راهنمای ثبت شرکت در استرالیا
26 تیر, 1401

راهنمای ثبت شرکت در استرالیا

ثبت شرکت در استرالیا

ثبت شرکت در استرالیا میتواند یکی از چندین راه گسترش کسب و کار و در نهایت دریافت شهروندی این کشور باشد و مناسب افرادی است که کسب تجارب تجاری در افق های دور تری را دنبال میکند. 

 

ثبت شرکت در استرالیا

 

تجارب تجاری جدید در افق های دور 

در آماری موثق و جالب ، استرالیا یکی از آسان ‌ترین مکان ‌های دنیا برای تجارت است.

بر اساس رتبه بندی منتشر شده توسط بانک جهانی که سهولت کسب و کار را در کشورهای مختلف مقایسه میکند،  استرالیا در سال 2020 با چهار پله ارتقاء به جایگاه چهاردهم رسید و در سال 2022، در بین 15 کشور با بالاترین میزان تولید ناخالص داخلی قرار گرفته است. 
همچنین استرالیا رتبه چهارم برای کسب اعتبار، ششم برای اجرای قرارداد ها و هفتم برای راه اندازی یک کسب و کار را نیز دارا میباشد.  
ویزای سرمایه گذاری استرالیا امکان مدیریت یک بیزینس جدید را به شما می دهد.

 

چگونه استرالیا به یکی از کشور های برتر برای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار تبدیل شده است؟ 

ساده است، اقتصاد استرالیا در 30 سال گذشته رشد کرده است و همچنین نرخ تورم و بیکاری نسبت به سرانه جهانی در پایین ترین حد خود قرار دارد، به طوری که در جولای 2022 به پایین ترین نرخ بیکاری از آگوست سال 1974 تاکنون، یعنی 5/3% رسیده است.

دولت استرالیا روش های مختلفی جهت اسپانسری مالی به منظور حمایت از ایده های متفاوت و جالب کارآفرینی ارائه کرده است. این راه حل های مالی دولت، شامل ارتقای همکاری بین محققان و بخش خصوصی، تسریع صدور مجوز ها، گسترش ابزار های تحلیل اطلاعات برای کارآفرینان و تسهیل در دسترسی ها است. 

 

ثبت شرکت در استرالیا

 

راه اندازی کسب و کار در استرالیا

شروع یک کسب و کار در عین اینکه میتواند هیجان انگیز باشد، به همان اندازه هم چالش برانگیز است. به این صورت که شما به عنوان یک کارآفرین، اکنون لیستی از کارها را دارید که باید انجام دهید. 
اشراف کامل به قوانین، مقررات و الزامات هر کشور و هر ایالت در هر کشور، کمک شایانی به روند راه اندازی کسب و کار شما میکند. برای شروع کسب و کارتان در یک بستر قانونی، می توانید یک شرکت ثبت کنید.
طبیعتا ثبت شرکت در استرالیا الزامات و چالش های خودش را داشته باشد. در ادامه به بررسی اجمالی جهت ثبت شرکت در استرالیا می پردازیم. 

اقامت دائم استرالیا با ثبت شرکت

ثبت شرکت در استرالیا برای شما امکان اقامت دائم استرالیا را به ارمغان می آورد. توجه به این نکته ضروری است که صرفا ثبت شرکت در استرالیا منجر به دریافت اقامت دائم این کشور برای شما نمی شود، بلکه راه اندازی ایده ی تجاری و تحقق الزامات لازم منجر به دریافت اقامت دائم و در نهایت شهروندی این کشور می شود که ثبت شرکت یکی از الزامات قانونی راه اندازی کسب و کار در استرالیا می باشد. 

در قدم اول ساختاری که برای راه اندازی شرکت خود در استرالیا در نظر گرفته اید، بسیار مهم است. معمولا یک شرکت حقوقی به شما امکان تجارت در سراسر استرالیا را میدهد. 

قبل از ثبت نام، باید تصمیم بگیرید که شرکت شما چگونه اداره می شود. شرکت شما می تواند توسط: قوانین قابل تعویض، قانون اساسی یا ترکیبی از هر دو قوانین اداره شود. 

استفاده از قوانین قابل تعویض به این معنی است که شرکت شما نیازی به قانون اساسی مکتوب ندارد. این بدان معناست که با تغییر قانون، هزینه ای برای به روز نگه داشتن آن ندارید. 

یک شرکت همچنین می تواند به جای استفاده از قوانین قابل تعویض، یک اساسنامه مکتوب داشته باشد. شرکت ها باید یک نسخه از اساسنامه خود را همراه با سوابق شرکت خود نگه دارند.

شما می توانید با استفاده از خدمات ثبت کسب و کار دولت استرالیا (BRS: Australian business register services) یک شرکت ثبت کنید.

برای ثبت شرکت شما باید از طریق اداره ثبت شرکت ها و اوراق بهادار و سرمایه گذاری (ASIC : Australian Securities and Investments Commission ) اقدام کنید.

ASIC روابط شرکت ‌های استرالیایی، بازارهای مالی، سازمان ‌های خدمات مالی (شامل بانک ‌ها، شرکت ‌های بیمه عمر و عمومی و صندوق ‌های بازنشستگی) و متخصصانی را که در زمینه سرمایه‌ گذاری، بازنشستگی، بیمه، سپرده‌ گیری و اعتبار مشاوره می‌دهند، تنظیم می‌کند.  

 

ثبت شرکت در استرالیا

 

وقتی شما به عنوان یک شخصیت حقیقی همه مسئولیت های کسب و کار خود را بر عهده می گیرید، یک کد (ABN: Australian business number) دریافت میکنید و با کمترین هزینه و به سادگی شرکت خود را به ثبت می رسانید. اما در نظر بگیرید مالیات این شیوه ثبت پلکانی است و به ازای درآمد بالاتر، مالیات بیشتری هم پرداخت خواهید کرد.

شما می توانید شرکت خود را به گونه ای ثبت کنید که شریک و سهامدار بگیرید و در این شیوه مالیات پلکانی نخواهد بود.

اگر کسب و کاری دارید که در فکر گسترش آن در افق های دورتر هستید و می خواهید از طریق آن اقامت یک کشور توسعه یافته را بدون مدرک تحصیلی و زبان انگلیسی برای خود و تمام اعضای خانوادتان دریافت کنید.

موسسه مهاجرتی شادا برای بررسی تخصصی شرایط شما و همچنین ترسیم بهترین مسیر در کنار شما است. برای این کار کافیست فرم ارزیابی رایگان را تکمیل کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند.

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر