شغل برنامه ریز تعمیر و نگهداری در استرالیا
30 مرداد, 1400

شغل برنامه ریز تعمیر و نگهداری در استرالیا

در این مقاله به بررسی عنوان شغلی "برنامه ریز تعمیرات و نگهداری" یا Maintenance Planner که  بازار کار بسیار خوبی در استرالیا دارد می پردازیم.


 برنامه ریز تعمیر و نگهداری کیست؟

 

خرابي‌ها، تعميرات اضطراري، زمان هاي توقف برنامه ريزي نشده، كار‌های اضافی و نبود قطعات يدكي در زمان تعميرات، به ظرفيت و سود يك مجموعه لطمه می‌زند. براي جلوگيري از اين مشكلات به یک برنامه ریز تعمیر و نگهداری احتیاج است.
یک برنامه ریز، استراتژی های نگهداری را توسعه داده و همچنین زمان بندی و هماهنگی برنامه های نگهداری تجهیزات، ماشین آلات و ابزار ها را بر عهده دارد.
مسئولیت اصلی برنامه ریزان بررسی اعلان ها ، ایجاد دستورات نگهداری و برنامه ریزی نیروی کار و مواد مورد نیاز برای اجرای سفارش است.


برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات در زمینه مراقبت از تجهیزات بسیار اهمیت دارد و درباره موارد مختلفی نسبت به برنامه ریزی اقدام خواهد شد. در این برنامه ریزی لازم است مهندسان، قطعات و تجهیزات را از نظر در دسترس بودن آن ها بررسی کنند و نحوه استفاده و عملکرد آن ها را به نحو صحیحی فرا بگیرند. همچنین در این برنامه به نحوه اتمام فعالیت ها و کارهایی که قرار است با دستگاه ها انجام شود، خواهند پرداخت.علاوه بر این درباره شکل درست جمع آوری و استفاده از قطعه های موجود نیز توضیح داده می شود.در حقیقت مسئولیت هر گونه آسیب شناسی درباره دستگاه ها، قطعات و ابزارهای موجود بر عهده برنامه ریزان نگهداری و تعمیرات خواهد بود.

 


مسئولیت های برنامه ریز تعمیر و نگهداری


دیگر وظایف کارشناسان در حوزه برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات به شکل زیر است:

 

  • مسئول دسترسی به وسایل و ابزارهای موجود در انبار
  • سفارش محصولات و تجهیزات ناموجود در انبار
  • طبقه بندی قطعات برای سهولت در استفاده از آن ها
  • موارد کاربرد هر قطعه
  • مسئولیت خرابی ها و آسیب های به وجود آمده در دستگاه ها
  • برخورداری از لیست فروشندگان قطعات، ابزارها و تجهیزات
  • تضمین کیفیت محصولات و کنترل آن ها برای طول عمر بیشتر دستگاه ها   

 

درآمد برنامه ریز تعمیر و نگهداری در استرالیا

 

برنامه ریز تعمیر و نگهداری در آمدی در حدود 6500 دلار استرالیا در ماه دارد. ایالت ها بعضا شروط خاصی برای اسپانسر شیپ شدن این عناوین شغلی گذاشته اند مثلا ایالت استرالیای جنوبی شرط کسب حداقل 80 امتیاز با احتساب 15 امتیاز ویزای 491 در سیستم امتیاز بندی و نمره زبان ایچ اسکیل 7.5 و حداقل 5 سال سابقه کار رو برای این عنوان شغلی اعلام کرده.


 این عنوان شغلی برای مهاجرت به استرالیا توسط سازمان VETASSESS ارزیابی میشود و شما می بایست حداقل کاردانی سکشن 1 یا لیسانس سکشن 2 داشته باشید که می تواند نامرتبط با عنوان شغلی باشد. در صورتی که رشته ی دانشگاهی مرتبط داشته باشید 1 سال سابقه کار و در صورت نامرتبط بودن رشته 2 سال از سابقه کاری شما توسط سازمان وت اسس کسر می شود.

 

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر