نکات مصاحبه کاری در استرالیا
21 آذر, 1401

نکات مصاحبه کاری در استرالیا

مصاحبه کاری در استرالیا بدون تردید یکی از مهم‌ترین و موثرترین گام‌ها در رسیدن به زندگی ایده‌آل و داشتن شغل مورد علاقه در این کشور است. 
با داشتن ویزای استرالیا به ویژه ویزای کاری استرالیا شما تا مرز یک مصاحبه کاری موفق و اصولی پیش رفته‌اید. 
در این مقاله با توجه به اطلاعات مفید دریافت شده از مشاوران دلسوز و معتمد
موسسه شادا با شما از نکات مصاحبه کاری در استرالیا و تفاوتش با مصاحبه کاری در ایران و همچنین نکات مهمی که باید در این میان مورد توجه قرار بگیرد خواهیم گفت.

 

نکات مصاحبه کاری در استرالیا


اصول اولیه مصاحبه کاری در استرالیا

در سراسر جهان برای یک مصاحبه کاری بهتر است رزومه مناسب خود را تهیه فرمایید، برای سوالات احتمالی آماده باشید، بتوانید درباره خود و تخصص خود به درستی صحبت کنید، مهم است که آراسته باشید و اصول فن بیان و زبان بدن را بدانید و در کل تاثیر خوبی روی فرد مصاحبه کننده بگذارید. 
اما در این فرصت از اصول اولیه مصاحبه کاری در استرالیا با شما نکاتی را مرور خواهیم کرد:
•    حتما یک روز قبل از روز مصاحبه به محل مراجعه کنید، آدرس را چک کرده، جای پارک و ترافیک منطقه را بررسی کنید، قرار نیست دیر به مصاحبه برسید. 
•    با توجه به فرهنگ سازمانی لباس مناسب بر تن داشته و به آداب و پوشش محل کار جدید خود احترام بگذارید، در این مورد می توانید وب سایت و صفحات اجتماعی شرکت را بررسی نمایید تا با فرمت لباس مجموعه آشنا شوید. 
•    درباره شرکت یا سازمانی که با نماینده آنجا وقت مصاحبه دارید، تحقیق کرده و اطلاعات مفیدی کسب کنید، معمولا مصاحبه کننده از شما در مورد این مجموعه سوال می پرسد، اینکه شما ندانید قرار است برای چه مجموعه ای فعالیت داشته باشید اصلا قشنگ نیست. 
•    برای معرفی مختصر و مفید خود و تخصص خود آمادگی داشته باشید، هدف از این سوال این است که مهارت شما برای پرزنت کردن خودتان بررسی شود، وگرنه رزومه ی شما از قبل مطالعه شده است. 
•    برای معرفی نمونه کارها و سوابق خود خلاقیت داشته باشید و نمونه های جذاب تهیه کنید. 
•    استرالیا، فرهنگ استرالیا و ویژگی‌های کار خود در این کشور را بشناسید و نسبت به آن آگاه باشید. 
•    از وظایف انتظاری و راه‌های پیشرفت خود در کاری که قرار است در آن به خدمت گرفته شوید، آگاه باشید و سوال بپرسید. 

 

نکات مصاحبه کاری در استرالیا

 

به طور کلی باید موارد ذیل را پیش از یک مصاحبه کاری در استرالیا مد نظر قرار بدهید:
1.    از قبل کمی تمرین کرده و آماده باشید، مخصوصا مهارت های زبان انگلیسی خود را بازبینی کنید.
2.    درباره آن سازمان خاص اطلاعاتی کسب کنید و ماموریت و چشم اندازشان را بدانید. 
3.    لباس مناسب و آراسته بپوشید. 
4.    از آداب و اصول فن بیان، زبان بدن و بازی کلامی استفاده کنید. 
5.    به موقع به قرار مصاحبه برسیم و آشفته و نگران به نظر نرسید. 
6.    اعتماد به نفس داشته باشید اما حاضر جواب و پرحرف به چشم نیایید، مخصوصا اینکه برای پاسخ دادن لازم نیست وسط حرف مصاحبه کننده بپرید. 
7.    خوب گوش بدهید و با آرامش پاسخ دهید، حتما قبل از پاسخ کامل فکر کنید. 
8.    نیازمند شغل باشید اما نه به هر قیمتی! 
9.    پس از مصاحبه پیگیر نتیجه باشید. 


مصاحبه برای دریافت ویزای کار استرالیا

طبیعی است شما به عنوان کسی که خود را برای مصاحبه کاری در استرالیا آماده می‌کند، با ویزای کاری راهی این کشور شده‌اید و یا قصد دریافت جاب آفر دارید.
مهاجرت از طریق ویزای کار یکی از انواع روش های ورود رسمی و قانونی به خاک استرالیا است. بدون تردید، ویزای ایده‌آل کاری در استرالیا برای مهاجران ویزای
189 و ویزای 190 است. نوع 189 هیچ نیازی به حمایت مالی و اسپانسرینگ از سوی یک ایالت خاص ندارد و به صورت مستقیم به شما اقامت دائم خواهد داد. در چنین شرایطی اگر امتیاز لازم را از طریق نیروی کار ماهر یا اسکیل ورکر استرالیا کسب کنید حق دارید خود را در مسیر کسب اقامت دائم بدانید و در هر جایی از استرالیا زندگی کنید.
در نوع
190 نیاز به حمایت یا اسپانسرشیپ از یک ایالت خاص وجود دارد. در این شرایط اگر پرونده اقامت دائم شما تایید شود، باید در همان ایالت به مدت دست کم 2 سال زندگی و کار کنید.
ویزای کاری در استرالیا انواع مختلفی از قبیل 491، 190 ، 189 و چند نوع دیگر دارد. برای اطلاعات بیشتر صفحه ویزای کاری استرالیا را مطالعه کنید.


جاب آفر یا پیشنهاد کار در استرالیا

تصور کنید کسی که خود را برای مصاحبه کاری آماده می‌کند از قبل پیشنهاد کار دریافت کرده باشد، در این صورت یک مصاحبه کاری نه این که فرمالیته باشد اما بیشتر برای آشنایی است و منابع انسانی یک سازمان این مصاحبه را برای تسلط بیشتر روی نیروی انسانی انجام می‌دهند.
بدون شک داشتن یک جاب آفر هم برای ویزای کاری و هم بعد از رسیدن به استرالیا برای دست یافتن به شغل مورد علاقه و درآمد بهتر بسیار موثر و مهم است.


مصاحبه کاری در استرالیا به چه شکل است؟

در استرالیا رسم بر این است که مصاحبه کاری یک دیالوگ است و دو طرف درباره آن با هم سخن می‌گویند. با احترام به فرد مصاحبه کننده اجازه بدهید مدیریت جلسه با او باشد و بیشتر گوش بدهید اما فردی منزوی و ساکت نباشید که گویا سوالاتی دارد و نمی‌تواند به راحتی آنها را بپرسد.
در استرالیا، نماینده کارفرما می‌خواهد بداند که شما چقدر به کارتان علاقه دارید، چقدر با فرهنگ سازمان جدید خود آشنا هستید و آیا یک فرد تک بعدی هستید یا انسانی چند بعدی و انعطاف پذیر!
برای کارفرمای استرالیایی بسیار ارزشمند است که متوجه شود شما رقبای سازمان یا شرکت او را تحلیل کرده و می‌شناسید و به عبارتی برای کار کردن در آن مجموعه مشتاق و علاقه مند هستید. 
برای سخن گفتن از برگ برنده و نقطه ضعف خود در طول مصاحبه آماده باشید اما متن خاصی را حفظ نکنید و بهتر است مخاطب شما شاهد آرامش و بداهه سخن گفتن شما با مهارت باشد.
قبل از مصاحبه کاری در استرالیا خود را جای کارفرما بگذارید و به این فکر کنید که او چرا باید شما را استخدام کند و شما چه ارزش افزوده‌ای برای مجموعه او دارید یا خواهید داشت، این نکته را می توانید به صورت ظریف به وی یادآور شوید. 
در مصاحبه کاری ضمن داشتن آرامش و اطلاعات کامل و تسلط روی بیان تخصص و سوابق کاری، باید مدارک خود را نیز به صورت منظم در اختیار داشته باشید تا در صورت اشاره فرد مصاحبه کننده، این مدارک را به موقع و بدون سردرگمی روی میز گذاشته و تقدیم کنید.

 

نکات مصاحبه کاری در استرالیا


آیا مصاحبه کاری در استرالیا با ایران متفاوت است؟

پاسخ به این سوال دشوار نیست، بهتر است کارفرمای ایرانی و کارفرمای استرالیایی را بشناسید. البته نمی‌شود در این خصوص یک حکم کلی صادر کرد اما کارفرمای استرالیایی بر خلاف بعضی از کارفرماهای ایرانی، به کار داوطلبانه شما بسیار اهمیت می‌دهد. 
این که رزومه شما بر پایه اصول رزومه نویسی بین المللی و البته استرالیایی نوشته شده باشد بسیار ارزشمند و موثر است.
فرد مصاحبه کننده در پی این است که در کنار دیالوگ با شما یک فرایند روانشناختی را نیز با شما تجربه کند. مراقب باشید حرکات معنادار که نشان دهنده میزان بالای استرس شما و یا خجالت کشیدن شما باشد هرگز رویت نشود. این نکته شاید در ایران اهمیت کمتری داشته باشد. 
این خیلی اهمیت دارد که با صدای رسا و بدون تعارف از فرد مصاحبه کننده بپرسید که محیط کاری جدید شما چه حسنی دارد؟ آیا استاندارد و دلپذیر است؟ آیا حقوق و تکالیف شما به عنوان یک نیروی انسانی در این سازمان رعایت و دیده خواهد شد؟
داشتن رزومه کاری مناسب و تجربه یک مصاحبه کاری استاندارد و اصولی شما را به هدف نزدیک تر خواهد کرد. با موسسه مهاجرتی شادا در تماس باشید تا از آخرین اخبار، تغییرات قانونی و جزئیات یک مصاحبه کاری در استرالیا با خبر شوید.


 

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر