شرایط مهاجرت معماران به استرالیا
24 مرداد, 1401

شرایط مهاجرت معماران به استرالیا

مهاجرت معماران به استرالیا

یکی از شاخه‌های مهم ویزای تحصیلی و ویزای کار نیروی ماهر در استرالیا به حوزه معماری و عمران مربوط است. اگر می‌خواهید شرایط مهاجرت معماران به استرالیا را بدانید در این مقاله همراه ما باشید.

 
استرالیا یکی از 42 کشور جهان است که نماد سرزمین خود را یک اثر معماری انتخاب کرده و یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های معماری جهان را در دل خود دارد. 
معماران ایرانی معمولاً به آثار فاخر و منحصربه‌فرد خود در جهان مشهور هستند و رزومه کاری این افراد برگ برنده آن‌ها در اخذ ویزا است. دانشجویان و متقاضیان ویزای تحصیلی در شاخه معماری نیز بر سابقه درخشان معماران ایرانی تکیه می‌زنند.
اساتید برجسته معماری در استرالیا نیز دانشجویان ایرانی را می‌شناسند و معمولاً از آن‌ها در پروژه‌های مهم شهرسازی و طراحی استفاده می‌کنند.
معماری استرالیا ریشه در زیبایی‌شناسی معاصر غربی دارد که با اقتباس‌هایی مبتنی بر نگرانی‌ها و دغدغه‌های اقلیمی و فرهنگ تکیه داده به مادر طبیعتِ منحصربه‌فرد آن سرزمین، ترکیب‌شده است. اگرچه معماری استرالیا به‌شدت تحت تأثیر گذشته بریتانیایی خود قرارگرفته، اما معماری این کشور در طراحی خود یک هویت چند فرهنگی را پذیرفته است.
 

استرالیا، کشور مهندسان

استرالیا یکی از مقاصد برتر مهندسان معماری و معماران سرتاسر دنیا است و معماری از رشته‌های پرطرفدار در استرالیا محسوب می‌شود. دولت استرالیا اهمیت ویژه‌ای برای معماری این کشور قائل است و متخصصین این حوزه نیز جایگاه خاصی در استرالیا دارند. 7 دانشگاه از 100 دانشگاه برتر جهان در استرالیا فعال هستند و بیشتر مشاغل مهندسان معماری از تقاضای بالای شغل و استخدام در استرالیا برخوردار هستند. 

حقوق مهندس معماری در استرالیا البته متفاوت و متنوع است. بدیهی است که میزان دستمزد سالیانه به سبک‌کاری، نوع قرارداد و سابقه فرد بستگی دارد.
بر اساس ارقام حاصل از تحقیق بازار کار دولت استرالیا، انتظار می‌رود معماران حرفه‌ای در استرالیا تقاضای زیادی برای کار و استخدام در 10 سال آینده داشته باشند. انتظار می‌رود اشتغال و رفاه حاصل از کار همراه باارزش افزوده معماران تا سال 2026 به‌ شدت رشد کند. انجمن صنفی معماران در حال حاضر نرخ بیکاری کمتر از متوسط کل کشور را در اختیار دارد.
 
معماران در استرالیا

با نگاهی به شهرهای معروف استرالیا متوجه خواهیم شد که ساختمان‌های بلند، آسمان‌خراش‌ها و برج‌های دیدنی آن‌ها معمولاً با پیمانکاری دانشکده‌های معماری شکل‌گرفته است.

ذوق و خلاقیت معماران استرالیایی با ملیت‌های متنوع در مناطق مختلف استرالیا چشم‌نوازی می‌کند. استرالیا خانه مشهورترین سازه‌های معماری جهان بوده و شرایط مناسبی را برای رشد مهندسان معمار فراهم کرده است. 
مهاجرت معماران به استرالیا هرسال بخش مهمی از برنامه مهاجرتی دولت این کشور است. بسیاری از همایش‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی و مطرح در دنیا نیز معمولاً به میزبانی کشور استرالیا و یا با سرمایه‌گذاری دولت این کشور برگزار می‌شود.
 

مهاجرت معماران به استرالیا 

 
با توجه به نوع ویزا و قوانین حاکم بر صدور آن تنها کافی است رشته تحصیلی شما به‌ عنوان متقاضی ویزای تحصیلی یا نیروی کار ماهر، در حوزه‌ی معماری و عمران باشد. در این صورت آینده روشنی از چندین و چند شغل زیرشاخه معماری در انتظار شما است. در این شرایط می‌توانید تحت چندین عنوان شغلی برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنید.
ویزای کار استرالیا کلید مهاجرت شما است. با داشتن این نوع از ویزا از مزایای بسیاری مانند: حق کار، حق تحصیل، بیمه درمانی و ... برخوردار خواهید شد. 
برای دستیابی به چنین امکاناتی در نظر داشته باشید که سیستم ویزاهای استرالیا مبنی بر امتیازبندی است. تمامی مواردی از قبیل سن، مدرک تحصیلی، سوابق کاری، وضعیت زبان و حتی وضعیت تأهل شما هم می‌تواند در امتیازبندی پرونده تأثیرگذار باشد. 
 
مهاجرت معماران به استرالیا
 

شرایط دریافت ویزای کار استرالیا برای معماران

اگر شما معماری خوانده باشید، بر اساس سوابق کاری خود می‌توانید برای دریافت ویزای مهارتی اقدام کنید و تحت عناوین شغلی مختلفی برای مهاجرت به استرالیا پرونده خود را تشکیل بدهید.  

شما از طریق مشاغلی مثل معمار، طراح داخلی، نقشه‌کش و یا حتی مدیر پروژه می‌توانید در این خصوص اقدام کنید. توجه داشته باشید که هرکدام از این عناوین نیازمندی‌ها و مدارک مربوط به خود را برای ارائه به آفیسر ویزا دارد. سازمان ارزیابی صلاحیت‌های یک معمار در استرالیا ACWA است.
 
برای آشنایی بیشتر با سازمان ACWA کلیک کنید.
 

وضعیت شغلی مهندسین معمار در استرالیا

تقاضای شغلی برای مهندسین معمار در استرالیا بالا است. نرخ بیکاری مهندسین معمار هم از حد متوسط کمتر است.  
نکته مهم درباره این عنوان شغلی این است که تعداد مهندسین معمار در استرالیا با بریتانیا و فرانسه مشابه است و از مجموع تعداد مهندسین در ایالات‌متحده امریکا بیشتر به نظر می‌رسد. میانگین حقوق سالانه مهندسین معمار در استرالیا 93 هزار دلار است. طراحی و ارائه مفاهیم طرح ازجمله وظایف اصلی معماران در استرالیا است. 
در کنار رشد صعودی بازار کار معماران در استرالیا، طی سال‌های اخیر استخدام طراحان داخلی هم 40 درصد رشد صعودی داشته است. 
دانشگاه‌های مطرح معماری در استرالیا
دانشگاه کانبرا
دانشگاه سیدنی
دانشگاه نیوساوت ولز
دانشگاه تکنولوژی سیدنی
دانشگاه ملبورن
دانشگاه وسترن استرالیا
دانشگاه تکنولوژی کرتین
دانشگاه تاسمانیا
 

اخذ ویزای کار برای معماران با شادا

اگر شما معمار هستید و می‌خواهید مناسب‌ترین مسیر برای مهاجرت به استرالیا را برگزینید، فرم ارزیابی رایگان را تکمیل کنید تا کارشناسان و مشاوران موسسه مهاجرتی شادا در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

شادا بر اساس تجربه‌ای که در این سال‌ها به دست آورده، بهترین عنوان شغلی و مسیر مهاجرتی را به شما پیشنهاد خواهد داد. 
 
پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر