شرایط مهاجرت تراشکاران به استرالیا
02 خرداد, 1402

شرایط مهاجرت تراشکاران به استرالیا


مهاجرت تراشکاران به استرالیا در چند سال گذشته با توجه به استقبال ایالت‌های مختلف برای صدور ویزا در سابکلاس‌های متنوع، افزایش چشمگیری داشته است.
تراشکاری در استرالیا البته در دو حوزه صنعتی (صنایع بزرگ یا مادر و صنایع شهری) و خدماتی یا کوچک تقسیم بندی می‌شود. اصولا در
کشور استرالیا افراد فنی در شاخه‌های مختلف باید عضو سندیکا و اتحادیه کارگران در همان حوزه باشند و این عضویت ارزشمند، ساده نیست.
در این مقاله با شما از مهاجرت افراد مجهز به دانش فنی این شغل همچنین شرایط دریافت
ویزای کاری استرالیا با شغل تراشکاری خواهیم گفت.

fitter and turner image 1


تراشکاری در استرالیا


درآمد یک تراشکار و تنظیم کننده فلزات و اتصالات فلزی در استرالیا به صورت متوسط سالانه از 40000 تا 60000 دلار متغیر است.
استرالیا صنایع مختلفی دارد که در مناطق معدنی حضور دارند. تقاضا برای استخدام نصب کننده‌های ماهر و تراشکاران برای کار بر روی ماشین آلات معدنی بزرگ همیشه وجود دارد.
برای کار به عنوان یک تراشکار در استرالیا، معمولا به یک مدرک تجاری همراه با یک دوره کارآموزی کامل یا معادل آن نیاز دارید. یک
Certificate III در مهندسی (Mechanical Trade) از نوع MEM30219 مورد نیاز است تا استخدام شما را در این حوزه تسهیل کند. 


در استرالیا یک تراشکار باید به فنون زیر آشنا باشد:


•    عملیات و امور مربوط به ماشین آلات
•    عملیات تراشکاری صنعتی و غیر صنعتی
•    جوشکاری در حد آشنایی نسبی با تخصصی
•    کنترل عددی کامپیوتری
CNC
•    مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی مناسب و نظم
•    عملیات لیفتراک در حد نسبی با تخصص


فاکتور سن


میانگین سنی تراشکار در استرالیا در ده سال گذشته 42 سال بوده است. البته تعداد زیادی از کارگران در گروه سنی 45 تا 54 سال قرار دارند و دولت استرالیا قصد دارد در این حوزه جوانگرایی اورژانسی و جدی داشته باشد. تنها 1% از زنان کل نیروی کار تراشکاری را در استرالیا تشکیل می‌دهند.

fitter and turner image2


وضعیت تراشکاری در جدول مشاغل مورد نیاز


تراشکاری تحت عنوان شغلی Metal Machinist(First Class) با آنزسکو کد 323214 شناخته شده است. Metal Machinist (First Class) به عنوان شغل ماشین کار نیز شناخته می‌شود. در چنین حالتی، این کد شغلی در فهرست مشاغل مورد نیاز بلند مدت کشور استرالیا یعنی MLTSSL قرار دارد.
با این وضعیت فرد متقاضی ویزای مهاجرت به استرالیا برای سابکلاس‌های
189، 190 و هر دو حالت 491 (Family Sponsored/ Skilled Work Regional)  امکان اقدام و ارسال درخواست دارد. طبیعتا پیش از این اقدام باید از ارزیابی مثبت مهارت خود توسط سازمان ارزیابی استرالیا اطمینان پیدا کند. ارزیابی این شغل توسط سازمان VETASSESS/TRA صورت می‌گیرد.


شرح وظایف کلی تراشکار


تراشکار در استرالیا فردی است که قطعات و زیر مجموعه‌های فلزی را برای ساخت ماشین آلات تولید و سایر تجهیزات را منطبق، مونتاژ و جوشکاری می‌کند.
به طور کلی فرد مجهز به دانش فنی تراشکاری باید بتواند در موارد زیر صاحب نظر و تجربه باشد:
•    مطالعه نقشه ها و مشخصات برای تعیین مواد مناسب، روش و توالی عملیات و تنظیمات ماشین
•     نصب قطعات فلزی ساخته شده در محصولات و مونتاژ قطعات فلزی و زیر مجموعه ها برای تولید ماشین آلات و تجهیزات
•    بررسی قطعات فلزی ساخته شده و مونتاژ شده از نظر دقت، فاصله و تناسب با استفاده از ابزارهای اندازه گیری دقیق
•    تنظیم راهنماها، توقف ها و سایر کنترل ها بر روی ابزارهای ماشینکاری، راه اندازی ابزارهای برش و شکل دهی تجویز شده و قالب ها در ماشین ها و پرس ها
•    شکل دادن استوک و قطعات ریخته گری فلزی تا تلورانس های ظریف با استفاده از ابزارهای ماشینکاری برای پرس، برش، آسیاب، صفحه، سوراخ کردن و مته کاری فلز
•    عیب یابی و انجام تعمیرات عملیاتی ماشین آلات و تعمیرات اساسی و تعمیر قطعات مکانیکی و تجهیزات برق سیال.

 

مراحل مهاجرت تراشکاران به استرالیا


مهاجرت تراشکاران به استرالیا از طریق ویزای کاری استرالیا قابل انجام است و باید همان مراحلی طی شود که برای اخذ ویزای کار استرالیا مد نظر است. 

 

fitter and turner i,age 3

در واقع متقاضی مهاجرت به استرالیا در قالب تراشکار به عنوان نیروی کار ماهر از خارج از این کشور بر سر سه راهی زیر قرار دارد:


•    ویزای 190 استرالیا
•    ویزای
189 استرالیا
•    ویزای
491 استرالیا

 

البته اگر این فرد داخل استرالیا باشد و بخواهد ویزای موقت خود را به ویزای دائمی تبدیل کند، در سه حالت زیر شانس اقدام دارد:


•    ویزای 489 استرالیا
•    ویزای
494 استرالیا
•    ویزای
476 استرالیا


نصاب و تکنسین اتصالات فلزی و ماشین آلات فلزی با کد گروه شغلی 3232 یکی از هفت شغل مهمی است که در اولویت ویزای اسکیل ورکر استرالیا در سال 2023 قرار دارد.
طبیعی است که متقاضی باید حداقل
65 امتیاز در ارزیابی امتیاز کسب کند تا واجد شرایط درخواست ویزای مستقل ماهر (سابکلاس 189) و در نهایت ویزای اسکیل ورکر استرالیا باشد. برای درخواست این ویزا، متقاضی باید فرم اظهار علاقه EOI  را ارسال کند و توسط SkillSelect برای ادامه مسیر دعوت شود.
اگر بخواهید از ویزای سابکلاس
190 بهره ببرید، باید حداقل 60 امتیاز در ارزیابی امتیاز کسب کنید، و همچنین این یک ویزای دائمی است. شرایطش بسیار شبیه به فرایند صدور ویزای 189 است با این تفاوت که دولت استرالیا برای شما دعوت‌نامه نمی‌فرستد؛ بلکه این دعوتنامه از طرف یک ایالت برایتان ارسال می‌شود.
فرایند درخواست و صدور ویزای اسکیل ورکر استرالیا، به طور میانگین، برای ویزای سابکلاس
190 و 189 با عنوان شغلی تراشکاری Vetassess/TRA بین 12 الی 18 ماه زمان می‌برد و همچنین برای ویزای سابکلاس 491 با عنوان شغلی تراشکاری Vetassess/TRA بین 16 الی 24 ماه زمان می برد. این مدّت زمان به شما فرصت می‌دهد تا فرآیند مهاجرت به استرالیا و ورود به این کشور را سازماندهی کنید.
برای مشاوره و راهنمایی بیشتر فرم ارزیابی رایگان مهاجرت را تکمیل کنید تا کارشناسان شادا با شما تماس بگیرند و یا از طریق راههای ارتباطی با شادا در تماس باشید.

 

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر