ویزای همسر در استرالیا
27 تیر, 1400

ویزای همسر در استرالیا

سیستم اعطای ویزاهای کاری استرالیا یک سیستم رقابتی بر اساس امتیاز های دریافتی متقاضی است. متقاضیان تلاش میکنند تا امتیاز بیشتری جمع آوری کرده و شانس گرفتن اسسمنت مثبت و دریافت دعوتنامه خود را بالاتر ببرند. برای افراد مجرد 10 امتیاز به صورت پیش فرض وجود دارد و این مسئله رقابت را برای افراد متاهل کمی سخت تر کرده است. در صورتی که شما متاهل باشید، یکی از مواردی که میتواند بین 5 تا 10 امتیاز به پرونده شما اضافه کند، امتیاز ارزیابی مثبت شغلی و نمره زبان همسر شما است.

در این مقاله به بررسی امتیاز هایی که از طریق همسر متقاضی قابل کسب خواهد بود می پردازیم.


امتیاز نمره زبان همسر:


از سال 2019 در قوانین اداره مهاجرت استرالیا تغییرات مثبتی برای افزایش امتیاز متقاضیان متاهل انجام شد.

بر اساس این قوانین چنانچه همسر متقاضی اصلی، نمره آیلتس ۶ یا معادل آن در آزمون پیرسون (PTE) در همه مهارتها نمره 50 را کسب کند امتیاز به مجموع امتیازات اضافه خواهد شد. البته ذکر این نکته لازم است که برای اکثر قریب به اتفاق ویزا های مهارت و سرمایه گذاری استرالیا، ارائه نمره آیلتس 4/5 برای همسر در هنگام اخذ ویزا الزامی است و در غیر اینصورت، متقاضی نیاز به پرداخت مبلغ 4885 دلار استرالیا برای دوره های آموزش انگلیسی در استرالیا دارد. البته این مسئله محدود به همسر نمی شود و برای تمام متقاضیان زیر مجموعه پرونده شما که  بالای 18 سال دارند الزامی است.

 

امتیاز اسسمنت مثبت همسر:


چنانچه همسر متقاضی اصلی علاوه بر امتیاز زبان، ارزیابی مثبت برای عنوان شغلی مرتبط با شغل همسر خود داشته باشد میتواند مجموعا 10 امتیاز به پرونده اضافه کند.

یکی از مهم ترین نکاتی که در گرفتن 5 امتیاز اسسمنت مثبت مطرح می باشد توجه به این موضوع است که در صورت نداشتن مدرک آیلتس و یا معادل آن، امتیاز اسسمنت مثبت شما در پرونده حساب نخواهد شد.
برای استفاده از این
امتیاز اضافی، شغل هر دو نفر ( هم متقاضی اصلی و هم همسر وی)‌ باید در لیست مشاغل مورد قبول اداره مهاجرت استرالیا و دارای فصل مشترک با یکدیگر باشند. 

برای مثال اگرشغل فرد اصلی، در لیست MLTSSL باشد و قصد اقدام برای ویزای 189 داشته باشد شغل همسر نیز باید در لیست MLTSSL قرار داشته باشد، تا این امتیاز ویزای 189 را پوشش دهد.
یا مثال دیگر مثال چنانچه شغل فرد اصلی در لیست
MLTSSL باشد و شغل همسر در لیست STSOL، فقط میتوانند در ویزاهای 190 و 491 به امتیاز همسر کمک کند

 

شرط سن برای امتیاز همسر


برای دریافت امتیاز همسر، سن همسر باید کمتر از 45 سال باشد. ملاک سن همسر، زمان دریافت دعوتنامه ویزا خواهد بود. البته امتیاز زبان همسر محدودیت سنی ندارد.


در سیستم امتیاز بندی مهاجرت به استرالیا ، همسر فرد متقاضی می تواند به متقاضی (نفر اصلی پرونده)  تا 10 امتیاز در امر مهاجرت به استرالیا از طریق تخصص و اخذ اقامت دائم استرالیا کمک کند.

این امتیاز به دو بخش زبان و اسسمنت تقسیم می شود که هر کدام شرایط خاص خود را دارا می باشند. بدون داشتن امتیاز زبان، نمی توان روی امتیاز اسسمنت حساب کرد.

در سیستم امتیازبندی مهاجرت به استرالیا ، حداقل امتیاز 65 است. ادارۀ مهاجرت استرالیا این امتیاز را جهت بررسی واجد شرایط بودن یک متقاضی برای اخذ اقامت استرالیا در نظر گرفته است.

 

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر