تحصیل و آموزش

تحصیل و آموزش

در سالهای اخیر، استرالیا در رتبه چهارمین مقصد محبوب برای دانشجویان بین‌المللی پس از ایالات متحده، چین و انگلستان قرار گرفته است. از جمله دلایل محبوبیت تحصیل در استرالیا، شرایط عمومی این کشور برای تحصیل، مزایای تحصیل در دانشگاه‌های کشور استرالیا و فرصت‌های موجود برای بورسیه دانشجویی در این کشور است.

 

چرا تحصیل در استرالیا

 

براساس آخرین رتبه‌بندی‌های آکادمیک، دو شهر بزرگ استرالیا در زمره 10 مقصد برتر برای دانشجویان در سراسر جهان قرار گرفتند: ملبورن (سوم) و سیدنی (نهم). اساساً به همین دلیل است که بسیاری تمایل دارند استرالیا را در گزینه‌های انتخابی خود برای مهاجرت تحصیلی قرار دهند. 

 

شرایط تحصیل در استرالیا


تحصیل در استرالیا ویژگی‌های خاصی از قبیل وجود اکثر رشته‌های تحصیلی از مهندسی تا دکترا و زبان انگلیسی که در میان مردم این کشور رایج است را دارا می‌باشد. 

 

 

 

تحصیل در مقطع کارشناسی


دوره‌های کارشناسی در استرالیا معمولا سه ساله هستند و بعد از سه سال شما مدرک عادی کارشناسی خود را دریافت می‌کنید و آماده ورود به بازار کار می‌شوید. همچنین برای دانشجویان علاقه‌مند گزینه‌ای برای اضافه کردن یک سال تحصیلی دیگر وجود دارد که طول این دوره را 4 ساله کنند و مدرک تحویلی خود از دانشگاه را به Honors ارتقا دهند.

به طور کلی شرایط برای ورود به دانشگاه‌های استرالیا یکسان می‌باشند اما ممکن است با توجه به رشته‌ تحصیلی و دانشگاه مورد نظرتان شرایط شما برای ورود به این دوره‌ها کمی متفاوت‌تر باشد. شرایط کلی برای ورود به دانشگاه‌‌های استرالیا در این مقطع، به همراه داشتن مدرک دیپلم به همراه ریزنمرات به صورت ترجمه شده، دارا بودن مدارک معتبر زبان انگلیسی مانند آیلتس و ارائه تمکن مالی می‌باشد.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور استرالیا بسته به نوع رشته و دانشگاه مورد نظر شما متفاوت است. 

 

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد


دوره‌های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در استرالیا به دو دسته تقسیم می‌شود.

  • دسته تحصیلاتی
  • دسته تحقیقاتی

 

 دوره‌های تحصیل محور (Master by course)


دوره‌های تحصیلی کارشناسی ارشد در کشور استرالیا 2 تا 3 سال به طول می‌انجامد. این دوره ویژگی خاصی را برای شما ارائه می‌دهد و آن هم کارشناسی ارشد 2 گانه است. به عبارت دیگر شما با فارغ التحصیل شدن در این دوره دو مدرک کارشناسی ارشد مجزا دریافت خواهید کرد که همین قضیه برای ورود شما به بازار کار یک مزیت عالی محسوب می‌شود.

 

بررسی دسته دوم یعنی دوره‌های تحقیقات محور (Master by research)


مقصود از دوره‌های کارشناسی ارشد تحقیق محور یا پژوهش محور کشور استرالیا، انجام تحقیقات در زمینه تحصیلی است. این دوره به کسانی که مشتاق به ادامه تحصیل در مقطع دکتری می‌باشند نیز پیشنهاد می‌شود. در دوره تحقیق محور شما باید یک تا دو سال از پایان تحصیلات خود را صرف تحقیق و جمع آوری اطلاعات در مورد یک موضوع مرتبط با رشته خود کنید. پس از پایان این دوره شما می‌توانید با ارائه پایان‌نامه خود به مقطع دکتری بروید.

 

تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه‌های استرالیا

 

دوره تحصیل دکتری در دانشگاه‌های استرالیا به صورت تحقیقی و پژوهشی انجام می‌شود که مدت زمان آن سه سال است. البته این دوره بسته به شرایط دانشجو می‌تواند طولانی‌تر نیز شود. دانشجویان می‌توانند این مقطع را به صورت نیمه وقت سپری کنند که در این صورت این دوره تا 6 سال طول می‌کشد.

 

پرسش و پاسخ
{{comment.name}}
{{comment.name}}

{{comment.comment}}

{{comment.date}}
{{comment.name}}
ادمین سایت

{{comment.reply_text}}

    ثبت پرسش و نظر