شرایط دریافت ویزای اقامت دائم با اسپانسر شغلی استرالیا
15 آذر, 1401

شرایط دریافت ویزای اقامت دائم با اسپانسر شغلی استرالیا

ویزای اقامت دائم با اسپانسر شغلی استرالیا یا به عبارتی دریافت جاب آفر از استرالیا یکی از مسیرهای پرهوادار در حوزه درخواست ویزای استرالیا است. برای اقامت استرالیا راه‌های متنوعی وجود دارد اما مهم این است که پیش از درخواست ویزای استرالیا ویژگی پرونده خود را محک زده و از مجموع شرایط و امتیازاتی که دارید آگاه باشید. ویزای کاری استرالیا یکی از این ویزاهای کاربردی و جذاب است که پیش از درخواست آن باید مدارک و شرایط آن را با حوصله و دقت بررسی کنید.
مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای اسپانسر کارفرمای استرالیایی شرایط و ویژگی‌های خاص خود را دارد. قدم اول این است که اطمینان حاصل کنید شغل یا مهارت شما در فهرست مشاغل مورد نیاز کشور استرالیا وجود دارد تا بتوانید جاب آفر دریافت کنید. 
از طرفی مهم است که یک کارفرمای رسمی در استرالیا به شما یک پیشنهاد شغلی قانونی و واقعی بدهد و مدارک و مستندات لازم را برای اسپانسری شما داشته باشد. 


اسپانسر شغلی چیست؟ 

برای اخذ ویزای اقامت دائم با اسپانسر شغلی استرالیا مسلما باید با مفهوم و شرایط اسپانسر شغلی آشنا باشید.
همانطور که می‌دانید، برای اخذ ویزای مهارتی یا ویزای اسکیل ورکر کشور استرالیا نیازی به کارفرمای استرالیایی ندارید اما در همین نوع از ویزاها نیز اگر پیشنهاد کاری داشته باشید مشخص است که در فرایند صدور دعوتنامه ی شما، مخصوص به اسپانسرهای ایالتی موثر خواهد بود. ارائه ی پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای استرالیایی جزو نیازمندی بعضی از ایالت ها و قلمرو های استرالیا است تا از این طریق اسپانسر شما شوند. 

 

شرایط دریافت ویزای اقامت دائم با اسپانسر شغلی استرالیا
 

در صورتی که فردی که کارفرمای استرالیایی است، بیزنس تعریف شده و رسمی داشته باشد و برای شما دعوت نامه ارسال کند و همچنین فرم مخصوص اسپانسرشیپ را تکمیل کرده باشد، حامی مالی پرونده مهاجرت شما با ویزای اسپانسر شغلی استرالیا محسوب می‌شود. این ویزا در نهایت و به شرط واجد شرایط بودن فرد مهاجر به اقامت دائم استرالیا می تواند برسد.


انواع اسپانسرینگ شغلی

می‌توان گفت ویزای معروف به اسپانسر شغلی استرالیا و یا همان جاب آفر در سه زیرشاخه طبقه بندی می‌شود و شاید مهمترین آن ویزای 186 استرالیا باشد که از ابتدا اقامت دائم را برای شما فراهم می کند :
1.    ویزای 186
2.    ویزای 482
3.    ویزای داما
ویزای 186 استرالیا ویزایی است که با درخواست کاری از کارفرما همراه است و به شما امکان اقامت دائم می‌دهد.
ویزای 482 ویزایی است که با درخواست کاری از کارفرما همراه بوده و امکان 4 سال اقامت را به شما می‌دهد.
ویزای دامای استرالیا ویزای مربوط به مناطق کم جمعیت است که با درخواست کاری از کارفرما همراه بوده و به شما امکان اقامت موقت در ایالت مربوط به پرونده را می‌دهد.
باید گفت که ویزاهای متنوع دیگری مانند ویزای 457 استرالیا (ویزای موقت 4 ساله) و ویزای 187 استرالیا (اسپانسر کارفرمای استرالیایی از مناطق کم جمعیت استرالیا) نیز در زیرشاخه این ویزا تعریف شده است که ویژگی های خاص خود را دارد. 


شرایط دریافت اسپانسر شغلی استرالیا چیست؟

 برای دریافت و اخذ ویزای اقامت دائم با اسپانسر شغلی استرالیا باید شرایط دریافت آن را فراهم کنید که به شرح زیر است:
•    برای موافقت و قبول صدور دعوت نامه توسط اسپانسر یا حامی مالی مناسب و داشتن شغل ایده آل باید از تخصص و تجربه مناسب و کافی و صد البته تسلط بالا در زبان انگلیسی برخوردار باشید.

•    افراد باید به مدت 2 سال تحت حمایت کاری باشند و نوع کارشان به صورت تمام وقت باشد تا یکی از چند شرط تبدیل به ویزای اقامت دائم استرالیا را در اختیار بگیرند.
•    اگر مجبور به تغییر اسپانسر و کارفرما شوید تنها
28 روز فرصت دارید با این وضعیت در خاک استرالیا بمانید و باید به سرعت ضمن درخواست ویزای بریج، برای معرفی کارفرمای جدید و درخواست ویزای تازه اقدام کنید.


شرایط کارفرما

به این سادگی نمی‌شود یک کارفرمای استرالیایی پیدا کرد که حامی مالی پرونده مهاجرت شما باشد و جاب آفر بدهد. در واقع و متاسفانه با توجه به برخی فعالیت‌های غیر قانونی این موضوع زیر ذره بین دولت استرالیا است. کسی که قرار است کارفرمای استرالیایی برای یک مهاجر و متقاضی ویزای اقامت دائم با اسپانسر شغلی استرالیا باشد، باید شرکت خود را در فهرست و وب سایت رسمی دولت استرالیا در بخش مهاجرت ثبت کند و مراحل رجیستری را طی کند. 

 

شرایط دریافت ویزای اقامت دائم با اسپانسر شغلی استرالیا


به عنوان مثال این کارفرما باید دو درصد از درآمد سالیانه خود را صرف آموزش به نیروی انسانی و بودجه پژوهش دانشگاه‌ها کند. او تضمین می‌دهد که کارفرمای واقعی است و در صورت صدور ویزا برای متقاضی، قطعا به او کار خواهد داد و البته پیش از صدور دعوت نامه باید در منابع رسمی برای کمبود نیروی کاری خود اگهی استخدام منتشر و ثابت کند که نتوانسته از میان جمعیت بیکار داخل استرالیا نیروی کاری مورد نظر و متخصص خود را پیدا کند.


ویزای 186 استرالیا

ویزای 186 استرالیا در واقع یک ویزای اقامت دائم است. داشتن درخواست کار رسمی از کارفرمای استرالیایی برای اقدام از طریق این ویزا لازم و ضروری است. در هر 3 حالت از این ویزا مهم این است که در قدم اول کارفرما دعوت نامه رسمی و جاب آفر را صادر کرده باشد.
Temporary transition stream : اولین راه تبدیل ویزای 457 استرالیا به ویزای 186 است. 
Direct entry stream : در این روش به صورت مستقیم درخواست ویزای 186 استرالیا را ثبت کنید. 
The agreement stream : با این روش به صورت توافقی به ویزا خواهید رسید. در این حالت حتما سن متقاضی باید زیر 50 سال باشد. 


ویزای 482

ویزای 482 استرالیا حالتی از ویزای اقامت دائم با اسپانسر شغلی استرالیا است که در آن به شخص متقاضی امکان مهاجرت به استرالیا برای مدت 2 تا 4 سال اعطا می‌شود تا بتواند برای کارفرمایی که درخواست شغلی فرستاده کار کند.


ویزای داما DAMA

تراکم زدایی از شهرهای بزرگ مثل ملبورن و سیدنی در چند سال گذشته به شدت مورد بحث و بررسی در دولت استرالیا بوده است. این کشور با خلق ویزای داما قصد دارد مهاجرین را به سمت شهر های کم جمعیت تر هدایت کند. 
این ویزا در سال
2019 به صورت آزمایشی اجرا و صادر شد اما در سال 2022 تا حدی محدود شد و مانند گذشته به مرز صدور نرسید. با آغاز سال میلادی 2022 جریان صدور ویزای داما بار دیگر به روال عادی بازگشت. 


اقامت دائم با اسپانسر شغلی استرالیا 

در ساب کلاس 482، در صورت واجد شرایط بودن قادر خواهید بود تا برای اقامت دائم از طریق این روش درخواست دهید. در سایر زیر شاخه‌های مربوط به ویزای اسپانسر شغلی استرالیا نیز روش‌های قانونی و روشنی برای تبدیل ویزا به حالت اقامت دائم و بعد از آن در خواست شهروندی استرالیا وجود دارد.
موسسه شادا با دارا بودن دفتری قانونی و فعال در سیدنی و با تجربه ی بسیار بالا در امر کاریابی بین المللی، شما را در دریافت جاب آفر قانونی از یک کارفرمای استرالیایی همراهی خواهد کرد. از آنجا که دریافت جاب آفر یک فرآیند قانونی و واقعی است، موقعیت های شغلی که توسط کارفرمایان استرالیایی در اختیار ما قرار می گیرد محدود و موردی می باشد، بنابراین چنانچه تمایل دارید با یک پیشنهاد شغلی به این کشور مهاجرت کنید می توانید از خدمات مجموعه ی شادا استفاده نمایید. 

 

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر