مدارس در استرالیا
09 دی, 1400

مدارس در استرالیا

مدارس استرالیا از بهترین مدارس جهان هستند. آموزش مدرسه در استرالیا شامل پیش دبستانی، آمادگی (یا مهد کودک)، دبستان، دبیرستان و کالج می باشد. تحصیل در مدرسه از مقدماتی تا دبیرستان حدودا 13 سال طول می کشد.


 مدرسه حداقل تا سن 16 سالگی اجباری است و انواع مدارس در استرالیا شامل مدارس دولتی، مدارس غیردولتی (شامل مدارس مذهبی مانند مدارس کاتولیک یا مدارس اسلامی) و مدارس مبتنی بر فلسفه های آموزشی مانند مونته سوری و اشتاینر هستند. 
همه مدارس باید در اداره آموزش و پرورش ایالتی یا منطقه ای ثبت شده باشند و از نظر زیرساخت و معلمین مشمول الزامات دولتی باشند. 

تدریس در مدارس استرالیا فرای آموزش است. مدارس، بچه ها را برای زندگی آماده می کنند تا مهارت های ارتباطی، خود انضباطی و احترام به خود، همسالان و دنیای خود را توسعه دهند. مدارس برنامه درسی گسترده ای را در زمینه های یادگیری کلیدی - انگلیسی، ریاضیات، مطالعات جامعه و محیط زیست، علم، هنر، زبان های غیر انگلیسی (LOTE فناوری، بهداشت و تربیت بدنی ارائه می دهند. آنها همچنین قویاً به مزایای یک آموزش جامع - از جمله کار تیمی، ابراز وجود و توسعه شخصی که خارج از کلاس اتفاق می‌افتد - اعتقاد دارند.

در استرالیا، دانش‌آموزان از محیط آموزشی متنوعی لذت خواهند برد که به همان اندازه که آموزشی است، غنی‌کننده است و مهارت‌ها و کیفیت‌های مورد نیاز در دنیای در حال تغییر را توسعه می‌دهد.

 

هزینه مدارس: 


مدارس دولتی

 تحصیل در مدارس دولتی استرالیا برای شهروندان این کشور رایگان است. این مدارس توسط ایالات مدیریت شده و دانش‌آموزانی که تابعیت و یا اقامت استرالیا را ندارند برای تحصیل در مدارس دولتی باید شهریه پرداخت کنند.
در برخی ایالت‌ها، فرزندان افرادی که ویزای موقت (مانند ویزای دانشجویی) دارند هم از پرداخت شهریه معاف هستند. یکی از شرایط نام‌ نویسی در مدارس دولتی استرالیا، دریافت تأییدیه از ایالت است.

 

مدارس خصوصی

مدارس خصوصی برعکس مدارس دولتی، توسط سازمان‌های خصوصی اداره می‌شوند. این سازمان‌ها مورد تأیید سازمان نظارت بر مؤسسات آموزشی در استرالیا هستند. تمامی مراکز آموزشی باید کد CIRCOS داشته باشند. در مدارس خصوصی استرالیا، شهریه فرزندان افرادی که اقامت ندارند، بیشتر از فرزندان افراد مقیم است. نام‌نویسی در مدارس خصوصی استرالیا به‌صورت مستقیم و با مراجعه به مدرسه صورت می‌گیرد.

با توجه به اینکه، مدرسه‌های هر محله، افراد ساکن در همان محله را ثبت‌نام می‌کنند، برای ثبت‌نام در مدارس محلی معمولاً ارائه قرارداد اجاره خانه یا گواهی سند منزل الزامی است. شهریه مدارس بسته به نوع آن و همچنین ایالتی که در آن اقامت دارید متفاوت است و امکان درخواست معافیت برای هزینه های تحصیل فرزندان نیز وجود دارد. 

هزینه های سالیانه ی مدارس در ایالت NSW به صورت حدودی 5200 دلار استرالیا برای مقطع ابتدایی و 6200 دلار برای دانش آموزان دبیرستانی است. در سال 2015، دولت استرالیای غربی شهریه ای را برای خانواده هایی با ویزاهای موقت برای تحصیل فرزندانشان در مدارس دولتی این ایالت، وضع کرد. هزینه هر خانواده 4000 دلار در سال و صرف نظر از تعداد فرزندانی که یک خانواده در مدارس دولتی ثبت نام کرده اند، می باشد. خانواده هایی که دارای  ویزای موقت ( مثلا ویزای 482 ) هستند و کمتر از 75000 دلار استرالیا در سال درآمد دارند ممکن است از هزینه 4000 دلاری برای فرستادن کودک به مدرسه دولتی غرب استرالیا معاف شوند.

در سال 2021 میانگین هزینه های مربوط به تحصیل فرزندان در استرالیا مبلغ 5300 دلار برای هر دانش آموز دبستانی و 6400 دلار برای هر دانش آموز دبیرستانی است. هزینه کمک تحصیلی در استرالیا نیز به صورت سالانه و بر اساس درآمد ترکیبی خانواده می باشد. 

برای اطلاع از وضعیت ویزا ها و تاثیر آن ها بر شرایط تحصیل فرزندتان برای هر ایالت ها با ما در تماس باشید. 

 

 

 

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر