روز جهانی مهاجران
27 آذر, 1401

روز جهانی مهاجران

روز جهانی مهاجران

روز جهانی مهاجر یا مهاجران به تاریخ 18 دسامبر هر سال در حالی برگزار می‌شود که در برخی کشورها جشن و در برخی دیگر راهپیمایی و مطالبه گری در پی دارد.

 

Migration Day1


در سال 1997، فیلیپین و سایر سازمان‌های مهاجر آسیایی شروع به جشن گرفتن و تبلیغ 18 دسامبر به عنوان روز جهانی همبستگی با مهاجران کردند. این تاریخ به این دلیل انتخاب شد که در 18 دسامبر 1990 بود که سازمان ملل، کنوانسیون بین المللی حمایت از حقوق همه کارگران مهاجر و اعضای خانواده‌‍‌های آنها را تصویب کرد.
از آن زمان به بعد وضعیت خانواده و بستگان مهاجران کمی بهتر از قبل شد و کشورهای بزرگی همچون کانادا، آمریکا و استرالیا توجه بیشتری به شرایط مهاجران کردند.
سازمان ملل نسبت به این روز توجه ویژه‌ای دارد. اعلام روز جهانی مهاجران از سوی سازمان ملل گام مهم تلقی می‌شود. البته حمایت از مهاجران در جهان نباید تنها در سطح حرف و شعار باشد.
از دید این مجموعه مردمی و تاثیرگذار در جهان، روز مهاجر نماد احترام به انسانیت و کرامت انسانی است. تا جایی که آنتونیو ویتورینو، مدیر کل این سازمان اعلام می‌کند: ما به مردمی که مهاجرت می‌کنند تا پیشرفت و زندگی بهتری داشته باشند، افتخار می‌کنیم.
مهاجرت برای آشنایی با فرهنگ‌های تازه، فرصت‌های جدید و ارتقای کیفیت زندگی اعضای یک خانواده است. وی خاطرنشان می‌کند که مهاجر بودن، یک افتخار است و سازمان ملل نیز به این مهاجران افتخار می‌کند. کسانی که در پی ناهنجاری‌های مختلف دست به مهاجرت می‌زنند، انسان‌های بزرگی هستند که می‌خواهند بزرگوارانه زندگی کنند.


روز مهاجران 18 دسامبر 2022


امسال به بهانه روز جهانی مهاجران در کشورهای کانادا، استرالیا، آمریکا، نیوزلند، سوئد و اسپانیا جشن‌های بزرگی برپا خواهد شد. در استرالیا در این روز نماینده اقوام بومی و قدیمی استرالیا در همایش بزرگی سخنرانی خواهد داشت. نخست وزیر استرالیا نیز از چند کمپ اصلی و مهم که محل زندگی موقت مهاجران غیر قانونی به این کشور است، بازدید خواهد کرد.

 

 

 

Migration Day

 


پارلمان استرالیا نیز به مناسبت روز جهانی مهاجر، در مراسمی به یاد قربانیان پدیده مهاجرت غیر قانونی و کشته شدگان در مسیر آبی منتهی به سواحل استرالیا یک دقیقه سکوت خواهد کرد.
ارسال مهاجران مرد مجرد از بریتانیا به خاک کشور رواندا در آفریقا یکی از بحث برانگیزترین اقدامات مربوط به حوزه ی مهاجرت در سال جاری بوده است. در کنار این اقدامات ناامید کننده اما کشورهای کانادا و استرالیا بارها حسن نیت و آغوش باز خود را نسبت به مهاجران قانونی و حتی غیر قانونی به اثبات رسانده‌اند.


مهاجر، ثروتی پنهان برای کشور مقصد و مبدا 


روز جهانی مهاجر به عنوان فرصتی برای به رسمیت شناختن کمک‌های میلیون‌ها مهاجر متخصص به اقتصاد کشورهای میزبان و کشور خود در نظر گرفته می‌شود که احترام به حقوق اولیه انسانی آنها را ارتقا می‌دهد.
دولت‌های وقت در استرالیا و کانادا بارها اعتراف و تصریح کرده‌اند که اگر مهاجران از سراسر جهان نبودند، کشورشان از لحاظ اقتصادی دچار مشکل جدی می‌شد. تصور کنید، در طول سال صدها خانواده به امید تشکیل یک زندگی جدید، با ورود به خاک کشور تازه، به چرخه اقتصادی و رشد یک کشور کمک می کنند.

Migration Day

 

انتقال فکر و ایده کسب و کار، دانش و تخصص در کنار منابع مالی و انسانی مهاجران برای کشورهای مهاجرپذیر بسیار حیاتی است، تا جایی که کشورهایی مانند استرالیا و کانادا، اداره و وزارت مهاجرت تاسیس کرده و این فرآیند مهم و استراتژیک را سیستماتیک و هدفمند، مدیریت کنند.
علاوه بر اینکه کشور مقصد از حضور مهاجران بهره مند خواهد شد، مهاجرت مانند پلی، کشور مبدا و مقصد را به هم متصل می کند و می توان به جرئت گفت که منافعی که کشور مبدا می تواند از به کار گیری تخصص مهاجران آموزش دیده کسب کند به مراتب بیشتر خواهد بود. در دنیای بعد از کرونا که مرز های جغرافیایی، ساختار قبلی خود را از دست داده اند این موضوع پیش از پیش به چشم می خورد. 


مزایای مهاجرت
مهاجرت پدیده پیچیده‌ای است که شاید همه مردم یا خانواده‌ها نتوانند آن را تجربه کنند و یا نخواهند آن را انتخاب کنند، اما از گذشته های دور با بشر همراه بوده است. بسیاری از افراد پس از مهاجرت به کشور مقصد، با شروع یک زندگی تازه، شوک فرهنگی، اجتماعی حتی اقتصادی را تجربه می‌کنند. اما این موارد مقطعی و گذرا هستند. مهاجرت درست و آگاهانه مزایای زیادی به همراه دارد، از جمله:

 

  • تجربه زندگی در یک کشور جدید با زبان و فرهنگ تازه
  • تجربه زندگی آکادمیک جدید در صورت تحصیل
  • بهره مندی از رفاه و آسایش در کشور مقصد
  • تجربه استفاده از خدمات رفاهی مانند بیمه و ضمانت اجرایی در تعهدات دولتی 
  • شروع تازه یک زندگی بر پایه تجربیات گذشته و فرصت تکرار آگاهانه تجربه‌ها
  • ساختن مسیر روشن زندگی برای فرزندان
  • امکان دعوت از والدین برای سفر به کشور جدید
  • امکان دریافت گذرنامه جدید و بهره مندی از مزایای آن 


روز جهانی مهاجران در شادا


مهاجرت یک پدیده پیچیده و حساس است و علاوه بر تجربه ی معنای دوری از وطن، آغاز یک زندگی تازه، شاید از نقطه صفر را نیز تداعی می‌کند. این اقدام حساس و مهم، باید آگاهانه، دقیق و هدفمند انجام شود تا کمترین ضریب اشتباه را در خود داشته باشد. 
موسسه شادا با داشتن دو مجموعه ی فعال در تهران و سیدنی استرالیا، مفتخر است که تا به امروز توانسته به صدها ایرانی برای مهاجرت به استرالیا کمک کرده و همچنان این مسیر را ادامه می دهد. ارزش های شادا راهنمایی و هدایت تخصصی موکلین و ایجاد اعتماد و اطمینان با حفظ منافع مادی و معنوی ایشان، رعایت اخلاق حرفه ای و در کوتاه ترین زمان ممکن است.
در شادا اصول کاری حرفه ای و تعهد به حفظ منافع متقاضیان محترم، امری کلیدی و برجسته است که آمیختن آن با تجربه و تخصص، باعث به وجود آمدن اطمینان خاطر موکلین عزیز شده است.


این روز جهانی بهانه‌ای زیبا است تا خانواده بزرگ شادا به یاد صدها پرونده موفق مهاجرتی خود، به همه ایرانیانی که با همت و اراده قوی تصمیم به تجربه این پدیده گرفتند، ادای احترام و برای همه شما که به فکر مهاجرت موفق و قانونی هستید، آرزوی موفقیت کند.

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر