مالیات در استرالیا
01 تیر, 1400

مالیات در استرالیا

یکی از هزینه هایی که برای مهاجرت و زندگی در استرالیا می بایست از آن باخبر باشید، قوانين مالياتي کشور استرالیا است. مالیات بر در آمد ها . در کشور استرالیا تمامی هزینه های زندگی مانند سيستم بهداشتي مناسب، آموزش با‌کيفيت، رفاه اجتماعی، حمل و نقل عمومی، و سایر خدمات اجتماعی مشمول سیستم مالیاتی این کشور می شود و هر شهروند بسته به میزان در آمد خود موظف به پرداخت مبلغی به عنوان مالیات است.
نرخ های مالیات بر درآمد بسته به شرایط شما متفاوت است که در جدول زیر، میزان مالیات قابل پرداخت به ازای هر دلار را برای هر دسته از مالیات بر درآمد نشان می دهد.
 
مالیات بر در آمد مهاجران ساکن استرالیا
مالیات   میزان در آمد
32.5 سنت به ازای هر 1 دلار درآمد 0 – $120,000
39000 دلار به اضافه 37 سنت به ازای 1 دلار بالاتر از 120000 دلار $120,001 – $180,000
61200 دلار به اضافه 45 سنت به ازای هر 1 دلار بالای 180000 $180,001 and over
 
توجه: اين نرخ‌ها شامل هزينه مراقبت‌هاي پزشکي نيست 
 
افرادی که تحت پوشش بیمه medicare هستند در کنار ماليات بر درآمد دولت استرالیا يک ماليات ديگر نيز تحت عنوان ماليات خدمات درماني از افراد دريافت مي‌کند. اين مقدار شامل 2 درصد از درآمد مشمول ماليات شما مي‌شود و براي کمک به خدمات درماني هزينه مي‌شود.
بخش اعظمي از خدمات درماني رايگاني که دولت استراليا براي شهروندان خود ارائه مي‌دهد، از پرداخت ماليات‌ها است تا شهروندان استراليايي بتوانند سرويس‌ها و خدمات ويژه‌اي را تجربه کنند.
شما نيز با پرداخت اين ماليات‌ها امکان استفاده از خدمات رايگان در بيمارستان‌هاي دولتي استراليا را داريد و مي‌توانيد از خدمات درماني بي‌نظيري استفاده کنيد.
افرادي که درآمدهاي سالانه شان کم است، ماليات کمتري براي خدمات درماني و پزشکي پرداخت مي‌کنند و يا در برخي موارد، معاف از پرداخت ماليات مي‌شوند. از طرفي اگر شما هنوز به عنوان شهروند استراليا نیستید،  لزومي براي پرداخت ماليات درماني نداريد ولي نمي‌توانيد از خدمات رايگان درماني و پزشکي در اين کشور هم استفاده کنيد.
از طرفي ديگر افرادي که درآمد بالايي دارند، موظف هستند براي کمک به قشر ضعيف‌تر جامعه و بهبود خدمات درماني در کشورشان، ماليات بيشتري پرداخت کنند که بسته به ميزان درآمدشان مي‌تواند از 1 درصد تا 1.5 درصد بيشتر از بقيه باشد.
 
 کمترين نرخ 19٪ و بالاترين نرخ 47٪ است که فقط از درآمد بالاي 180000 دلار دريافت مي شود. بيشتر استراليايي ها در ستون وسط این جدول قرار میگیرند.
 
 شما با چند اصلاح مهم مالیاتی باید آشنا باشید از جمله:
 
ATO: مخفف Australian Taxation Office است که معادل سازمان امور مالياتي استراليا است.
TFN: مخفف Tax File Number است که معادل شماره پرونده مالياتي است.
Tax Return: معادل هزينه‌اي است که مي‌توان با اثبات آن به دولت، مبلغ آن را از دولت بازپس گرفت. اين هزينه مي‌تواند شامل خريد وسايل و تجهيزات کاري باشد.
PAYG: مخفف Pays as You Go و معادل ماليات‌بر‌درآمد سالانه است.
 
بنابر این يکي از اولين کارهايي که پس از ورود به استراليا بايد انجام دهيد گرفتن شماره پرونده مالياتي (TFN) است. اداره‌ي ماليات استراليا (ATO)  بوسيله TFN  اطمينان حاصل مي‌کند که آيا ماليات بر درآمد شما در سطح مناسبي تشخيص داده و ارزيابي شده است يا خير.

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر