گام به گام تا استرالیا پس از اخذ ویزا
14 تیر, 1401

گام به گام تا استرالیا پس از اخذ ویزا

قدم اول: انجام این 15 کار فراموش نشود

 

در اینجا به صورت اجمالی به ارائه ی پانزده راهکار مهم برای مهاجرت به استرالیا پس از اخذ ویزا می پردازیم:

 

1. تمام مدارک مهم و قانونی خود مانند مدارک شغلی، شناسنامه، کارت ملی، سند ازدواج، مدارک بانکی و اسناد مورد نیاز، گواهینامه و مدارک بیمه ی خود را جمع آوری و در لوازم سفر خود قرار دهید.


2. تمام مدارک هویتی خود را کپی برابر اصل نمایید و فایل مدارک خود را به صورت الکترونیکی در حافظه ی USB ذخیره نمایید تا در صورت نیاز به ارسال فایل ها از طریق ایمیل و ... دچار مشکل نشوید.


3. تمام مدارک پزشکی و دندانپزشکی، اعم از کپی نسخه های درمانی خود را جمع آوری نمایید. همچنین از جمع آوری پرونده های سلامتی و بهداشتی فرزندان خود مانند کارت واکسیناسیون، گواهی تولد و ... اطمینان حاصل نمایید.


4. در صورت مصرف داروی خاص، تا زمان پیدا شدن پزشک مورد نظر خود در استرالیا، داروی مورد نیاز خود را همراه داشته باشید.


5. اصل و کپی مدارک تحصیلی فرزندان، رزومه، گواهی های شغلی و مدارک تحصیلی خود را جمع آوری نمایید. تمام مدارک را اسکن کرده و در حافظه ی USB ذخیره نمایید تا حجم مدارکی که به صورت فیزیکی حمل می کنید کاهش یابد.


6. به امور منزل خود در ایران مانند چک کنتور آب، برق، گاز و امور مربوط به تلفن، اینترنت و ...  رسیدگی نمایید.


7. بستن حساب های بانکی خود در ایران را مورد بررسی قرار دهید. در صورتیکه تمایل به باز نگه داشتن حساب های بانکی خود دارید از به روز بودن امضا و ایمیل های بانکی اطمینان حاصل نمایید.


8. در صورت تمایل، بیمه ی خانه، ماشین و ... را لغو نمایید. همچنین میزان اعتبار بیمه عمر خود در استرالیا را بررسی نمایید.


9. مدارک بازنشستگی و مستمری خود را جمع آوری و به روز نمایید . همچنین اعتبار این مدارک را در استرالیا بررسی نمایید.


10. اطلاعات ایمیل خود را به روز نمایید و مخاطبین خود را از آدرس و اطلاعات تماس جدید خود آگاه نمایید.


11. قبل از خروج از کشور، یک آدرس ایمیل مستقل برای خود بسازید و اطلاعات مهمی مانند اسم، تلفن تماس، آدرس و ... مخاطبین و دوستان خود را در آن ذخیره کنید. همچنین می توانید این اطلاعات را در حافظه USB نیز ذخیره نمایید.


12. جهت دریافت مشاوره های مالیاتی و سایر اقدامات حقوقی و مالی لازم، با حسابدار خود در ارتباط باشید و آدرس و اطلاعات تماس جدید خود را به آن ها ارائه دهید.


13. وکیل خود را از زمان جا به جایی ، سفر و اطلاعات تماس جدید خود آگاه نمایید. همچنین می توانید اسناد حقوقی خود را به روز نمایید.


14. در صورتی که قصد اجاره ملک در استرالیا را دارید بهتر است یک نامه ی مرجع دریافت نمایید. چنانچه قبلا اقدام به اجاره ی ملک نموده اید از مدیر یا صاحب اموال خود نامه ی مرجع دریافت نمایید. در صورتی که صاحب ملک اجاره ای هستید از مدیر اموال خود نامه ی مرجع دریافت نمایید.


15. در صورتی که قصد اجاره ملک را دارید، هزینه ی اجاره ی حداقل 6 تا 8 هفته را در بودجه ی انتقالی خود در نظر بگیرید.

 


انتقال اسباب و لوازم زندگی به استرالیا

 

تعداد زیادی شرکت های جابه جایی اسباب و لوازم در سطح بین المللی وجود دارند که می توانید در انتقال لوازم خود به استرالیا از آن ها کمک بگیرید . به این نکته توجه داشته باشید که لزوما ارزان ترین آن ها بهترین نیست.

در جابه جایی لوازم خود توسط شرکت های جابه جایی، به دو نکته ی ذیل توجه داشته باشید:

 

1- تحویل لوازم چه زمانی خواهد بود.

2- جزئیات مربوط به بیمه ی لوازم خود توسط شرکت مربوطه را چک نمایید. همچنین موارد مربوط به گمرک ، خروج لوازم از کشور مبدا و ورود به استرالیا را با شرکت منتخب خود بررسی نمایید.

اکیدا به شما توصیه می کنیم که در مورد تجربه ی قبلی افرادی که از این مسیر اقدام به جابه جایی لوازم خود کردند استفاده نمایید و نظرات و پیشنهادات آن ها را مورد بررسی قرار دهید.

اگرچه در هنگام مهاجرت به کشور جدید، انتقال لوازم زندگی قبلی، احساس راحتی بیشتری را به وجود می آورد، اما قبل از انتقال تمامی لوازم خود، به هزینه های انتقال و همچنین خرید آن در استرالیا نیز دقت فرمایید.

قبل از انتقال کالاهای الکتریکی ، این موضوع را در نظر داشته باشید که ولتاژ برق موجود در استرالیا  230 ولت (50Hz) می باشد . بنابراین ممکن است جهت استفاده ی لوازم الکتریکی خود به آداپتور و یا ترنسفورمر احتیاج پیدا کنید.

از یک شرکت حمل و نقل برای انتقال اقلام خود به استرالیا استفاده نمایید.

از گوگل کمک بگیرید و شرکت های حمل و نقل مختلف را بررسی نمایید. بعضی از شرکت های بین المللی ابزارهای کاربردی برای بررسی هزینه های جابه جایی اقلام و لوازم مختلف در وبسایت خود قراردادند که می توانید از آن ها جهت برآورد کلی هزینه ها استفاده نمایید.

 


 

چه اقلام و لوازمی را می توان در استرالیا خرید؟ 

 

شما می توانید هر اسباب و لوازمی که برای استفاده در منزل خود نیاز دارید را در استرالیا تهیه کنید. بنابراین قبل از انتقال اقلام خود به استرالیا هزینه ی انتقال آن ها در مقایسه با هزینه ی خرید آن ها در استرالیا را بررسی کنید.

جهت به دست آوردن قیمت حدودی اقلام مورد نیاز خود می توانید فروشگاه های آنلاین را بررسی نمایید. فروشگاه های آنلاین بسیاری جهت خرید لوازم الکتریکی و خانگی در استرالیا وجود دارد. همچنین امکان خرید لوازم دست دوم نیز همچنان وجود دارد.

قبل از رفتن به استرالیا اسباب و لوازم خود را بفروشید.

در صورتی که تصمیم بر عدم انتقال وسایل خود به استرالیا گرفتید، می توانید آن ها را بفروشید تا درآمد ناشی از آن به هزینه های جابه جایی شما کمک کند. وبسایت های بسیاری در ایران مانند شیپور و دیوار می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

 


 

چه اقلامی را می توان به استرالیا انتقال داد ؟

 

استرالیا دارای قوانین سخت گیرانه ای در زمینه ی ورود مواد غذایی، مواد گیاهی و حیوانی می باشد.

همچنین محدودیت های دیگری در مورد اقلامی که می توانید به داخل استرالیا انتقال دهید وجود دارد که ممکن است نیاز به دریافت مجوز های خاصی باشد. بنابراین قبل از تصمیم گیری مبنی بر انتقال لوازم خود به استرالیا قوانین و مقررات مربوط به آن را بررسی نمایید.

 


بسته بندی اسباب و لوازم شخصی

 

 کلید یک سفر موفق به استرالیا برنامه ریزی است. جهت شروع سفر خود به استرالیا می توانید از توضیحات و راهنمایی های ارائه شده در این مقاله استفاده نمایید. در این مقاله به ارائه ی چندین راهکار مفید هنگام بسته بندی لوازم خانگی و شخصی قبل از سفر به استرالیا (هوایی و یا دریایی) می پردازیم:

 

1- همه ی لوازم و وسایل را قبل از بسته بندی لیست کرده و تمیز نمایید. لوازم شما در بدو ورود به استرالیا بازرسی و ارزیابی می شوند، بنابراین تمام لوازم و وسایلی که درتماس با مواد غذایی، گیاهان، حیوانات، خاک، محصولات حیوانی و ... بوده است باید کاملا تمیز و خشک شود تا این اطمینان حاصل شود که وسایل شما آلودگی هایی از این قبیل نخواهند داشت.

 

2- قبل از بسته بندی، کلیه لوازم چوبی خود را با دقت جهت وجود علائم حشرات مانند خاک اره، علامت ها، جویدگی، حفره های ایجاد شده و ... بررسی نمایید.

چنانچه هر یک از این موارد را مشاهده کردید باید سریعا کلیه اقدامات لازم جهت برطرف کردن این مشکلات را شروع کرده و یا از انتقال آن وسیله به استرالیا منصرف شوید، چنانچه تصمیم به برطرف کردن مشکل ایجاد شده گرفتید، پس از انجام کار حتما یک تاییدیه از تکنسین فنی را نزد خود نگه دارید، زیرا ممکن است افسران استرالیایی فرودگاه در بدو ورود و پس از بررسی لوازم شما این گواهی را از شما درخواست کنند.

 

3- کلیه لوازم از قبیل ظروف تیز و برنده، وسایل سرامیکی، شکستنی، شیشه ای و ... که قابلیت آسیب دیدن و آسیب رساندن را دارند به صورت کامل بسته بندی، عایق وایمن نمایید. بهتر است مواد آتش زا مانند تینر، حلال ها و ... را  بسته بندی و منتقل نکنید.

 

4- بر روی تمام بسته بندی های خود برچسب عنوان و شناسایی الصاق نمایید. این کار به شما و شرکت های حمل و نقل کمک بسیاری می کند. به عنوان مثال لازم و ضروری است که بسته هایی شامل لوازم پزشکی، قابل اشتعال، شکستنی، مواد غذایی مجاز و ... دارای برچسب عنوان باشند. این کار ایمنی شما و افرادی که لوازم شما را حمل می کنند تامین می کند. 

برای این کار بهتر است از خودکار و ماژیک استفاده نمایید زیرا این احتمال وجود دارد برچسب ها در مدت زمان جابه جایی جدا شوند.

 

5- تمامی بسته بندی ها و محتویات داخل آنها را لیست کرده و یک کپی از آن را به همراه خود داشته باشید، مطمئن شوید که اعداد بسته بندی ها با اعداد لیست شما همخوانی داشته باشد. ممکن است آفیسران استرالیایی فرودگاه لیست بسته ها و محتویات داخل هریک را از شما درخواست نمایند ، همچنین این کار هنگام باز کردن لوازم به شما کمک بسیاری می کند.

 

6- از جعبه ها و کارتن های قدیمی استفاده شده که در تماس با مواد غذایی ،خاک و هر نوع مواد طبیعی دیگری بوده اند، استفاده نکنید اما چنانچه از کارتن ها و جعبه های قدیمی استفاده میکنید مطمئن شوید که برچسب های قبلی حذف شده اند.

 

7- از فرآورده های چوبی و مواد آلی جهت بسته بندی لوازم خود استفاده نکنید.

 

طبق قوانین سازمان کشاورزی استرالیا، در هنگام بسته بندی وسایل و لوازم خود دو قانون اصلی را باید رعایت نمایید :

 

  •  قانون اول: گیاهان، حیوانات و لوازمی که به نحوی منشا حیوانی و گیاهی دارند، مانند فرآورده های چوبی ، برای استرالیا اهمیت زیادی دارد و قبل از ورود بازرسی می شوند.
  •  قانون دوم: هر بخشی از لوازم و وسایل شما که در تماس با آب،مواد غذایی، گیاهان، حیوانات، خاک و ... بوده است اهمیت دارد. به عنوان مثال کفش های استفاده شده، لوازم باغبانی، لوازم کوهنوردی، کمپینگ و....

  

در ادامه به برخی از مواردی که سازمان کشاورزی استرالیا اجازه ورود به آن ها را نمی دهد، می پردازیم :

 

  • میوه و سبزیجات تازه
  • گیاهان زنده
  • دانه های کاشتنی کمیاب و ممنوعه
  • دانه های ناشناخته که در برخی از غذاها و ادویه ها به کار می رود.
  • حیوانات خانگی و زنده که نیاز به مجوز ورود دارند.
  • محصولات بیولوژیکی مانند برخی از گیاهان دارویی و داروهای گیاهی
  • محصولات فراوری شده با مواد شیمیایی وآلی
  • محصولاتی که آفت های گیاهی یا حیوانی را در بر دارند.

 


حیوان خانگی

 

از فوریه 2014 دوره ی قرنطینه حیوانات خانگی در استرالیا کوتاه تر شده است و به همین دلیل سفر به استرالیا با حیوان خانگی مورد علاقتان نسبت به گذشته ساده تر شده است. اگر سگ یا گربه ی شما بدون بیماری و عارضه جسمانی خاصی باشد، دوره قرنطینه آن ها فقط 10 روز است و بعد از سپری کردن این دوره می توانند کنار شما در استرالیا زندگی کنند.

 

کشور استرالیا طرفدار حیوانات است و حیوانات خانگی برای این کشور از اهمیت زیادی برخوردار هستند، می توان گفت استرالیا مقصد مناسبی برای افرادی است که از حیوانات خانگی نگهداری کرده و همراه آن ها زندگی میکنند.

در بیشتر اماکن عمومی استرالیا، ورود سگ ها مجاز می باشد؛ چنانچه حضور آنها در مکان خاصی ممنوع باشد معمولا توسط تابلوی اعلان، به شما هشدار داده می شود. همچنین برای ایمنی بیشتر در برخی از اماکن عمومی باید از قلاده برای سگتان استفاده نمایید.

 

در حالی که انتقال حیوانات خانگی به استرالیا کمی مشکل و هزینه بر است و حیوان خانگی شما پرواز طولانی مدت را تجربه خواهد کرد، اما اگر این پروسه با برنامه ریزی صحیح و دقیق انجام شود، شما می توانید با شادی و نشاط همراه حیوان خانگی خود در استرالیا زندگی کنید. این برنامه ریزی شامل حال موارد ذیل خواهد شد:


♦ کارهای اداری
♦ چکاپ دامپزشکی
♦ استفاده از میکروتراشه

 


 

انتقال حیوان خانگی به استرالیا:

 

جهت انتقال حیوان خانگی خود به استرالیا، باید شرایط و ضوابطی را که توسط وزارت کشاورزی استرالیا تعیین شده است، رعایت نمایید. این شرایط و ضوابط با توجه به کشور مبدأ متغیر است و هدف از اعمال این ضوابط حصول اطمینان از عدم وجود بیماری های واگیردار حیوانات مانند هاری و ... می باشد.

 

 آیا می دانید اگر شما از کشور نیوزلند قصد مهاجرت به کشور استرالیا را دارید، حیوان خانگی شما احتیاجی به دریافت مجوز ورود ندارد؟

 

 وزارت کشاورزی استرالیا دارای روش های آنلاین بسیار مفیدی می باشد که می توانید از آن برای انجام کلیه اقدامات لازم جهت ورود حیوان خانگی خود به خاک استرالیا مانند تاریخ ورود، کشور مبدا ، محل قرنطینه ، تاریخ خروج ،چک دامپزشکی و ... استفاده نمایید.

تمامی این مراحل با استفاده از راهنمای گام به گام ارائه شده قابل انجام و پیگیری است.

برای تمامی کشورهای مبدا، به جز نیوزلند، جهت ورود حیوانات خانگی به استرالیا، ابتدا باید یک فرم درخواست ورود حیوان خانگی به صورت آنلاین تکمیل و ارسال شود و پس از پرداخت هزینه ی آن درخواست شما ثبت و میانگین زمان بررسی آن نیز 20 روز کاری می باشد. همچنین لازم است هزینه ی قرنطینه ی حیوان خانگی خود را نیز پرداخت نمایید.

قبل از ورود به قرنطینه لازم است حیوان خانگی شما مجوز ورود به استرالیا را دریافت نماید. مراکز قرنطینه در دو شهر سیدنی و ملبورن واقع شده است و توصیه می شود حتما از قبل اقدام به رزرو تاریخ مورد نظر خود نمایید.

 

 

جهت انتقال حیوان خانگی خود با خطوط هوایی، به نکات ذیل توجه کنید:

 

تعداد فضاهای نگه داری حیوانات در هواپیما بسیار محدود است، بنابراین لازم است خطوط هواپیمایی مورد تایید و مورد نظر خود را از قبل رزرو نمایید. حیوانات خانگی باید به وسیله خطوط هوایی مورد تایید انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی ( IAIA ) که دارای فضای مورد تایید نگهداری از حیوانات است، به استرالیا منتقل شوند.

 

  • نکته اول: استفاده از قفس هایی شبیه لانه زنبور برای سگ یا گربه باعث احساس امنیت بیشتری برای آنها می گردد.
  • نکته دوم: استفاده از آرام بخش در طول پرواز توصیه نمی شود. در این رابطه می توانید با دامپزشک خود مشورت نمایید.

 

اگر قصد مهاجرت به استرالیا به همراه حیوان خانگی خود را دارید، توصیه میشود لینک ذیل را مطالعه فرمایید:

www.IPATA.org

 


سفر هوایی به استرالیا
 
سفر به استرالیا از قاره های اروپا، آفریقای جنوبی، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و حتی بیشتر بخش های قاره آسیا، زمانبر است، بنابراین بهتر است آمادگی لازم و کافی را برای این پرواز طولانی داشته باشید. 
با توجه به کشور مبدا و توقف بین راه، ایرلاین های متعددی برای انتخاب وجود دارد. بیشتر شهرهای بزرگ استرالیا، به خصوص سیدنی، ملبورن و بریزبین چندین گزینه برای سفر هوایی، پیش روی شما می گذارند.

 


نکاتی مفید برای سفر به استرالیا


برای خریدن بلیط هواپیما ابتدا تحقیق کنید و تا آنجایی که ممکن است زمان خرید بلیط را قبل از خروج، جلو بیاندازید.
اکثر ایرلاین های بین المللی بزرگ، پیشنهادات تخفیف و کاهش قیمت فصلی ارائه می دهند، بنابراین بهتر است قبل از خرید بلیط، پیگیری های لازم را، برای مطلع شدن از این پیشنهادات، انجام دهید.
با عضویت در وبسایت ایرلاین های مورد نظر خود می توانید از طریق ایمیل از پیشنهادات ویژه و تخفیف های آنها مطلع شوید و با استفاده از آنها بلیط هواپیمای خود را با بهترین قیمت و شرایط خریداری نمایید. 

 


مسافت زیاد کشور مبدأ تا استرالیا به این معناست که شما زمانی طولانی در سفر خواهید بود. برای مثال فاصله برخی شهرهای مهم تا سیدنی به صورت زیراست:


تهران: 17 ساعت
شانگهایی: 
10 ساعت
پاریس: 
21 ساعت
لندن: 
22 ساعت
بمبی: 
11 ساعت
لس آنجلس: 
14 ساعت
کیپ تاون: 
14 ساعت
نیویورک: 
20 ساعت
توکیو: 
10 ساعت
دبی: 
15 ساعت


 شبکه خطوط هوایی استرالیا بسیار گسترده است و شامل خطوط داخلی و منطقه ای  زیر می باشد:


Jetstar - Qantas Virgin Australia Tiger air Rex brindabella
 



 
پنج توصیه برای سپری کردن یک پرواز طولانی:
 


آبرسانی: این امر که شما می توانید در طی پرواز به صورت رایگان نویشدنی های مورد علاقه خود را سفارش دهید وسوسه انگیز است، فقط به این نکته توجه کنید که در طول پرواز آب کافی بنوشید. می توانید قبل از پرواز چند بطری آب تهیه و یا در حین پرواز درخواست کنید و در طول پرواز استفاده نمایید. مطمئن باشید بدن و مغزتان طی ساعتها و روزها پس از رسیدن به مقصد از شما تشکر می کنند.


 حرکات کششی: تمرینات کششی منظم به بدن شما کمک فراوانی می کند و خطر لخته شدن خون, درد و آسیب دیدگی را برای شما کم تر می کند. شما می توانید خیلی از این حرکات را در جای خود، در حالی که نشسته اید انجام دهید؛ با این حال بد نیست در هواپیما کمی قدم بزنید و حرکات کششی را بر روی عضلات پاهایتان نیز انجام دهید.


 مستقر شدن: با فرض بر اینکه ایرلاین بالشت و پتو در اختیار شما قرار می دهد، می توانید با پوشیدن لباسهای راحت و آزاد، چشم بند، بالشت گردنی و همین طور یک جفت کفش راحتی، آسودگی و آرامش بیشتری برای خودتان به ارمغان بیاورید.


صندلی کنار پنجره یا وسط: این یک انتخاب کاملا شخصی است اما جز در هنگام بلند شدن و نشستن هواپیما چیزی برای دیدن از ارتفاع 10000 متری وجود ندارد، چراکه بخش زیادی از سفر نیز در طول شب انجام می شود. بنابراین به منظور دسترسی راحت تر به سرویس بهداشتی و یا قدم زدن برای کشش عضلات پا، صندلی های وسط گزینه بهتری به نظر می رسند.


 هدفون حذف نویز: شما در طی پرواز این فرصت را خواهید داشت که قسمت های کامل یک سریال تلوزیوتی و یا تمام قسمتهای هری پاتر را مشاهده کنید بنابراین به این منظور که تمام صداهایی که حواس شما را پرت می کنند حذف کنید و خود را در دنیای سرگرمی غوطه ور نمایید به شما توصیه میکنیم دربالای لیست خرید خود از فری شاپ، یک هدفون حذف نویز نیز قرار دهید و قبل از پرواز اقدام به خریداری نمایید.
 



 سفر به استرالیا – زمان ورود به خاک استرالیا 


مقصد اکثر پروازهای خارجی، شهرهای بزرگ ایالات استرالیا می باشد.

وقتی وارد خاک استرالیا می شوید، این امکان وجود دارد که یک تجربه ی هیجان انگیز و همزمان، دلهره آور داشته باشید. شما کارهای زیادی برای انجام دادن و فکرهای زیادی در سر دارید.
پس از گذشتن از گیت فرودگاه و گذراندن مراحل چک ویزا و قرنطینه ،استرالیا در این مورد دارای قوانین محکمی است؛ و هم چنین با فرض بر اینکه هیچ ارتباطات داخلی در کشور استرالیا نداشته باشید، یک دنیا از چالش ها و فرصت های جدید در کشور استرالیا، پیش روی شماست.

برخی از مواردی که می بایست به آنها توجه کنید به شرح ذیل است:

 

  • چمدان و لوازم خود را از فرودگاه به سمت محل اقامت خود انتقال دهید ( همه فرودگاه ها دارای سیستم حمل و نقل سریع السیر، تاکسی و علاوه بر آن گزینه های متعددی از سیستم حمل و نقل عمومی هستند).
  • محل اقامت خود را رزرو و یا در صورتی که از قبل رزرو کرده اید، چک نمایید.
  • با خانواده و دوستان خود تماس بگیرید و اطلاع دهید که رسیده اید.
  • درمحیط اطراف محل اقامت خود گردش کنید و نیاز های اولیه و روزانه ی خود را پیدا کنید.
  • یک تلفن همراه که امکان متصل شدن به اینترنت را دارد تهیه نمایید.
  • سعی کنید آداب و رسوم و زبان محلی را یاد بگیرید.
  • در کنسولگری محلی ثبت نام کنید.
  • کرم ضدآفتاب بخرید. در استرالیا خورشید بسیار قوی است.
  • شما می توانید در سواحل گشت و گذار عمومی و در بین پرچم ها شنا کنید. (شما حتی می توانید در فصل زمستان و در شمال خط Tropic of Capricorn شنا کنید اما باید کاملا مراقب تابلوی هشدار وجود عروس دریایی مرگبار باشید.)

 
شرایط و انتظارات هر شخص متفاوت است. اما سفر به استرالیا، همراه با برنامه ریزی و توجه به نکات ضروری در طول پرواز، ممکن است مهم ترین تصمیم تعیین کننده ی زندگی شما باشد.


 


اظهارنامه اقلام همراه هنگام ورود به استرالیا

 

سازمان حفاظت مرزی و گمرک استرالیا کنترل دقیقی بر روی اقلامی که افراد با خود به استرالیا می آورند، انجام می دهد. انتقال حیوانات زنده، مواد گیاهی، محصولات حیوانی و غذای حیوانات از خارج از کشور می تواند حامل آفت ها و بیماری های مضری باشند که برای کشاورزی ، پوشش گیاهی و جانوری مخصوص استرالیا تهدید به شمار می روند. به همین دلیل انتقال موارد مشخصی چه به صورت دستی چه داخل چمدان شما به خاک استرالیا ممنوع است.

قبل از ورود به استرالیا از شما خواسته می شود تا کارت ورود مسافر را تکمیل نمایید، این کارت در اصل یک سند قانونی است. اگرشما محصولات گیاهی، حیوانی و یا غذاهای ممنوع به همراه خود دارید می بایست آنها را اظهار نمایید و بر روی کارت ورود مسافری خود کلمه "آری" را بنویسید. همچنین باید موارد اظهار شده را به ترخیص کالای گمرک ارائه دهید تا توسط افسر گمرک بررسی و اجازه ترخیص کالا به شما داده شود. 

فراموش نکنید که تمام کالاهایی را با خود به همراه دارید اعلام  نمایید. در این صورت حتی اگر در لیست کالاهایی که اظهار می کنید، موردی ممنوعه وجود داشته باشد، جریمه نخواهید شد.

 

هر مسافری که از گمرک استرالیا عبور می کند، ممکن است به وسیله ی ایکس-ری، سگهای یابنده و مامور امنیت بهداشتی، حتی اگر موردی برای اظهار نداشته باشد نیز به صورت کامل بررسی امنیتی شود. اگر در این چک امنیتی متوجه این موضوع شوند که همراه خود کالاهای ممنوعه را حمل می کنید و در اظهارنامه کارت ورود خود نیز ذکر نکرده اید، به دلایل زیر جریمه خواهید شد:

 

  • ارائه اظهارنامه نادرست در کارت ورود مسافر
  • عدم اعلام موارد ممنوعه
  • از بین نبردن کالاهای ممنوعه

 جریمه ها نیز بسیار سنگین و در بازه های ذیل هستند:

 

  • جریمه نقدی تا 340 دلار استرالیا
  • محاکمه قضایی به همراه جریمه 66000 دلاراسترالیا
  • تا 10 سال زندان 

 


لیست اقلامی که حتما قبل از ورود به خاک استرالیا باید اعلام شوند

 

در ادامه لیست اقلامی که حتما قبل از ورود به خاک استرالیا باید اعلام شوند، ارائه می گردد:

 


مواد غذایی

 

  • غذا و میان وعده های هواپیمایی
  • مواد غذایی فرآوری شده، پخته، خام و همچنین مواد اولیه
  • میوه و سبزیجات خشک
  • نودل و برنج
  • وعده های غذایی بسته بندی شده
  • ادویه جات
  • داروهای گیاهی و سنتی، مسکن ها و دمنوش های گیاهی
  • تنقلات
  •  لبنیات و محصولات حاوی تخم مرغ
  • غذای نوزاد و کودک (در این صورت باید کودک همراه شما باشد)؛
  • لبنیات (تازه و پودر شده) مانند شیر، پنیر، خامه و کِرِم های غیر لبنی؛
  • پنیر ؛ پنیر باید بسته بندی تجاری داشته باشد و فقط بسته بندی از کشورهایی که عاری از بیماری های دهانی و پا هستند قابل قبول است؛
  • انواع تخم مرغ از نوع تازه، خشک شده، پودرشده و محصولات دارای تخم مرغ مثل سس مایونز؛
  • و محصولات دارای تخم مرغ که به صورت تجاری اماده نمی شوند مثل نودل و پاستا.

 


محصولات غذایی حیوانی

 

  • انواع گوشت مانند گوشت تازه، یخ زده، خشک شده،  دودی،  نمک سود شده، پخته شده و بسته بندی شده از هر گونه ی حیوانی؛
  • محصولات فرآوری شده گوشتی مثل سوسیس، کالباس، سالامی و ...؛
  • ماهی  و سایر محصولات دریایی؛
  • مواد غذایی حیوانات خانگی مثل کنسروها و جویدنی ها؛
  • سایر اقلام حیوانی .

 


دانه های خوراکی

 

  • غلات ، ذرت پخته شده، مغزهای خوراکی، دانه های خوراکی پرندگان، دانه های گیاهی، دانه های نا شناس، برخی دانه های بسته بندی شده تجاری و زیورالاتی که در آنها از دانه استفاده شده است.

 


سبزیجات و میوه های تازه

 

  • تمام انواع میوه ها و سبزیجات تازه و یخ زده.
  • تمام میوه ها و سبزیجات جهت ورود به خاک استرالیا باید مجوز ورود دریافت کنند. 

 


مواد گیاهی

 

انواع چای حاوی دانه ها، پوست میوه (مانند پوست سیب و لیمو) و تکه های میوه؛

داروهایی حاوی گیاهان، دانه ها، پوست درخت، قارچ و مواد گیاهی خشک؛

گل های معطر تازه و خشک شده؛

گیاهان یا برگ های خشک شده؛

صنایع دستی، شامل: گلدان و دکوراسیون هایی حاوی دانه های خوراکی، مغزها، پوست درخت، حصیر و ...؛

وسایل چوبی مانند منبت و یا هر فرآورده ای که از چوب ساخته شده باشد.

 


حیوان زنده و محصولات حیوانی (به جز حیوانات خانگی و اهلی)

 

  • پستانداران، پرندگان از جمله تخم و لانه پرندگان، ماهی، خزندگان، دوزیستان و حشرات
  • پَر، استخوان، شاخ، پشم ، مو، خز و پوست حیوانات
  • حیوانات و پرندگان تاکسیدرمی شده (در این صورت مجوز تاکسیدرمی مورد نیاز است - بعضی گونه هایی که ممکن است در معرض خطر انقراض باشند، ممنوع می باشند)
  • پوسته و مرجان دریایی (شامل جواهرات و سایر فرآورده ها)
  • محصولات زنبور عسل شامل عسل، موم عسل و لانه زنبور
  • تجهیزات حیوانات شامل لوازم و داروهای دامپزشکی، ابزارهای چیدن پشم و بریدن گوشت، زین و قفس حیوانات و یا پرندگان

 


سایر موارد

 

  • نمونه های بیولوژیکی و کشت بافت ها
  • صنایع دستی ساخته شده از حیوانات و یا گیاهان
  • تجهیزات ورزشی و کمپینگ استفاده شده از جمله چادر، کفش، تجهیزات گلف، چکمه های پیاده روی و دوچرخه (این موارد باید بررسی شود تا از تمیز بودن آن ها از آلودگی های محیط زیستی اطمینان حاصل شود)
  • تجهیزات ماهی گیری استفاده شده شامل قلاب ماهی گیری، تور، چکمه ی ضد آب، کایاک، پارو و جلیقه نجات.

 

 

BICON  پایگاه اطلاعاتی جامع وزارت کشاورزی و منابع آب استرالیاست و شرایط واردات اقلام مختلف را به صورت کامل شرح داده است. روشی راحت و آسان برای دسترسی به اطلاعات مربوط به شروط واردات به استرالیا، برای بیش از 20 هزار محصول گیاهی، حیوانی، معدنی و انسانی، که مرجع مهمی جهت تعیین اینکه آیا کالای مورد نظر برای ورود به خاک استرالیا نیاز به مجوز ورود و یا قرنطینه دارد یا خیر؛ می باشد.

 در بیشتر موارد، این اقلام پس از بررسی به شما بازگرداننده خواهند شد، با این حال اقلامی که ریسک قابل توجهی داشته باشند از بین می روند. در بعضی موارد ذیل ممکن است بتوانید از نابودی آن ها جلوگیری کنید:

  • از بین بردن ریسک اقلام مورد نظر (استفاده از بخار، تابش اشعه گاما)
  • نگهداری این موارد در فرودگاه برای خروج از استرالیا
  • بازگرداندن اقلام مورد نظر

 

 تمام هزینه های موارد فوق به عهده شما است وگمرک استرالیا هیچگونه مسئولیتی در قبال خسارت وارده به اقلام مورد نظر نمی پذیرد.

جهت کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص مواردی که برای ورود، به مجوز نیاز دارند و با دریافت مجوز امکان ورود به خاک استرالیا را دارند، به این صفحه مراجعه نمایید.

 در صورتی که کالای ممنوعه همراه دارید، آنها را اعلام نمایید. در ترمینال فرودگاه های استرالیا ظروف قرنطینه برای معدوم کردن مواد غذایی، گیاهی و یا حیوانی وجود دارد.

 


برای باز کردن حساب بانکی در استرالیا، انجام چه اقداماتی لازم است؟

 

هنگامی که تصمیم به بازگشایی حساب بانکی در استرالیا دارید، می توانید به صورت آنلاین، از طریق تلفن همراه و یا با مراجعه به شعب بانک این کار را انجام دهید. در هر صورت شما متناسب با نوع حساب بانکی باید اطلاعات شخصی خود را همراه با جزییات کامل وارد نمایید.

با باز کردن حساب بانکی وارد توافقنامه ی قراردادی با مؤسسه مالی مورد نظرتان خواهید شد، بنابراین قبل از باز کردن حساب، باید تمامی ضوابط و شرایط قرارداد را مطالعه و قبول نمایید.

در صورتی که تمام اطلاعات مورد نیاز، شرایط و هویت را احراز نمایید، پروسه افتتاح حساب شما انجام می شود.

 


 

تکمیل چک هویتی:

 

قبل از باز کردن نخستین حساب بانکی در استرالیا، باید تمامی مدارک هویتی مورد نظر را به بانک ارائه دهید. شما می توانید این کار را پس از ورود به استرالیا و یا در برخی موارد خاص، در خارج از خاک استرالیا انجام دهید. این موضوع در برخی از موسسات مالی مانند "وست پک" امکان پذیر است.

تا زمان تکمیل چک امنیتی و هویتی شما، فقط می توانید وجوه نقد را به بانک واریز نمایید و اجازه برداشت از حساب را نخواهید داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مدارک شناسایی مورد نیاز، با بانک مورد نظرتان تماس حاصل نمایید.

 


 

انتقال وجه:

 

مسیرهای زیادی جهت انتقال پول به استرالیا وجود دارد. اگر حساب بانکی خود را قبل از ورود به استرالیا باز کرده اید قادر خواهید بود وجوه نقدی خود را به حساب جدیدتان منتقل سازید.

برای دسترسی به وجه نقد در حساب های بانکی استرالیایی راه های زیادی وجود دارد:

 

  • شعب بانک

در استرالیا مجبور نیستید به دنبال شعبه های بانک بگردید. در اغلب مراکز خرید بزرگ، شعب بانکهای اصلی و برخی بانکهای خارجی حضور دارند.

برای معاملات پیچیده تر مانند تبادل ارز خارجی و یا درخواست وام، مراجعه حضوری بهترین گزینه می باشد. بسته به نوع حساب بانکی و فرایند چک هویتی و مدارک شناسایی شما، ممکن است لازم باشد تا به منظور امضای اصل مدارک به یکی از شعب بانک مراجعه کنید.

 

  • ATM یا دستگاه خودپرداز

هزاران دستگاه خودپرداز در سرتاسر استرالیا وجود دارد. با اینکه خیلی از این دستگاه ها صرفا برای برداشت وجه استفاده می شوند، دستگاه های زیادی وجود دارند که به کمک آنها می توان عملیات واریز وجه و انتقال بین حساب، در کنار مشاهده موجودی حساب و دریافت نسخه های کوچک تراکنش حساب را نیز انجام داد.

استفاده از دستگاه خودپردازی که متعلق به حساب بانکی شما می باشد، رایگان است. درحالیکه خودپرداز بانک های دیگر درصد خیلی کمی را از حساب شما به عنوان کارمزد برداشت می کند.

با بانک وست پک شما می توانید به واسطه 1/5 میلیون دستگاه خودپرداز سرتاسر دنیا و 3 هزار دستگاه در استرالیا به حساب خود دسترسی داشته باشید.

 

  • EFTPOS (Electronic Funds Transfer at Point Of Sale)

پرداخت هزینه به صورت الکترونیکی در محل ارائه خدمات. همان پایانه خدمات فروش یا کارت خوان می باشد که به کمک آن و با داشتن یک رمز یا امضا، تراکنش را انجام می دهید.

 

  • تلفن همراه و تبلت

برای دسترسی به حساب بانکی خود از تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی خود نیاز به تنظیماتی دارید که باید از داخل بانک یا دستگاه خودپرداز بانک اصلی تنظیم شود و یا شما اپلیکیشن مربوط به بانک مورد نظر خود را دانلود کرده و از آن استفاده نمایید.

با توجه به افزایش تعداد گوشی های هوشمند، میزان افزایش کارایی آنها و قابلیت در دسترس بودن آنها، هر روزه افراد بیشتری تراکنش های بانکی خود را با استفاده تلفن همراه انجام می دهند.

 

  • بانکداری اینترنتی یا آنلاین

برای استفاده از بانکداری آنلاین باید تنظیمات آنلاین حساب خود را داخل بانک فعال نمایید. زمانی که شما برای بانکداری آنلاین ثبت نام می کنید، می توانید در هر زمان و در هر مکان به حساب خود دسترسی داشته باشید. راحت، مطمئن و مقرون به صرفه.

 

  • Contactless card

کارت اعتباری یا حساب جاری با ویژگی Visa payWave یا MasterCard® PayPass ™ به شما این امکان را می دهد تا از تکنولوژی بدون تماس، برای خرید کمتر از 100 دلار در برخی فروشگاه ها و ... استفاده نمایید. در این حالت، هیچ امضا، رمز خاص یا کشیدن کارتی مورد نیاز نیست و شما فقط کارت را در برابر ترمینال سازگار نگه می دارید و پرداخت به سرعت انجام می شود.

 


نحوه کارکرد بانک ها در استرالیا (اطلاعاتی برای مهاجران):

 

یکی از مهمترین اقداماتی که می بایست در هنگام حرکت به استرالیا انجام دهید باز کردن حساب بانکی جدید است. این اقدام به شما این امکان را می دهد تا پول خود را به حسابتان واریز نمایید، پرداخت ها را از حسابتان انجام دهید و به صورت شبانه روزی به پول موجود در حسابتان از طریق دستگاه های خودپرداز، بانکداری آنلاین و موبایل بانک و همچنین پایانه های فروش دسترسی داشته باشید. برخی از بانک ها این قابلیت را به شما می دهند تا بتوانید قبل از ورود به استرالیا حساب بانکی باز کنید و وجوه خود را به آن حساب انتقال دهید.

 وست پک اولین بانک استرالیا است که دارای مجموعه ای وسیع از متخصصین بانکداری در استرالیا و کشورهای دیگر می باشد که می تواند خدمات بانکی مورد نیاز شما را، در پروسه مهاجرت به استرالیا، ارائه دهد. این بانک دارای حساب های متنوع و خدمات گوناگون بانکداری می باشد که تمام نیاز های خاص مهاجران و مسافران را برآورده می سازد. وست پک اجازه باز کردن حساب بانکی را قبل از یک سال ورود شما به استرالیا می دهد.(با شرایط خاص)

 


 

انواع حسابهای بانکی ارائه شده در استرالیا:

 

حسابهای انتقالی

حساب بانکی روزانه است که شما می توانید برای واریز وجه،  پرداخت قبوض و به طور کلی به منظور مدیریت مخارج روزانه خود از آن استفاده نمایید. در برخی کشورها این حساب به عنوان حساب جاری یا حساب چک شناخته می شود. در این نوع حساب معمولا به وجوه نگهداری شده سودی تعلق نمی گیرد.

در انتخاب نوع حساب انتقالی مناسب برای شما، موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید:

 

  • هزینه ها و کارمزدها (معمولا بر اساس تعداد تراکنش ها)
  • حداقل موجودی مورد نیاز برای حذف و یا کاهش هزینه های نگهداری حساب
  • راه های دسترسی به حساب: آنلاین، موبایل بانک، خودپرداز و یا از طریق یکی از شعب بانک
  •  گزینه هایی مثل کارت اعتباری و بازپرداخت وام

 


حسابهای سپرده

 

یک حساب بانکی که شما می توانید برای پس انداز کردن استفاده کنید. این حساب ها این امکان را به شما میدهند تا پس انداز خود را افزایش دهید. دارایی ها و اموالی که در این حساب ها نگهداری می شوند، برای فعالیت های روزمره شما قابل برداشت نیستند. برخی از این حسابهای ذخیره، برای دسترسی شما به این اموال محدودیت هایی قائل هستند تا وسوسه خرج کردن پس اندازهای شما را از بین ببرند.

اکثریت مردم در کنار حساب های جاری خود، حساب های سپرده را ایجاد می کنند و وجوه خود را بین این دو حساب جا به جا می کنند. این امر امروزه به واسطه بانکداری همراه و آنلاین ساده تر شده است. در واقع بسیاری از این حساب های سپرده به صورت آنلاین عمل می کنند و امتیازات متنوعی (مانند سود بالاتر و ...) ارائه می دهند.

به منظور انتخاب بهترین نوع حساب سپرده، به موارد زیر توجه نمایید:

 

  • نرخ بهره و هر شرطی که به سودهای اضافی و پیشنهادات مقدماتی حساب مربوط شود؛
  • هزینه ها و کارمزد مربوط به نگهداری حساب، محدودیت تراکنش ها، برداشت های اعتباری و ...
  • راه های دسترسی به وجه (آنلاین، تلفن همراه و خودپرداز)
  • قابلیت اتصال به سایر حساب های بانکی شما

 


سپرده های مدت دار

 

اگر شما مبلغ قابل توجهی وجه نقد همراه خود دارید (مثلا وجه نقدی که از فروش دارایی های خود قبل از سفر به استرالیا به دست آورده اید)، که مایل به سرمایه گذاری مطمئن با یک نرخ بهره ثابت هستید، بهترین گزینه برای شما سپرده مدت دار است.

در سپرده های مدت دار، مبلغ مشخصی وجه نقد، به منظور دریافت بهره ثابت، سرمایه گذاری می شود و برای افرادی مناسب است که مایل به حفظ وجه خود می باشند و نیازی به دسترسی به وجه خود در این مدت سپرده ها ندارند. استراترژی سپرده بلند مدت، به دلیل تضمینی که بانک ارائه می دهد، نسبتا محافظه کارانه محسوب می شود.

در واقع، شما یک بازه زمانی را انتخاب می کنید، که در طول این دوره (معمولا تا سال) نمی توانید به موجودی حساب بانکی خود دسترسی داشته باشید. در زمان سر رسید (هنگامی که مدت سپرده شما به اتمام می رسد)، معمولا گزینه های متعددی وجود دارد (این گزینه ها بین موسسات مالی متفاوت است)، که شامل:

  • انتقال کل سرمایه اولیه به همراه بهره بانکی به یک برنامه سپرده جدید (در صورتی که دستورالعمل جدیدی، پس از پایان دوره، توسط شما اعلام نشود به صورت خودکار تمدید خواهد شد.)
  • بهره بانکی را برداشت نمایید و سرمایه اولیه را در برنامه سپرده جدید نگه دارید
  • کل موجودی حسابتان را برداشت نمایید

 

نکته: برخی از سپرده ها این امکان را به شما می دهند، تا در طول مدت سپرده گذاری، سود بانکی به صورت ماهانه یا سالانه به حساب بانکی دیگری واریز شود. اگر به دلایلی شما نیاز به برداشت از سود بانکی خود، قبل از پایان یافتن دوره آن داشته باشید، احتمالا مبلغی به عنوان کارمزد از شما دریافت خواهد شد.

نرخ سود های بانکی متفاوت می باشد، بنابراین کلیه گزینه ها را بررسی نمایید تا بهترین گزینه را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید. شما همچنین می توانید از چندین وبسایت (می توانید به این صفحه مراجعه نمایید) برای مقایسه این نرخ های سود بانکی کمک بگیرید.

همچنین با توجه به مبلغی که می خواهید سرمایه گذاری کنید، ممکن است بتوانید به صورت مستقیم با بانک و ... برای نرخ بهره "خاص" مذاکره نمایید.

 


افتتاح حساب های بانکی

 

هنگامی که تصمیم گرفتید که کدام یک از حساب ها برای شما مناسب تر است، می توانید به صورت آنلاین و یا از طریق تلفن اقدام به باز کردن حساب مورد نظر کنید. در هر صورت، قبل از اینکه بتوانید به صورت کامل حساب بانکی خود را فعال کنید باید حتما مدارک شناسایی خود را به صورت کامل ارائه دهید.


محل اسکان و زندگی در استرالیا:

 

اگر می توانید، پیش از رسیدن به استرالیا، یک مسکن موقتی برای خود فراهم کنید. اجاره آپارتمانی که دارای امکانات خدماتی است، می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. تا زمانی که وسایل و لوازم شما به دستتان برسد، این آپارتمان ها می توانند به راحتی خانه ی شما باشند.

زمانی که وارد استرالیا شدید، بهتر است زمان کافی جهت بررسی مکان مناسب زندگی خود در نظر بگیرید. یکی از بهترین راه ها، قدم زدن در محله هایی است که تمایل دارید، در آنها زندگی کنید.

در هنگام قدم زدن و جست و جو به نکات ذیل هم توجه کنید:

  • دسترسی به حمل ونقل عمومی
  • مدارس محلی
  • آینده شغلی شما
  • فاصله و مسافتی که باید روزانه برای سرکار رفتن و نیاز های روزانه خود طی کنید
  • شهرت منطقه

 


 

خانه اجاره کنیم یا بخریم؟

 

بهتر است که مزایا و معایب هردو حالت را با هم مقایسه کنید. عموماً، بسیاری از مهاجران ترجیح می دهند، به جای خرید آپارتمان، آن را اجاره کنند زیرا علاوه بر فرآیند ساده تر، مزایای بیشتری نسبت به خرید نیز دارد.

اجاره خانه یا آپارتمان این اجازه را به شما می دهد تا قبل از خرید با محیط و محله اطراف خود آشنا شوید و کمی آن را بشناسید.

در صورتی که قصد خرید یا اجاره کردن آپارتمان، در استرالیا داشته باشید، در یک بازار رقابتی قرار خواهید گرفت. برای اینکه بتوانید اطلاعات خوبی در رابطه با گزینه های موجود و قیمت ها کسب نمایید وبسایت های ذیل، جای خوبی برای شروع هستند:

 

www.rent.com.au

www.domain.com.au

www.realstate.com.au

 

اگر قصد دارید که در استرالیا ملکی را اجاره کنید، به شما توصیه می کنیم که اجاره نامه قبلی خود به همراه کپی پاسپورت را همراه داشته باشید. با در دست داشتن این مدارک شما می توانید بلافاصله پس از یافتن ملک ایده آل خود درخواستتان را ثبت نمایید.

اکثر مشاورین املاک امکان بازدید ملک را به شما ارائه خواهند داد. آنها زمانی را تعیین می کنند و به متقاضیان اجازه ورود به ملک و بازدید از آن داده می شود. همچنین توصیه می شود در رابطه با زمان جابه جایی و نحوه ی پرداخت اطلاعات کافی کسب نمایید.

روش معمول برای اجاره به این صورت است  که شما باید اجاره 4 تا هفته آتی را به همراه پیش پرداخت، که اجاره هفته می باشد، از قبل پرداخت کنید.

 


خرید ملک در استرالیا:

 

اگر قصد خرید یک ملک در استرالیا دارید، با مشاورین املاک محله ی مورد نظر آشنا شوید. در صورتی که آن ها نسب به ویژگی های مد نظر شما آگاهی داشته باشند، در صورت یافتن ملک مناسب برای شما، معمولا قبل از آگهی عمومی، به شما اطلاع رسانی خواهند کرد.

 


دریافت گواهینامه رانندگی و خرید اتومبیل در استرالیا

 

اگر دارای گواهینامه رانندگی خارج از خاک استرالیا هستید، در صورت تمایل به رانندگی در استرالیا باید در طی ماه از ورود به استرالیا، گواهینامه ی خود را دریافت نمایید. در صورتی که شما دارای ویزای موقت استرالیا هستید، می توانید 12 ماه با گواهی نامه خارج از استرالیا، در این کشور رانندگی کنید.
با توجه به کشور فعلی صادر کننده گواهینامه ی رانندگی شما، ممکن است بتوانید با همان گواهی نامه کشور مبدا و بدون نیاز به آزمون رانندگی مجدد، گواهینامه استرالیایی دریافت نمایید.
با این حال اگر گواهینامه رانندگی شما از کشوری باشد که مورد تایید دولت استرالیا نیست، ممکن است مجبور شوید در آزمون تئوری و عملی رانندگی دولت استرالیا شرکت کنید.

 

گواهینامه ی رانندگی استرالیایی یک مدرک شناسایی مهم، برای شناسایی عکس شما است؛ همچنین برای گشودن حساب بانکی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 


 

خریدن اتومبیل – صفر یا کارکرده؟

 

خرید اتومبیل صفر یا کارکرده، مزایا و معایب خود را دارند. شما با بررسی وبسایت هایی مانند Carsales می توانید قیمت خرید اتومبیل صفر یا کارکرده را بررسی نمایید.
در صورت خرید اتومبیل صفر، اتومبیل شما دارای وارانتی است و در صورت بروز هرگونه مشکلی برای مدت مشخص، تحت پوشش خدمات به خصوصی قرار می گیرد. با این حال اتومبیل صفر ارزش خود را از دست می دهند و معمولا قیمت اتومبیل صفر بلافاصله پس از خروج از بنگاه معاملاتی حدود 
20 درصد افت پیدا می کند.
خرید اتومبیل دست دوم به مراتب ارزانتر خواهد بود؛ با این حال شما لزوما از گذشته و شرایط آن آگاه نخواهید بود. به همین دلیل کارشناسی ماشین پیش از خرید بسیار حائز اهمیت می باشد. 
NRMA  در استرالیا خدمات بازرسی اتومبیل ارائه می دهد. با پرداخت هزینه ای، خودروی مورد نظر شما را بازرسی می کنند و گزارشی مستقل از شرایط آن خودرو به شما ارائه می دهند.

 


خرید خودروی صفر در استرالیا

 

در ذیل به مسائلی که می بایست به آن توجه کنید، اشاره می شود:

  • کلیه هزینه هایی که باید پرداخت شود، مانند مالیات و ...چقدر است؟
  • ویژگی های استاندارد چیست؟
  • چه موارد درخواستی در دسترس است؟
  • در حال حاضر پیشنهادات یا فروش ویژه وجود دارد؟


پاسخ به سوالات فوق به جمع آوری اطلاعات مورد نیاز شما برای تصمیم گیری کمک می کند.


 


خرید خودروی کارکرده در استرالیا

 

طرح پرسش های زیر در هنگام خرید خودروی کارکرده بسیار حائز اهمیت است:

  • چرا این خودرو را می فروشید؟
  • تاریخچه ی کل سرویسهای خودرو چیست؟
  • این خودرو چند مالک داشته است؟
  • به چه منظوری استفاده شده است؟
  • چند کیلومتر کار کرده است؟
  • آیا تا به حال تصادف داشته است؟

 

نکته: حتما به صورت آزمایشی با ماشین مورد نظر رانندگی نمایید.

 

در هنگام خرید خودروهای صفر یا کارکرده، هزینه های مازادی هست که باید پرداخت نمایید:

  • تمبر عوارض – درصدی از مبلغ خریدی است که شما به دولت ایالتی که در آن هستید پرداخت می کنید.
  • بیمه اجباری شخص ثالث – یک بیمه اجباری می باشد که به موجب آن شما در برابر ادعای ناشی از مرگ یا آسیب شخص دیگری به دلیل غفلت شما، تحت پوشش قرار خواهید گرفت.

 


هر آنچه که برای نصب و راه اندازی خدمات رفاهی مانند انرژی، برق، گاز و آب در استرالیا باید بدانید:

 

شما هنگام نقل مکان به استرالیا کارهای زیادی برای انجام دادن دارید و معمولا در طول این روند، سازمان دهی امور مربوط به انرژی، آب، برق و گاز به آخرین لحظات موکول می شود.
بهترین زمان راه اندازی این خدمات در محل جدید سکونتتان، چند روز قبل از ورود شما می باشد.

جهت نصب و راه اندازی این خدمات، عموما به اطلاعات ذیل نیاز دارید:

  • آدرس محل جدید سکونت خود
  • تاریخی که می خواهید سرویس شما نصب شده باشد
  • اطلاعات شخصی شامل شماره تماس و یک مدرک شناسایی (پاسپورت, گواهی نامه رانندگی, شماره بیمه درمانی)

 


چه گزینه هایی جهت نصب و راه اندازی این خدمات، در دسترس است؟

 

1- شما می توانید خدماتی مانند برق، آب، گاز و ... را با برقرای تماس با یکی از ارائه دهندگان این خدمات، نصب نمایید؛ برخی از ارائه دهندگان خدمات ذکر شده به ترتیب ذیل لینک شده اند.

 

Sydney water

Origin Energy

AGL

Energy Australia

 

2- شما می توانید با یک کارشناس متخصص این خدمات تماس بگیرید تا این کار را به صورت صفر تا صدی برای شما انجام دهد، در استرالیا ارائه دهندگان این سرویس ها، انجام این چنین اقدامات پر زحمت و زمان بر را از طرف شما انجام می دهند تا در زمان شما صرفه جویی شود. تنها اقدامی که شما باید انجام دهید تماس با آنها و ارائه ی برخی اطلاعات به آن هاست. این خدمات معمولا شامل تخفیف هم هستند به نحوی که انتقال به مکان جدید از لحاظ مالی برای شما به صرفه تر باشد.
می توانید تعدادی از ارائه دهندگان این سرویس ها را در لینک ذیل مشاهده فرمایید:

 

-eMove

-connectnow

 

در حال حاضر مردم استرالیا می توانند به طور آزادانه ارائه دهندگان برق یا گاز خود را انتخاب کنند.با این حال و با وجود طیف های وسیع و نرخ های متفاوت، انتخاب ارائه دهنده ی این خدمات موضوع آسانی نیست.

سایت های مختلفی برای مقایسه ارائه دهندگان این خدمات وجود دارد تا شما بتوانید موارد مختلف را با هم مقایسه کنید و نسبت به هزینه هایی که می توانید در آنها صرفه جویی کنید، آگاه شوید. همچنین توصیه می شود به دقت جزئیات مختلف را بررسی نمایید تا از هزینه های پنهان نیز مطلع شوید.

 


انتخاب اپراتور شبکه تلفن همراه

 

استرالیایی ها معمولا پیشگامان استفاده از تکنولوژی های جدید و نوظهور هستند و استفاده از تلفن های همراه نیز از این قاعده مستثنا نیست.
در هنگام خرید یک تلفن همراه، موارد گوناگونی وجود دارد که می بایست به آنها توجه کرد. از جمله این موارد می توان به مقدار دیتای مورد نیاز شما، مقدار پوشش شبکه ای و نوع قرارداد شما با اپراتور اشاره کرد.
تمام شهر های بزرگ توسط اکثر شبکه های تلفن همراه تحت پوشش هستند. با این حال، پوشش شبکه ای در بعضی از مناطق روستایی کم تر است و حتی در بعضی مناطق بدون پوشش است.
اگر شما در مناطق روستایی زندگی می کنید، پیش از انتخاب اپراتور خود می توانید از مقدار پوشش دهی منطقه ی مورد نظر خود آگاه شوید.

 



اپراتورهای شبکه تلفن همراه در استرالیا

 

با وجود فروشندگان متعدد تلفن همراه در استرالیا، اساسا چهار شرکت اپراتور شبکه تلفن همراه وجود دارد:

 

  • Telstra: اولین اپراتور پوشش تلفن های همراه در استرالیا، دستگاه های تلفن همراه، تلفن های خانگی و اینترنت با پهنای باند بالا
  • Optus: دومین اپراتور تلفن همراه در استرالیا، در حدود 30 طرح شخصی و طرح تجاری
  • Vodafone: کوچکتر از دو اپراتور اصلی دیگر (اکثر مناطق شهری و منطقه ای را پوشش می دهد)، حدود 38 طرح
  • Virgin Mobile: زیرمجموعه شبکه ی Optus، حدود 27 طرح

 

این اپراتورها طیف وسیعی از گزینه ها و پوشش دهی را در اختیار شما قرار می دهند:

 

- بسته های خدماتی: که می تواند شامل داده ها، تلفن همراه و مصرف ماهانه از پیش تعیین شده باشد
- بسته های قراردادی: که در آن شما هزینه ای را به صورت ماهانه در یک بازه زمانی تعیین شده پرداخت می نمایید، این مدت معمولا بین 
18 تا 24 ماه می باشد. این گزینه ها به شما این اجازه را می دهند که بسته مورد نظر خود، اعم از تعداد دقایق مکالمه و پیام ها را انتخاب نمایید
- طرح های از پیش پرداخت شده: که در این حالت شما هزینه اعتبار تلفن همراه خود را در ابتدا پرداخت می نمایید و می توانید مصرف خودتان را کنترل کنید
- طرح های محدود سازی: به منظور اینکه از مصرف بیش از حد جلوگیری شود، زمانی که مصرف شما به حد تعیین شده نزدیک شود یک پیام اخطار از طریق 
SMS ارسال می گردد.
بسته های اینترنتی: این بسته به افرادی پیشنهاد می شود که به میزان زیادی از اینترنت استفاده می کنند.

 


 

چند نکته اصلی:

 

تحقیقات کامل انجام دهید

 

گزینه های زیادی به منظور تهیه طرح تلفن همراه و نحوه ی پرداخت آن در استرالیا وجود دارد، مخصوصا اگر به اینترنت همراه و رومینگ بین المللی نیاز داشته باشید. قبل از تصمیم گیری از تمام گزینه های موجود مطلع شوید.

 

طرح های پیش پرداخت شده یا عقد قرارداد؟

 

اگر به تازگی وارد استرالیا شده اید، تهیه یک طرح پیش پرداخت شده بهترین گزینه برای شماست، چرا که عقد قرارداد با اکثر اپراتورهای همراه بدون داشتن گواهی اشتغال به کار یا مدارک مربوط به اقامت شما (مانند نام شما بر روی قبوض یا اجاره نامه) امکان پذیر نیست.
بهتر است برای بررسی دقیق و کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص مدارک مورد نیاز جهت عقد قرارداد، با اپراتورهای مد نظر خود صحبت کنید.

 

تلفن همراه

اگر دارای تلفن همراه هستید سازگاری آن با تکنولوژی GSM مختص استرالیا را بررسی نمایید. اگر تلفن همراه شما سازگار باشد، تنها چیزی که برای شروع لازم خواهید داشت یک سیم کارت و یک طرح پیش پرداخت شده مانند افزایش اعتبار به صورت ماهانه یا به اندازه حد مصرف می باشد. از سوی دیگر، بسته های خدماتی اپراتورهای مختلف نیز در دسترس خواهند بود که به واسطه آنها شما می توانید آخرین نسخه اپل آیفون، سامسونگ و نوکیا را در صورت عقد قرارداد با اپراتورهای همراه مانند Telstra، Optus یا Vodafone، دریافت نمایید. با این حال شرایط و ضوابط قرارداد اپراتور همراه مورد نظر را مطالعه نمایید و بر اساس آن تصمیم بگیرید.

 

وبسایت های کاربردی جهت کسب اطلاع بیشتر

چندین ابزار مقایسه آنلاین و وب سایت هایی به منظور جمع بندی و نتیجه گیری وجود دارند که می توانند در کسب اطلاع، به اندازه اپراتورهای همراه، به شما کمک کنند، در ذیل به آنها اشاره شده است:

Mobile.com.au

Mobile Central

یا در گوگل عبارت "مقایسه طرحهای تلفن همراه" (Compare Mobile Plans) را جستجو کنید، تعدادی گزینه پیش روی شما قرار می گیرد.

 

حل اختلاف 

 

در صورتی که با اپراتور تلفن همراه خود مشکل دارید:


1- به طور مستقیم با اپراتور تلفن همراه تماس بگیرید. فروشگاهی که از آن خرید را انجام داده اید، نقطه مناسبی برای شروع است.
2- با پشتیبانی اپراتور تماس بگیرید. مطمئن شوید که اطلاعات کامل تلفن همراه خود را داشته باشید.

 

 

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر