شرایط ویزای داما استرالیا
07 آذر, 1401

شرایط ویزای داما استرالیا

آشنایی با شرایط ویزای داما استرالیا یا همان تفاهم‌نامه یا توافقنامه مهاجرت به مناطق مشخص، به متقاضی ویزای استرالیا کمک می‌کند تا در خصوص انتخاب مسیر مهاجرت آگاهانه و درست تصمیم بگیرد.
در این مقاله با شما از شرایط، مراحل، مدارک و هزینه‌های ویزای داما استرالیا خواهیم گفت و مشخص خواهد شد ویزای داما مناسب چه افرادی است و چرا شکل گرفته است.
 
شرایط ویزای داما استرالیا

 

مبارزه با تبعیض منطقه‌ای در استرالیا

دولت استرالیا بیش از 10 سال است برای تراکم زدایی از جمعیت مستقر در شهرهای بزرگ خود تلاش و مطالعه می‌کند. 
یکی از بهترین روش‌ها در این میان برای مبارزه با تبعیض منطقه‌ای در استرالیا طرح صدور ویزای داما بوده است.
 

ویزای داما استرالیا چیست؟

توافقنامه مهاجرت منطقه تعیین شده یا داما DAMA یک توافقنامه رسمی بین دولت استرالیا و یک مقام منطقه‌ای یا ایالتی است. 
این ویزای خاص، امکان دسترسی به کارگران خارجی بیشتری را نسبت به برنامه مهاجرت نیروی کار ماهر استاندارد فراهم می‌کند. 
داما DAMA یک چارچوب حقوقی دو سطحی است که یک منطقه تعریف شده را پوشش می‌دهد. 
ردیف اول یک قرارداد پنج ساله فراگیر با نماینده منطقه تحت قرارداد با دولت استرالیا است. 
ردیف دوم شامل قراردادهای کارگر یا نیروی کار ماهر با کارفرمایان تحت تنظیمات توافقنامه اصلی برای آن منطقه است.
ویزاهای داما تحت یک چارچوب توافق‌محور عمل می‌کنند و انعطاف‌پذیری جالبی برای مناطق کم جمعیت دارند تا نسبت به شرایط منحصر به ‌فرد اقتصادی و بازار کار خود پاسخگو باشند.
موافقت نامه‌های DAMA بین دولت استرالیا و یک نماینده منطقه تعیین شده است. معمولاً نهادهای منطقه‌ای مانند اتاق‌های بازرگانی و دفاتر توسعه منطقه‌ای استرالیا می باشند. 
وقتی بین یک منطقه تعیین شده و دولت استرالیا قرارداد داما منعقد شود، ذیل این قرارداد، بین فرد کارگر و کارفرما نیز قرارداد خاصی منعقد خواهد شد.
 

ویزای داما چگونه شکل گرفت؟

ویزای داما اصولا برای رفع نیاز استرالیا به یک خلاء قانونی ایجاد شده است. 
مقامات اداره مهاجرت استرالیا با تدوین قانون مربوط به ویزای داما خدمتی تاریخی به وضعیت اشتغال، درآمدزایی و پیشرفت اقتصادی مناطق کم جمعیت این کشور کردند.
دو ویژگی مهم داما
قراردادهای کاری انفرادی DAMA بین دولت استرالیا و کارفرمایان یا مالکان کسب و کارهای مورد تایید که در منطقه تعیین شده فعالیت می‌کنند، دو ویژگی مهم دارند:
1. به طور کلی به مدت پنج سال قابل اجرا هستند.
2. از برنامه های ویزای سابکلاس 482 کمبود مهارت های موقت TSS، سابکلاس 494 Skilled Employer Sponsored Regional (Provisional) و سابکلاس 186 Employer Nominated Scheme (ENS) استفاده می‌کنند.
3. کارفرمایان باید قبل از ارائه درخواست توافقنامه کار به صورت آنلاین از طریق Immiaccount، از نماینده منطقه تعیین شده تأییدیه دریافت کنند. فرم آنلاین مذکور، الزامات و مدارک پشتیبان مورد نیاز برای درخواست‌های قرارداد کار را مشخص می‌کند.
4. در صورت تایید قرارداد کار DAMA، صاحب کسب‌وکار می‌تواند کارگران ماهر و نیمه ماهر در خارج از کشور را برای مشاغل خاص معرفی و حمایت مالی کند.
5. قرارداد داما (DAMA) تضمین می‌کند که کارفرمایان، شهروندان استرالیایی و ساکنان دائم را به عنوان اولویت اصلی خود استخدام کنند. کارفرمایان باید قبل از دسترسی به قرارداد کار DAMA، تلاشی واقعی برای استخدام استرالیایی‌ها را نشان داده باشند. مثلا سه بار در روزنامه ی رسمی استرالیا آگهی داده باشد. 
 

ویزای داما مناسب چه افرادی است؟

ویزای داما یکی از چند حالت و انواع ویزای کار استرالیا است. بنابراین ویزای داما استرالیا طبیعتا برای افرادی مناسب است که برای ویزای کاری شانس اقدام دارند.  
در حالی که داما بر نیازهای تجارت منطقه‌ای متمرکز است، متقاضیانی که به ویزای داما استرالیا علاقه مند هستند عبارتند از: کارگران نیمه ماهر، ماهر و سایر کارگرانی که به دنبال زندگی و کار در مناطق رجینال در استرالیا هستند.
 
شرایط ویزای داما استرالیا
 
اساساً، ویزای داما استرالیا برای مشاغل استرالیایی، در مناطق رجینال و تعیین شده‌ای است که نمی توانند با استفاده از یک متخصص استرالیایی موقعیت‌های خود را در شرکت پر کنند و بی نیاز از نیروی تازه و غیر بومی باشند. 
از طرفی این افراد شاید مدرک و نمره زبان بالایی نداشته باشند، بنابراین در فرایند ویزای داما استرالیا سختگیری نسبتا کمتری درباره مدرک زبان وجود دارد.
 

فرآیند درخواست ویزای داما

در فرایند ویزای داما استرالیا نیز، متقاضیان باید حامی مالی یا اسپانسر شغلی داشته باشند. این موضوع مانند فرایند ویزای 482 به هیچ عنوان ساده نیست چرا که کارفرما در ابتدا باید برای استخدام افراد بومی تلاش کرده باشد. طبیعی است که یافتن کارفرما با ویژگی‌های مندرج در ویزای داما استرالیا در این مناطق سخت است.
فراموش نکنید که فقط کارفرمایان واجد شرایط می‌توانند برای توافقنامه کار تحت فرایند قانونی داما DAMA درخواست بدهند. 
متقاضیان ویزا تحت DAMA باید توسط کارفرما معرفی شوند. کارفرما ابتدا باید با استفاده از آزمایش و امتحان بازار کار تعیین شده، مشخص کند که متقاضی بومی و استرالیایی مناسب و متخصص برای این نقش یا پست شغلی وجود ندارد.
 

ایالت هایی که ویزای داما استرالیا صادر می کنند:

در حال حاضر 12 منطقه در استرالیا با دولت این کشور قرارداد و تفاهم نامه همکاری داما امضا کرده و هر سال طبق فرمول و فهرست مشاغل مورد نیاز خود اقدام به صدور ویزای داما استرالیا می‌کنند:
1. شهر پیشرفت و فناوری آدلاید SA : مهاجرت مهارتی و تجاری
2. کیمبرلی ایست (شرقی) WA: اتاق بازرگانی و صنعت کیمبرلی شرقی
3. فار نورث کوئینزلند QLD: اتاق بازرگانی کایرنز
4. گولبرن ولی، VIC
5. گریت ساوت کوست (ساحل بزرگ جنوبی) VIC: شورای شهر وارنامبول
6. قلمرو شمالی Northern Territory, NT: توافقنامه مهاجرت منطقه تعیین شده منطقه شمالی
7. اورانا NSW: توسعه منطقه ای استرالیا
8. پیلبارا WA: RDA
9. منطقه ی استرالیای جنوبی SA: مهاجرت مهارتی و تجاری
10. ساوت وست WA: شایر داردانوپ
11. گلدفیلدز WA: شهر کالگورلی بولدر
12. تاونزویل QLD: شرکت‌هایی که با مسئولیت محدود فعال هستند
دولت در تلاش است در صورت اثبات مفید بودن طرح ویزای داما نام چند منطقه دیگر از استرالیا را نیز به فهرست 12 تایی خود در این فرایند اضافه کند.
 
شرایط ویزای داما استرالیا

 

شرایط دریافت ویزای داما dama استرالیا

برای درخواست ویزای داما استرالیا موضوع مهم این است که بدانید که اساس شکل گیری این ویزا، درخواست یک کارفرمای استرالیایی از مناطق ویژه استرالیا در این طرح است. با توجه به محقق شدن این موضوع، شما برای اخذ ویزای داما استرالیا باید شرایط ذیل را برای تشکیل پرونده داشته باشید:
باید شرایط استاندارد ویزای TSS-482 را برآورده کنید؛
توسط یک کارفرما در استرالیا که قرارداد داما را با دولت مرکزی منعقد کرده باشد انتخاب شوید؛
الزامات تسلط به زبان انگلیسی که حداقل نمره آیلتس 5 است را برآورده کنید؛ 
حداقل حقوق را در قرارداد امضا شده با کارفرمای استرالیایی داشته باشید (حداقل حقوق برای متقاضیان ویزای استاندارد 482، مبلغ 53900 دلار است)؛
شرایط و تجربه کاری تعیین شده برای شغل موردنظر را داشته باشید
 
 
پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر