خدمات رفاهی استرالیا برای سالمندان
10 مهر, 1400

خدمات رفاهی استرالیا برای سالمندان


خدمات رفاهی برای سالمندان در استرالیا طی 15 سال گذشته، تغییرات قابل توجهی کرده است. به گزارش اس بی اس استرالیا، یکی از عمده ترین تغییرات، تاسیس My Aged Care است. این مرکز به صورت پاسخ دهی تلفنی و از طریق وبسایت خدمات خود را به سالمندان ارائه داده تا ایشان بتوانند خدمات رفاهی متناسب با نیازهای شخصی شان را از این پایگاه درخواست کنند.
تری لیولیوس، مسئول برنامۀ دسترسی از کارافتادگی و سالمندی در شورای اجتماعات قومیِ ایالت نیوساوت ولز در توضیح این پایگاه می گوید: "اگر بالای
65 سال دارید، وارد دوران سالمندی می شوید و نیاز به کمک در امور خانه دارید، اولین شرط نیاز به این خدمات را داریید. اگر کارت مدیکر دارید، احتمالاً همین نشانۀ خوبی است که شما واجد شرایط درخواست این کمک ها هستید.
خدمات
My Aged Care از مسائل ابتدایی مثل چمن زنی، خرید خانه و تمیز کردن منزل، تا نیازهای پیچیده تری چون تامین مسکن جایگزین را شامل می شود.
نحوۀ پرداخت هم به نسبت نیازهای شخصی افراد متفاوت است و خدماتی برای کسانی که مشکلات مالی دارند هم، پیش بینی شده است.
بنا به اطلاعات ادارۀ آمار استرالیا، در طی چند سال آینده،
30 درصد جمعیتِ بالای 65 سال کشور، کسانی خواهند بود که پیش زمینۀ فرهنگی و زبانی متفاوتی دارند.
ماری پاتِتسوس، مدیر سالمندی سالم در
FECCA می گوید که تشکیلات آن ها پیگیر نیازهای اجتماعات مهاجران است. او می گوید: "اساس حرف ما این است که گروه های قومی استرالیا باید بدانند که این خدمات برایشان مهیاست و باید بتوانند در مورد نیازهایشان به زبان خودشان صحبت کنند تا بتوانند آگاهانه انتخاب کنند."
زمانی که به زبان دومی حرف می زنید، با
Migrant Resource Centre محل خود، شورای کامیونیتی قومی محل، یا کارکنان چندفرهنگی که به زبان شما صحبت می کنند، تماس بگیرید. به آن ها اطلاع دهید که چه نیازی دارید و آن ها به شما نشان خواهند داد که چه طور به My Aged Care  دسترسی داشته باشید و بهترین حالت دریافت خدمات برای شما چگونه است.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت My Aged Care مراجعه فرمایید یا با شماره تلفن 1800 200 422 تماس بگیرید.

 

برای اطلاعات به زبان های دیگر می توانید  این لینک مراجعه نمایید.
 


برای اطلاعات گام به گام در مورد چگونگی دسترسی به خدمات رفاهی سالمندی هم به این وبسایت  مراجعه نمایید.

 

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر