید تا بعدا برای اثبات ادعای خود دچار مشکل نشوید، در این مرحله نیازی به آپلود و ارائه ی مدارک نیست و صرفا اطلاعات درست و حقیقی مورد نیاز است. 

eoi form 3


انتخاب ایالت مورد نظر


برای ویزاهای مهارتی سابکلاس 190 و 491 در زمان تکمیل فرم EOI سوالی تحت عنوان «مایل هستید از کدام ایالت دعوتنامه دریافت کنید» وجود دارد. برای این نوع سابکلاس ها، در صورتی که دعوتنامه اولیه را دریافت کرده باشید، نیاز است که درخواست خود را به همراه مدارک مورد نیاز برای ایالت مورد نظر نیز ارسال نمایید. ممکن است در این مرحله بنا به ایالتی که انتخاب کرده اید و اسپانسر شما شده است لازم باشید هزینه ای پرداخت نمایید که حدود 300 الی 800 دلار استرالیا است. پس از آن دعوتنامه اصلی و نهایی شما از اداره مهاجرت صادر می شود. 

مراحل کلی تکمیل فرم EOI


1.    ورود به سایت اسکیل سلکت به نشانی https://skillselect.gov.au  و ایجاد یک اکانت منحصر به فرد EOI با ورود مشخصات کلی مثل نام و نام خانوادگی، کشور محل تولد، تاریخ تولد و ... 
2.    ورود به اکانت با استفاده از ایمیل و رمز عبور ساخته شده. 
3.    انتخاب نوع ویزا و سابکلاس مشخص شده – شما در این مرحله می‌توانید بیش از یک نوع ویزا را انتخاب کنید.
4.    مشخص کردن میزان مهارت در زبان انگلیسی
5.    مشخص کردن نوع مدرک تحصیلی و ذکر آخرین مدرک، نام موسسه، کشور موسسه، تاریخ شروع و پایان دوره تحصیلی
6.    مشخص کردن سابقه شغلی به صورت دقیق، روشن و صادقانه
7.    مشخص کردن وضعیت امتیاز های مربوط به همسر ( نمره زبان و ارزیابی مثبت ) 
8.    بررسی دقیق و با حوصله همه اطلاعات وارد شده
9.    ثبت نهایی درخواست 


توجه داشته باشید که معمولا هر 30 روز یک راند مشخصی در اداره ی مهاجرت برگزار می شود و شرایط متقاضیان ویزاهای 189 و 491 فامیلی بررسی شده و بر اساس امتیازات ادعا شده به متقاضیان دعوتنامه تعلق می گیرد.

 
با خیال راحت فرم EOI را تکمیل کنید


بدیهی است که اگر شرایط شما برای مهاجرت به استرالیا مساعد باشد، می‌توانید ویزا و اقامت دائم یا موقت در استرالیا را به دست آورید. برای این منظور باید اطلاعات خود را به دقت و درستی در این فرم وارد نمایید، نکته ی مهمی که وجود دارد این است که اگر شما ادعای اشتباه کرده باشید و نتوانید آن را ثابت کنید درخواست ویزای شما با مشکل جدی رو به رو می شود. بنابراین کمک گرفتن از دانش یک متخصص در این زمان بسیار مهم است. 
 

مجموعه مهاجرتی شادا با همکاری بهترین مشاوران و وکلای متخصص در زمینه مهاجرت به استرالیا در این مسیر همراه شما خواهد بود. 

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر